Midousuji

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog geen 400mb gebruikt, volgens VF nu al over mijn databundel heen?

Hallo,

Alvast mijn excuus als dit in het verkeerde forum staat, dit is mijn eerste keer. Nou heb ik een heel belangrijke vraag. Ik heb vandaag mijn iPad Air ontvangen, en een paar dingetjes met het internet gedaan (kan mijn wi-fi pas weer vanaf zaterdag gebruiken). Ik heb alleen een paar minuutjes film gekeken op netflix, een beetje op google afbeeldingen gebrowst voor een achtergrond, en een beetje op skype en de store gezeten. Volgens Apple's cellular data tracker heb ik nog niet eens 400mb gebruikt. Mijn abonnement is voor 3000mb. Toen ik net over de 300 zat kreeg ik ineens een berichtje van Vodafone dat ik al 80% van mijn databundel gebruikt hebt. Ik dacht, zal wel een foutje zijn... kwartiertje later, kreeg ik het bericht dat ik 100% van mijn bundel gebruikt heb en ik vanaf nu moet gaan betalen voor het internet dat ik gebruik (buitenbundel of zo). Hoe kan dat dan? Ik heb mijn abonnement via belsimpel.nl besteld en die zeiden dat mijn abonnement gisteren (de 28e) in zou gaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Midousuji

Bij Vodafone krijg je je eerste data-tegoed toegekend naar rato van het aantal dagen van de maand dat nog moet verschijnen op de kalender. Je schrijft dat jouw Vodafone abonnement op 28 Juli is ingegaan. Dat betekent dat jij recht hebt op een gedeeltelijke data-tegoed voor vier dagen in de maand Juli 2014.
Dus vanaf 28 t/m 31 Juli = 4 dagen.

En dus een data-tegoed naar rato van (4/31 gedeelte van) het data-tegoed dat jij maandelijks met Vodafone bent overeengekomen in jouw contract.
Jouw data-tegoed voor de maand Juli 2014 is dus:
(4/31) x 3000 MegaByte = ongeveer 387 MegaByte

Het klopt dus dat je bij het verbruik dat jij beschrijft (na ongeveer 387 MegaByte) jij het waarschuwings-sms-bericht van Vodafone hebt ontvangen, dat je eerste data-tegoed geheel verbruikt was.

Zie verder de MyVodafone App, bij het ballonnetje Tegoed.

Succes !

Netwerker

Bekijk in context

1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Midousuji

Bij Vodafone krijg je je eerste data-tegoed toegekend naar rato van het aantal dagen van de maand dat nog moet verschijnen op de kalender. Je schrijft dat jouw Vodafone abonnement op 28 Juli is ingegaan. Dat betekent dat jij recht hebt op een gedeeltelijke data-tegoed voor vier dagen in de maand Juli 2014.
Dus vanaf 28 t/m 31 Juli = 4 dagen.

En dus een data-tegoed naar rato van (4/31 gedeelte van) het data-tegoed dat jij maandelijks met Vodafone bent overeengekomen in jouw contract.
Jouw data-tegoed voor de maand Juli 2014 is dus:
(4/31) x 3000 MegaByte = ongeveer 387 MegaByte

Het klopt dus dat je bij het verbruik dat jij beschrijft (na ongeveer 387 MegaByte) jij het waarschuwings-sms-bericht van Vodafone hebt ontvangen, dat je eerste data-tegoed geheel verbruikt was.

Zie verder de MyVodafone App, bij het ballonnetje Tegoed.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic