WhiteWolf schreef:
Hey Claudia,
Ik vroeg me af, waarom heeft Apple je die garantie geweigerd? Hadden ze hiervoor een reden of zeide ze meteen "Hier doen we niks mee" ?
Groet
WhiteWolf
Reden lijkt mij op zich redelijk simpel, vanuit Apple gezien.
Klant knipt een SIM naar micro-formaat (of laat SIM knippen) en doet die in een iPhone 3, waar dus een gewone SIM in moet. Dat lijkt mij voor Apple reden genoeg om garantie af te wijzen wanneer de SIM er niet meer uit kan.
Ik kan geen enkele omstandigheid verzinnen waarin je zou kunnen stellen dat dit een fabricagefout is waar de fabrikant voor verantwoordelijk is.
En aangezien de topicstarter hier ook postte dat zij "haar nieuwe iPhone" wilde gaan gebruiken, snap ik ook dat men uit is gegaan van een micro-SIM.
Er is nu dus onduidelijkheid over de herkomst en leeftijd van de telefoon. Als de telefoon voor de TS nieuw is, maar in werkelijkheid tweedehands is en al buiten de garantie valt, zou ik bij een lokale telefoonboer die ook reparaties uitvoert langsgaan. Deze zal mogelijk de microSIM wel kunnen verwijderen na het openen van het toestel.
Als het toestel werkelijk nieuw is, dan zou dat echter juist weer toekomstige garantie op het toestel verpesten.
Kortom, eerst graag wat duidelijkheid van Claudia over de geschiedenis van het toestel, nu moeten we aannames gaan doen, die tot nog toe juist de oorzaak van meer problemen geweest zijn.
Is het een 3, een 3GS, is hij echt nieuw of is hij 2e hands en nieuw voor jou, waar heb je hem gekocht, etc.