potterm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia C1-01 kan geen SMS meer ontvangen

Een c1-01 onvangt geen sms berichten. Wel als ik de simkaart in een ander toestel doe.
Heb de toestel terug gezet in fabrieksinstellingen. Geen resultaat.
Wat te doen?

Edit moderator: Titel aangepast zodat het duidelijk is waar het topic over gaat.
4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @potterm ,

Er is al en vorig Topic over dit probleem geweest misschien dat deze je ook verder kan helpen lees deze wel even goed door! http://forum.vodafone.nl/t5/Nokia/Nokia-C1-01-ontvangt-geen-sms-meer/td-p/44218

Dit is en stukje tekst van en gebruiker die ook problemen had en het volgende deed!

''Na een bezoek aan een Vodafone winkel blijkt dat deze serie last heeft van "het Nokia C1 probleem"; een fout in de software die zorgt voor de genoemde problemen. Deze fout schijnt met flashen niet overschreven te worden, waardoor het probleem blijft ontstaan.
De enige optie is om (in mijn geval) het toestel naar Vodafone ....... winkel te brengen, het toestel daar helemaal leeg (geen contacten, berichten, firmware, gewoon echt helemaal leeg) te laten maken en dan nieuwe software erop te laten zetten. Als laatste moet er dan ook een nieuwe simkaart in, omdat de oude "besmet" zou zijn, waarna de problematiek weer van voor af aan zou beginnen als die teruggeplaatst zou worden. Al met al zou dat volgens de lokale Vodafonewinkel gratis gebeuren als service en is klaar terwijl ik wacht.''

Ik hoor graag van je terug :).
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Bovenstaande klopt enigszins. Wat gaat er mis?

De Nokia C1 èn C3 hebben het volgende probleem:
Deze nokia's slaan door een firmware bug soms sms'n op op de simkaart, terwijl dit niet "mag". Hierdoor raakt de simkaart op een gegeven moment vol. Zodra hij vol is kan je op je toestel geen sms meer ontvangen. Dit is al jaren bekend bij Nokia en hebben dit met een firmware update opgelost maar, omdat het toestel eigenlijk geen sms mag opslaan op de sim, is er ook geen optie om je sim te benaderen om deze te legen. Je zult na de firmware update (www.nokia.nl/support) je sim moeten legen.

Je kunt je sim hiervoor bijvoorbeeld bij een vriend/familielid in een android toestel stoppen om deze te wissen (berichten>menu>bericht instellingen>sim berichten beheren).
Anders kun je het beste een simwissel laten uitvoeren in de VFW (nieuewe sim=blanco geheugen)

Gr!
KlaasG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik ben er een half jaar terug mee naar de Vodafone winkel in Rotterdam geweest. Eerst keken ze me wat glazig aan daarna hebben ze de software voor mij opnieuw geinstalleerd en een SIM wissel gedaan. Daarna kreeg ik de sms weer binnen. Nu ik terug ben van vakantie (of dat er mee te maken heeft weet ik niet) krijg ik ineens geen SMS meer. Lijkt er dus op dat de laatste Nokia update ook niet alles oplost en dat ie terug komt.

Zal de truk van het legen in een andere telefoon nog eens proberen. Vrees alleen dat ik eerst weer de update ook op de telefoon moet gaan zetten dan 😞

Groet
Klaas
KlaasG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Eerst alle berichten op de nokia gewist.
SIM overgezet op een Samsung.
Testbericht van vandaag kwam gelijk binnen.
Gecontroleerd of er berichten op de SIM zaten, maar die waren er niet.
SIM terug in Nokia en bericht gestuurd. .. komt nu wel weer aan 🙂
Misschien geluk maar goed hij doet het dus weer zolang het duurt.

Groet
Klaas
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic