maxwicky

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe simkaart werkt niet

Hallo,
 
Heb sinds vanochtend een vodafone prepaid kaartje.
Helaas werkt het nog niet zoals het hoort.
Mijn telefoon (HTC Sensation XE) geeft als melding:
"Je sim-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe."
 
Moet ik de simkaart nog activeren ergens ?
Myvodafone kan ik mij ook niet voor aanmelden, want dan krijg ik een sms met tijdelijk wachtwoord op mijn telefoon nummer, maar heb dus nog geen verbinding.
 
Iemand een idee ?
 
 
9 Reacties 9
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Maxwicky,

Heb je al geprobeerd om ermee te bellen? Dan wordt de kaart geactiveerd.
maxwicky
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Arina,

Bellen zojuist geprobeerd, helaas. Geen resultaat.
Heb ook een andere telefoon geprobeerd, maar ook daar doet de simkaart het niet.
Kan het zijn dat de simkaart heel erg lang in de winkel heeft gelegen en daardoor niet meer actief is ?

Verpakking was compleet dicht gesealed bij aankoop.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Maxwicky, waarschijnlijk is je simkaart nog niet geactiveerd. Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice via 1200 of 1201. Als het goed is moet het daarna wel werken. Succes!
angeliqe

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hetzelfde probleem, had 10 kaartjes gekocht met elk een eigen telefoon nummer en 10 euro beltegoed , standaard 5 euro beltegoed pas na registratie krijg je de andere 5 euro.

Na registreren nog steeds geen cent beltegoed, dus vraag me af waarom deze 10 euro beltegoed kaartjes niet werken, voorheen deden ze dat wel (kocht ze vaker als het tegoed op is kocht ik weer nieuwe)

groet Angelique
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is echt vreemd, @angeliqe !

Neem even contact op met 1201 of via ons Twitter of Facebook kanaal. Je kunt ook terug geaan naar het verkooppunt. Dit lijkt in ieder geval niet te kloppen!
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@maxwicky @angeliqe @Annabelle_
Op de verpakking van prepaid kaarten (setjes) wordt vaak vermeld tot wanneer het nummer geactiveerd kan worden. Hierna is het niet meer mogelijk een nummer te activeren en vervalt het nummer.

Bij gratis beltegoed geldt bij prepaid setjes tegenwoordig: Registreren, prepaid plan kiezen en vervolgens met minstens € 10,00 opwaarderen. Na deze opwaardering krijg je het gratis tegoed binnen enkele dagen (maximaal 2 weken) toegevoegd aan je tegoed.

Zie hiervoor deze afbeelding en deze pagina
angeliqe

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En als je telefoon kaart van Vodafoon niet werkt (kun je geen 1201 bellen) ?
Welk nummer via de gewone telefoon kun je dan bellen ?

Groet Angelique
angeliqe

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geldigheids datum/duur Prepaid Simkaart :

"Op de verpakking van prepaid kaarten (setjes) wordt vaak vermeld tot wanneer het nummer geactiveerd kan worden"

deze tekst is niet te vinden op de desbetreffende verpakkingen daar had ik al naar gezocht.
had ik deze geldigheids datum wel opgemerkt, zou ik die niet hebben aangekocht en zeker
niet per 10 stuks

groet Angelique
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@angeliqe Kijk even op onze site onder het kopje "contact". Daar vind je alle telefoonnummers. Kies dan voor prepaid en "met een vaste telefoon". Klik hier
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic