fifagek

Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nieuws en Weer Samsung Galaxy Y

Sinds een aantal weken doet de app/dienst (weet niet wat het is, stond standaard op telefoon toen ik hem kocht 2 maanden terug) Nieuws en Weer het niet meer naar wens. Om te beginnen heb ik hieronder een plaatje zodat jullie weten waar jullie mee te maken hebben.
 
[IMG]]http://i47.tinypic.com/2ljrm6u.jpg[/IMG]
 
Het betreft dus het rood omcirkelde ding. Het gaat mij vooral om het kopje 'Weer'. De kopjes 'Sport', 'Entertainment', 'Nederland' en 'Voorpaginanieuws' doen het wel gewoon. Wat er bij het kopje 'Weer' verkeerd gaat is dat mijn telefoon aan geeft dat er Geen weerlocatie beschikbaar is. Dit terwijl de Wifi wel gewoon aan staat (op plaatje niet te zien). Ik kan vervolgens 'Een aangepaste locatie instellen'.
Ik heb het vinkje aan staan bij 'Mijn locatie gebruiken' wat inhoudt dat hij de locatie automatisch bepaald, maar juist daarop vindt hij niets.
Kan het toevallig zijn dat ik mijn telefoon rechten heb ontnomen die deze nodig zou kunnen hebben hiervoor?? Zo ja welke rechten zouden het dan zijn en waar kan ik die vinden op mijn telefoon???
3 Reacties 3
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi fifagek,

Vreemd probleem wat je hebt. Ook al heb je GPS uit staan, dan nog moet je toestel aan de hand van de masten een positie kunnen bepalen.

Wat je kunt proberen is om de gegevens van de app te verwijderen en daarna de app opnieuw te starten. Je verwijderd de app niet, alleen de gegevens.
 

  • Ga naar 'Instellingen'
  • Ga naar ' Applicaties' of 'Toepassingen'
  • Ga naar het tabblad 'Alles'
  • Zoek hier naar de Nieuws en Weer app en klik erop
  • Kies vervolgens voor de optie 'Gegevens wissen'
  • Reboot je toestel
  • Open de app nogmaals en controleer of probleem weg is
fifagek
topicstarter
Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geprobeerd in via de stappen die u uitgelegd heeft. Dit werkte in eerste instantie nog niet.
Later kwam ik er echter achter dat het een hele stomme fout van mezelf is geweest. Ik had namelijk onder 'Locatie en beveiliging' werkelijk alles uitstaan. GPS Satellieten gebruiken stond dus ook uit evenals Draadloze netwerken gebruiken.
Die 2 heb ik net weer aangezet en direct doet de Nieuws en Weer app het weer.
Ik denk dus dat het er aan lag dat ik teveel uitgeschakeld had staan.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Nou,

Súper om te horen dat het iig weer werkt allemaal 😛
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic