MattW

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nog geen 5G ontvangst op mijn Galaxy s20+

Goedenavond!

 

Ik heb natuurlijk heel veel zin om via 5G te kunnen internetten. Ik heb een Red abonnement, en een geschikt toestel, namelijk de Samsung Galaxy s20+. Ook zou ik op mijn adres 5G dekking hebben volgens de dekkingskaart.

 

Moet ik nog iets doen om 5G te kunnen ontvangen? Iemand ideeën? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @MattW 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het activeren van 5G is nog maar net gedaan en kan misschien wat langer duren voor het bij je in de buurt is. Als de kaart aangeeft dat je het al kan ontvangen, dan zou je nu ipv 4G een 5G moeten kunnen zien en hoef je niets voor te doen. 

Meer info:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-start-met-5g-in-nederland-301158#post328228

Bekijk in context

13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @MattW 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het activeren van 5G is nog maar net gedaan en kan misschien wat langer duren voor het bij je in de buurt is. Als de kaart aangeeft dat je het al kan ontvangen, dan zou je nu ipv 4G een 5G moeten kunnen zien en hoef je niets voor te doen. 

Meer info:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-start-met-5g-in-nederland-301158#post328228

MattW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je uitleg @Energieboy. Ik denk dat ik gewoon wat te ongeduldig ben dan!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
MattW wrote:

Bedankt voor je uitleg @Energieboy. Ik denk dat ik gewoon wat te ongeduldig ben dan!

Dat geeft niets, als ik de keuze zou hebben om het te kunnen gebruiken dan zou ik het ook gelijk willen. Menselijk, heet dat   - Maar het komt allemaal wel in orde. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3030Posts
  • 876Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @MattW. Welkom op de Vodafone Community. 
 

MattW wrote:

Bedankt voor je uitleg @Energieboy. Ik denk dat ik gewoon wat te ongeduldig ben dan!

Laten we het erop houden dat je gewoon staat te popelen om 5G te gaan gebruiken, haha! Ontzettend leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Met een Red (Pro) abonnement heb je automatisch 5G. Wanneer je ook een geschikt 5G-toestel hebt, kom je automatisch op het 5G-netwerk. In de meeste gevallen is dit direct. Er zijn een aantal uitzonderingen waarbij activatie tot maximaal 24 uur kan duren:

  • Wanneer je een 5G (DSS geschikt) toestel bij een derde partij koopt zoals Mediamarkt.
    Het toestel moet dan eerste herkend worden in ons netwerk waarna het geactiveerd wordt. 
  • Wanneer je je simkaart hebt gebruikt in een 4G-toestel en daarna weer in een 5G-toestel. Het toestel moet dan opnieuw herkend worden in ons netwerk waarna het geactiveerd wordt.

    @Energieboy heeft je al voorzien van dé pagina op dit gebied. Hier staat ook nog zelfs informatie beschreven over jouw toestel, Samsung S20! Laat je ons weten zodra je op 5G zit?
MattW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey Cecilia,

 

Dank voor je berichtje! Dat tweede punt wat je beschrijft is denk ik het geval. Ik heb mijn simkaart eerst in de Galaxy s9+ gebruikt, en bij verlengen in de Galaxy s20+ gestopt. Ik wacht rustig af  totdat er een 5G icoontje verschijnt! Ik laat het weten!

 

 

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zelf een Galaxy Note 10+ 5G en ook ik heb geen 5G helaas. Ik zit ten midden van Eindhoven waar die volgens de vodafone dekkingskaart uitstekende dekking zou hebben. Ook komt het toestel door de Vodafone 5G check heen en is die geschikt voor 5G. Nou heb ik ergens gelezen dat je een andere simkaart nodig hebt (deze simkaart stamt nog uit 2013) maar dit lijkt mij erg sterk.

 

Uiteraard zijn de netwerk instellingen goed nagekeken, is alles op het toestel up to date en zit de simkaart al maanden in dit toestel (dus punt 2 hierboven kan al niet gelden). Het toestel is gekocht bij belsimpel medio februari/maart dus punt 1 zou van toepassing kunnen zijn, maar die 24 uur zijn al lang verstreken.

 

Ik heb verder geen haast hoor, wilde het enkel even vermelden zodat er meer informatie voor jullie binnenkomt waar de dienst uiteindelijk (en hopelijk) ook mee verbeterd kan worden in de toekomst.

 

Vriendelijke groet,

 

Jimmy

Rhino666

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij nog geen 5G.

Ik heb een Galaxy s20+ met een  Vodafone Red abonnement. 

Ik woon in het Gooi. 

Gisteren voor mijn werk door de hele randstad gereden. Maar nergens 5G ontvangst.

Ik heb het toestel niet bij Vodafone gekocht. 

De laatste update is geïnstalleerd en de instellingen staan goed.

 

 

MattW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kreeg gisteren toevallig een SMS van vodafone, waarin stond dat mijn abonnement de in de komende dagen klaar is voor 5G. Het lijkt er op dat ze geleidelijk aan mensen toegang geven tot het netwerk, misschien omdat ze iets moeten omzetten per abonnement?

Ook stond er in de SMS dat er een update vanuit Samsung komt voor de telefoon. 

Laten we hopen dat we snel van 5G mogen genieten!

MattW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke het lijkt wel alsof Vodafone mijn gebeden heeft gehoord,, haha.

 

Ik heb even mijn telefoon opnieuw opgestart en verrek…. 5G! Leuk! 

 

dude66

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier centrum Amsterdam met een S20 Ultra op een Red abonnement. Nog geen 5G.

Rhino666

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanmiddag een SMS gekregen met welkom op het 5G netwerk. 

Einde van de middag heel even kort 5G ontvangst gehad. 

Dus bij mij werkt het nu ook. 

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al bijna een week beschikbaar in Eindhoven, helaas werkt 5g nog altijd niet op mijn Note 10+ 5G (hij komt wel door de toestelcheck heen).

Helaas laat maar komen h

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Geduld, geduld, geduld. 

Wel grappig, de mensen die het willen staan te springen en hadden het nog liever gisteren. De mensen die een hekel hebben aan 5G doen er alles aan om het juist weg te krijgen. Het leven is zo lekker gewoon gebleven, ook tijdens de Corona. 

Vodafone werkt eraan en straks zal het bij iedereen goed werken ??

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic