Kamain

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog geen 1000mb buiten bundel, kosten €150!!

Mijn 80 jarige moeder is al vele jaren vaste Vodafone klant. Zonder haar abonnement ook maar te verlengen of wijzigen.

Nu zijn we heel toevallig erachter gekomen, doordat zij een kleinere simkaart nodig had. Wij zijn door een (winkel) collega erop geattendeerd, dat de laatste 3 maanden de rekeningen zeer hoog zouden zijn, €75, 54 en 52. Ook voor de maand november is zij door verbruik internet al €14 buiten haar abonnement gegaan.

Door een update software Apple, blijkt dat mijn moeder haar telefoon op 3g aan is gezet.

Mijn moeder heeft dit nooit doorgehad. Ook heeft ze dit nooit bewust gebruikt. Ze gebruikt haar telefoon alleen om te bellen en af en toe de digitale Telegraaf, Facebook en NH. Dit alles normaal gesproken via wifi.

Nu blijkt dat er in totaal zo een €150 buiten bundel, voor nog geen 1000mb!
Dit is een belachelijk bedrag voor een paar mb’s!
Ik weet dat mijn moeder de mb’s officieel heeft gebruikt. Apps zijn uit zichzelf gaan updaten, Maar dan zo een hoog bedrag te moeten betalen?
Iedereen heeft tegenwoordig een abonnement met data.

Waarom is mijn moeder hier nooit door Vodafone over benadert? Jaren is zij klant bij Vodafone. En niemand die haar geattendeerd heeft een ander abonnementsform te nemen.
Dat zij voor hetzelfde maandbedrag een kleine internet bundel kon nemen?

Op advies van de winkelmedewerker, is het abonnement omgezet in 500mb en dan daarna langzaam. Voor hetzelfde bedrag als wat ze daarvoor betaalde, €11.

Haar abonnement kon al jaren verlengd worden, maar dat was in principe niet nodig, omdat zij toch geen internet gebruikte.

Eigenlijk is een mobiele telefoon niets voor oude mensen, maar jah ik vind het toch wel fijn, dat mijn moeder onderweg te bereiken is, of wanneer er iets aan de hand is, zij zelf kan bellen.

Ik heb mijn verzoek, het abonnement eerder, met terugwerkende kracht te verlengen, naar dit nieuwe abonnement, zodat de paar gebruikte mb’s daar onder kunnen vallen, naar Vodafone gemaild. Mijn moeder krijgt uit coulance 2 maanden gecrediteerd. Dat is erg aardig.

Alleen vind ik dit niet genoeg, en omdat mijn moeder hier totaal geen profijt van heeft gehad, het een zeer hoog bedrag voor haar is. Ze had het geld net zo goed in de goot kunnen gooien.

Maar ook dat het belachelijk hoge bedragen zijn voor nog geen 1000mb, tov de abonnementen. De prijs die mijn moeder nu betaald, is zo hoog als een normaal Red abonnement, met 20 gb! onbeperkt sms en onbeperkt belminuten.

Mijn moeder is van deze bedragen erg geschrokken. Heeft zelf de hoge afschrijvingen ook niet doorgehad. Ze heeft maar een AOW uitkering en moet ieder dubbeltje omdraaien om rond te komen. Zit s avonds met een dekentje ipv de kachel aan enz.
Vriendelijke groet, dochter van een 80 jarige geweldige vrouw.

Gewenste Oplossing:
Alle teveel betaald kosten aan dat beetje internet nog geen 1000mb te crediteren.
1 Reactie 1
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic