Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Nog een review van de BlackBerry Bold 9900

Review BlackBerry Bold 9900

Wat mij het eerste opviel aan de BlackBerry Bold 9900 was dat het toestel vrij groot was. Groter dan dat ik gewend ben van andere BlackBerry toestellen. Tevens lag het toestel opvallend goed in de handen. Wel moest ik wennen aan het touchscreen. Ik was andere smartphones (Apple iPhone 4, Google Nexus S) gewend, hierdoor had ik het idee dat het touchscreen iets minder gevoelig was. Maar dit went wel heel snel. Toen ik er eenmaal aan gewend was, vond ik het prima werken.

Het toetsenbord van de BlackBerry vond ik ook prima. De toetsen waren net iets groter dan andere wat ik gewend ben van BlackBerry’s, waardoor deze makkelijker in gebruik is. Vooral voor het versturen van emails, sms etc. is dit een zeer geschikt toestel.

Wat ik wel minder vind, is het browsen op de Bold 9900. Doordat het scherm kleiner is dan andere bekende schermen, zoals bij android en apple, komt het wat onoverzichtelijk over. Het browsen gaat wel snel. De pagina's laden bij mij opvallend snel, tewijl ik hier juist andere verhalen over heb gehoord. De besturing werkt ook goed. Je hoeft niet alleen het touchscreen te gebruiken, je kunt ook de toetsen gebruiken, dus voor ieder wat wils. Wel valt op te merken dat OS7 nog niet helemaal ontworpen lijk te zijn voor het gebruik i.c.m. een touchscreen.

De app world vind ik wel erg tegenvallen. Er is niet veel keus. Er zijn wel veel gratis app's. Dit maakt veel goed. Het toestel had een goed scherm en in combinatie met de grafische chip komt dit het toestel ten goede. Tot mijn verbazing zat er zelfs een bewegingssensor op. Dit had ik helemaal niet verwacht. Deze werkte ook zeer goed.

Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden over de BlackBerry Bold 9900. Zelf had ik nog weinig ervaring met BlackBerry's, maar ik zou iedereen aanraden om het toestel eens uit te proberen. Als ik het vergelijk met andere toestellen, vind ik dat het achter ligt op de markt qua grootte van het scherm, gemak van bediening, voor het bekijken van video's en websites is deze minder geschikt. Als muziek speler of voor email is deze BlackBerry goed geschikt.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic