yannickwicherts

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe telefooon maar nog niet zeker of ik 4G heb

Ik heb een Vodafone Red-3 Super D abonnement en een LG G3 waarmee ik 4G mee kan ontvangen. Ik weet alleen niet zeker of ik dat wel doe. Bij m'n lefefoon heb ik nog nooit 4g bovenin het scherm zien staan, alleen maar H of 3G. Hiernaaast kreeg ik laatst een sms met daarin:

"Goed nieuws! Jij hebt alles om van het snelle Vodafone 4G netwerk gebruik te maken: een 4G toestel, een abonnement met 4G en je woont in een gebied waar 4G al is uitgerold. Wil je meer informatie over 4G, kijk dan opwww.vodafone.nl/4g . Geen info per sms, login bij My Vodafone."

Door dit mailtje begon ik te twijfelen, heb ik nu 4g of niet? En mocht ik het niet hebben, hoe kan ik het dan gebruiken, want ik betaal er wel gewoon voor.

5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Je moet de Netwerkmodus instellen op: GSM/WCDMA/LTE automatisch
En daarna de instellingen opslaan (hoeft bij slechts enkele smartphones). En daarna met de Home Button weer terugkeren naar de Start-pagina (Home-pagina) op je smartphone.
Voor meer specifieke instructies: zie de uitgebreide Toestelhulp op de Supportpagina's.
Klik daarvoor bovenaan deze forum-pagina op Support. En daarna op Toestelhulp. En kies daarna het merk en type van jouw smartphone.

Daarmee moet het lukken. En dan komt er ook bij jouw smartphone bovenaan: 4G
te staan.

Alvast bedankt voor het toekennen van een kudo aan dit antwoord.

Succes!

Netwerker
yannickwicherts
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij stond al op 2g/3g/4g automatisch. Dus het zal al aan hebben gestaan, wel raar dat ik dan 4g niet zie staan.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Yannick Wicherts,

Dan blijven er nog maar twee mogelijkheden over.

1. Of Vodafone heeft nog geen 4G-verbinding op jouw abonnement ge-activeerd in haar systeem. Daarvoor zul je de klanten-service van Vodafone moeten bellen. Telefoonnummer: 1201 De Klantenservice kan uitsluitsel geven over er reeds een 4G-verbinding op jouw abonnement is aangesloten of niet. En in het laatste geval dit alsnog voor jou regelen.

2. Je woont in een gebied of wijk waar (nog) geen 4G-Netwerk-verbinding is. Dat overkwam mij onlangs ook op een bepaalde lokatie bij mijn broer. Kijk daarvoor op de meest aktuele 4G-Netwerk-dekkingskaart.

Weblink naar de Vodafone 4G-Netwerk-dekkingskaart: https://www.4gmasten.nl/2013-06-16-07-20-28/dekking-vodafone

Hopelijk heb je snel 4G-Netwerk-connectie.

Succes!

Netwerker
yannickwicherts
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De dekking moet er sowieso zijn, want naast dat ik door heel Nederland reis moet er volgens die kaart in Zoetermeer gewoon 4G zijn.

Het rare is dat bij mijn abonnementsblokken 4g gewoon op geactiveerd staat.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @yannickwicherts,

Heb je misschien nog een oude simkaart? Met hele oude simkaarten met de reeks 8931440000 kun je in sommige gevallen problemen verwachten. Heb je een simkaart met de reeks 8931440300 of 8931440301? Dan is vervanging niet nodig (alleen wanneer uit testen blijkt dat de simkaart defect is).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic