doctorzorro

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia 7110 onbruikbaar bij Vodafone, wat nu?

Hallo,Ik bel nog altijd met oude telefoons, te weten een nokia 6310i en een 7110. Na jullie recente bericht dat vodafone geen dekking meer heeft op de 900mhz gsm band én de gebrekkige technische info die Voda zelf geeft wil ik graag het volgende kwijt:Het gaat, voor de volledigheid, om de P-gsm band. De oude singleband frequenties dus. Om te weten of je telefoon het nog gaat doen straks moet je in de specs zoeken naar "E-gsm" Dat zijn de nieuwere 900 band frequenties, boven en onder de originele band. E-gsm staat niet voor Europa maar voor Extended gsm. Al deze info heb ik opgezocht nadat ik die omineuze brief kreeg waarin alleen staat dat mijn 7110 zometeen een baksteen is, dat ik maar een nieuwe moet uitzoeken plus een link naar een lijst met telefoons waarin inderdaad mijn nokia voorkomt.Ik denk dat Vodafone duidelijker had moeten zijn met het geven van exacte technische info waarom ik straks niet meer kan bellen met m'n veteraan, zo kwam het nogal achteloos over.Nu wil het geval dat ik net (2-3 weken) mijn contract bij voda verlengd heb en omgezet naar sim-only aangezien ik er na 2 jaar smartfonen achter ben dat dat niks voor mij is, ik wil alleen maar bellen en sms'en. Met mijn ouwe trouwe nokia dus. Toen ik het nieuwe contract bevestigde was er trouwens geen enkele reden om aan te nemen dat er binnenkort een zo belangrijke wijziging zou komen.Aangezien ik erg gehecht ben aan het ding, geen belang heb bij een nieuwe smartfone en het eerlijk gezegd een tegenvaller vindt van jewelste komt dan nu de onvermijdelijke vraag:Wat moet ik doen om van mijn zojuist afgesloten sim-only abonnement af te komen zodat ik niet een heel jaar moet betalen voor een dienst die het niet doet op mijn apparatuur?Het zal misschien een heel juridisch verhaal zijn maar wat is het standpunt van Vodafone hierin? Kan ik mijnerzijds opzeggen zonder boetes of staat er ergens in de kleine letters iets anders?Met vriendelijke groet,Arjan
9 Reacties 9
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Doctorzorro,

Ik begrijp volkomen dat dit koud op je dak valt en erg vervelend is. Helaas kunnen we er niet voor zorgen dat je toestel alsnog gaat werken op het Vodafone netwerk.

We kunnen in dit uitzonderlijke geval navragen of we je Sim Only contract kunnen omzetten naar een abonnement waarbij je een toestel kunt uitkiezen. Echter dienen we hiervoor de gedane order precies na te kijken alvorens we je iets kunnen beloven. Dit is namelijk afhankelijk van verschillende factoren. Hiervoor kun je contact opnemen met onze collega's van Twitter of Facebook en verwijzen naar dit topic.

Hopelijk kunnen we je toch een gepaste oplossing bieden.
doctorzorro
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor uw antwoord, maar dat is natuurlijk niet helemaal wat ik bedoel. Er staat toch vrij duidelijk dat ik supergelukkig ben met mijn huidige nokia? Niet voor niks wilde ik over naar een sim only, ik betaal minder in de maand en kan volop bellen en smsen met m'n ouwe trouwe gebakkie.Aangezien ik ten tijde van het omzetten naar sim-only niet had kunnen weten dat Vodafone binnenkort een deel van haar dienst staakt vrees ik dat onze wegen moeten scheiden, ik heb gewoon niks meer aan Vodafone als telecomaanbieder. Vind ik op zich best jammer, ik bel al jaren met jullie en dat nu vol ingezet wordt op nieuwe technieken en bezuinigd op de oude vindt ik een kwalijke zaak. Zonder al te vervelend over te willen komen moet ik toch even vermelden dat de concurrent wél gewoon oude P-band frequenties gekocht heeft om z'n oude trouwe klanten van een goede service te voorzien. Dat wil ik ook. Mijn vraag is dus nogmaals: Kan die verlenging nietig verklaard worden? Laat mijn oude contract aflopen, verleng niet en laat mij met m'n ouwe telefoon naar een operator gaan die wel nog oude toestellen ondersteunt. Iedereen blij toch?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, begrijpelijke vraag en bedankt voor je redelijke reactie. Bel de klantenservice aub. Ik verwacht dat het moeilijk wordt, mede ook omdat er juist bij een Sim Only abonnement geen toestel wordt geleverd en dus ook geen garantie dat een toestel bij ons werkt, maar met je gegevens erbij kan een collega bekijken of er misschien toch een mogelijkheid is om de verlenging terug te draaien.
doctorzorro
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Check, ik ga ze bellen. Toch vind ik dat ook een vreemde redenatie, ik neem met een sim only abo toch gewoon de dienst gsm verbinding af? Als daar iets wezenlijks aan veranderd en de dienst werkt niet meer zoals voorheen is dat toch een verandering van de levering van Vodafone zijn kant en moet dat helder zijn bij het afsluiten van welk abo dan ook. In de algemene voorwaarden van vodafone staat daarover alleen dat als een vergunning van Vodafone veranderd of ingetrokken wordt dat Vodafone dan het recht heeft om de overeenkomst te ontbinden. mooizo, doe maar dan. de vergunning is weg, voda mag niet meer op de p-band werken dus houd het op. Dat er niks staat over wat de klant moet en mag als de dienst veranderd zonder zijn weten is nou juist het punt, dat wil ik graag weten. Zo als ik het zie is het niet nakomen van de afgesproken dienst volgens contract "de verbinding" contractbreuk van voda's kant of in ieder geval genoeg om mij het recht te geven het contract van mijn kant open te breken. Ik ben benieuwd wat de klantenservice hiervan zegt maar ik ben geenszins van plan een jaar lang te gaan betalen voor een gemankeerde dienst. Dat ben ik niet gewend en juist de goede dekking van voda was ooit de reden om bij de club te komen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik kan helaas niet bepalen of dat een reden is om onder je contract uit te komen. Daar gaan wij niet over en dat zul j dan toch echt telefonisch even moeten bespreken met mijn collega's.
doctorzorro
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, ik heb net met klantenservice gesproken.Vodafone neemt het standpunt in dat omdat het een sim-only abo betreft het mijn probleem is met welke telefoon ik bel.Interessant. Wat koop ik nou eigenlijk precies voor 15 euro per maand dan? Een hoogst veranderlijke belofte dat voda "een dienst" aanbied?Die dienst is al 15 jaar en langer het zorgen voor een goede verbinding via de gsm900 band, reden waarom ik toendertijd voor voda koos omdat andere aanbieders alleen maar e-gsm of 1800 netwerk aanboden. Nu wil voda die 900 band voor iets anders gebruiken en gooit mij als trouwe klant bij het oudvuil. Waarom dacht je dat ik een sim-only had genomen dan? Juist, om gebruik te kunnen maken van m'n ouwe bakstenen, net als altijd. Nu moet ik het dus maar doen met een afscheper en braaf een jaar lang dokken voor een onvolledige levering. Ik ga dit verder uitzoeken, jammer dat voda niet coulant wil zijn naar haar trouwe klanten toe die zij zelf in de steek laat, het zijn er waarschijnlijk niet eens veel meer die nog met die ouwe zooi bellen. Hoe moeilijk is het om me gewoon te laten gaan? Denk ff na, besef je dat het een onmogelijke situatie is en wees nou voor een keer eens niet zo'n onmenselijk kutbedrijf. Maar nee, ze willen nog een jaar lang 15 euro in de maand vangen. Vodafone, jongens, ik ga in dat jaar meer slechte reclame voor je maken dan jullie voor 12x15=180 euro aan goede reclame kunnen uitzenden. Daarna zeg ik keurig 3 maanden voor de einddatum mijn contract op, hij staat al in de agenda van m'n nokia's. Hier, zie je nou wat dit soort rare klantonvriendelijkheid en starheid teweeg brengt bij trouwe klanten?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Voor eventuele andere klanten die in deze situatie zitten. Lees even BasT zijn reactie in het volgende topic:
http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/ondersteuning-oude-nokia/m-p/107218/highlight/true#M8922

Zgurkogel

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit is toch wel het meest klant-onvriendelijke antwoord dat ik in tijden gelezen heb. Zo van "zoek het zelf maar uit", in plaats van met een passend antwoord te komen. En dan heb ik het nog niet eens over een passende oplossing. Persoonlijk vind ik dit triest.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben, naar alle tevredenheid, nog in het bezit van een Nokia 6310i.Nog steeds een van de beste telefoons (nee niet smartphones) ooit gemaakt.Echter, men kan een provider, in dit geval Vodafone, niets verwijten.Op basis van deze redenatie zou Vodafone tot in den eeuwigheid een verouderde techniek moeten onderhouden. Dit kost meer dan het opleverd (ja men is tenslotte een bedrijf) en de meeste toestellen die nu verkrijgbaar zijn zullen op de huidige frequenties werken.Daarnaast wordt er al behoorlijk gewerkt aan nieuwe technieken die dergelijke toestellen vervangt. Ik snap de frustratie, maar je kan eerlijkheids halve niet verwachten dat men bakken geld aan een frequentie besteed die niet rendabel is puur omdat er nog wat oudere toestellen in omloop zijn.Dan kun je Philips, enz ook wel dwingen een zwart wit tv te maken, een videorecorder, walkman, betamax, laserdisc, minidisc etc. Puur omdat ik er nog een heb.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic