MichelleLenssen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Nokia Asha 302] GPRS verbinding

Hallo Vodafone,

Ik heb laatst de Nokia Asha 302 online gekocht. Deze was simlockvrij en ik heb mijn oude simkaart erin gedaan. Dit alles ging erg goed en ik ben tot nu toe erg blij geweest met Vodafone als provider. Maar nadat ik alles geïnstalleerd had, whatsapp enz., kwam er iedere keer wanneer ik niet thuis (thuis soms ook wanneer wifi het even niet meer deed) was en dus geen wifi verbinding had een G'tje bovenin mijn scherm te staan. Ik heb het in de gebruiksaanwijzing opgezocht en het betekent een open-GPRS verbinging te zijn. Dit stond er ook toen ik 10 euro beltegoed had opgewaardeerd, maar wist ik veel dat dit geld kostte, na 3 uur kreeg ik een berichtje met: uw prepaidtegoed is bijna op. Ik dacht hé?? Dat kan helemaal niet want ik heb net opgewaardeerd. Nu wil ik dus vragen of jullie hier iets aan kunnen doen. Ik wil wel graag whatsappen en internet gebruiken, maar alléén via wifi en niet via die GPRS verbinding, dus dat het me géén geld kan kosten. Kunnen jullie dit niet uitschakelen???

B.v.d.

Michelle Lenssen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Lambiek_57 schreef:
Om te voorkomen dat je beltegoed opgaat, kun je Vodafone bellen en vragen om het internet te blokkeren.
Wel kan je dan nog via WIFI internetten en whatsappen e.d. met de NOKIA asha 302
Alleen je MMS werkt dan niet meer.
Gisteren zelf ook zo geregeld, werkt perfect!!

Groet ...Piet

Heey Lambiek_57, welkom op het forum. Je eerste post is prima. Op naar de tweede post 😄

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Michelle,
 
Internetten via Vodafone netwerk kost inderdaad gewoon geld.
Als je dan geen internetblox hebt aanstaan, wordt er per verbruikte MB een bedrag van je tegoed afgeschreven.
En aangezien jouw toestel automatisch verbinding maakt met internet voor updates e.d. betekent dit dat je dit probleem blijft houden als je of 1. geen internet blox pakt of 2. internet niet uitschakelt.
 
Je kunt de mobiele internetverbinding zelf uitschakelen op het toestel. 
Hiervoor moet je de pakketgegevens uitschakelen.
Dat doe je onder menu --> instellingen --> connectiviteit --> packet-gegevens.
Die moet je uitvinken....dan is het internet op je telefoon uitgeschakeld.
 
Daarnaast kun je ook de klantenservice bellen. Die kunnen er nog een extra blokkade opzetten waardoor het echt niet mogelijk is dat je via Vodafone netwerk internet verbinding maakt. Maar dat gaat niet via het forum volgens mij, moet je even bellen of mailen met klantenservice.
 
Succes ermee. Laat even weten of dit geholpen heeft!
 
 
pvdp74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb ook een nokia asha 203 maar begrijp niet hoe ik whatssap kan instaleren, wie helpt mij?
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Check deze site eens: http://www.whatsapp.com/nokia/
 
Als je toestel daar niet tussen staat ben ik bang dat je whatsapp niet kunt installeren.
Staat ie niet standaard in de Ovi Store? Ik denk namelijk als die niet daar tussenstaat dat je weinig geluk hebt om whatsapp op je telefoon te krijgen.
 
Good luck!
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Aangezien de Nokia Asha 203 een Symbian40 toestel is, moet je even op deze pagina kijken --> http://www.whatsapp.com/s40/
 
Gezien het feit dat ik daar de 203 niet tussen zie staan, ben ik bang dat Whatsapp niet jouw toestel ondersteunt.
MerelvK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem als Michelle. Nu heb ik geprobeerd om de pakketgegevens uit te zetten, maar ik krijg alleen maar de opties:

  • wanneer nodig
  • altijd online
Als ik kies voor wanneer nodig, blijft het G-teken bovenin de balk staan. Blijft dit inhouden dat de telefoon af en toe updates installeert?
Ik wil ook alleen maar op internet zijn dmv wifi.
 
Groeten Merel
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
MerelvK schreef:
Ik heb hetzelfde probleem als Michelle. Nu heb ik geprobeerd om de pakketgegevens uit te zetten, maar ik krijg alleen maar de opties:

  • wanneer nodig
  • altijd online
Als ik kies voor wanneer nodig, blijft het G-teken bovenin de balk staan. Blijft dit inhouden dat de telefoon af en toe updates installeert?
Ik wil ook alleen maar op internet zijn dmv wifi.

Groeten Merel
Hoi Merel,

Je zou er voor kunnen kiezen om een internet blokkade te plaatsen.
op die manier kan je telefoon alleen nog maar via WiFi op internet.
Je kan internet blokkeren door "internet gebruik uit" te smsen naar 4000.
Je kan deze blokkade weer verwijderen door "internet gebruik aan" te smsen naar 4000.
Lambiek_57

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Om te voorkomen dat je beltegoed opgaat, kun je Vodafone bellen en vragen om het internet te blokkeren.
Wel kan je dan nog via WIFI internetten en whatsappen e.d. met de NOKIA asha 302
Alleen je MMS werkt dan niet meer.
Gisteren zelf ook zo geregeld, werkt perfect!!

Groet ...Piet

MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Lambiek_57 schreef:
Om te voorkomen dat je beltegoed opgaat, kun je Vodafone bellen en vragen om het internet te blokkeren.
Wel kan je dan nog via WIFI internetten en whatsappen e.d. met de NOKIA asha 302
Alleen je MMS werkt dan niet meer.
Gisteren zelf ook zo geregeld, werkt perfect!!

Groet ...Piet

Heey Lambiek_57, welkom op het forum. Je eerste post is prima. Op naar de tweede post 😄
isahart

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik had een andere tel en met internet was met wifi op internet maar er was toch 3 euro afgeschreven nu las ik dat je een sms na 4000 moest sturen met internet uit heb ik gedaan maar nu kan ik ook niet meer via wifi naar internet verbinding naar ziggo lukt maar daarna krijg ik de mededeling  kan server niet vinden fout 006
ook staat er nog steeds 3 G heb gisteren uren met vodafone op face book gemaild maar zonder resultaat. ik wil eigenlijk niet naar 4000 smsen dat internet weer aan moet  om te voorkomen dat mijn prepaid op raakt help!!!!
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi isahart,

Hebben mijn collega's via Facebook je gegevens gevraagd? Zo kunnen we nakijken of we iets vreemds kunnen ontdekken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic