Bram2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe simkaart bestellen na diefstal buitenland

Hoi,

 

Ik zit voor een aantal maanden in het buitenland en nu ben ik mijn telefoon kwijt geraakt. Ik heb mn simkaart geblokkeerd en wil nu een nieuwe simkaart bestellen en die naar mijn woonadres laten opsturen, zodat een familielid die naar het buitenland kan sturen, aangezien ik hier nog minimaal twee maanden zit en een retourtje NL me zo weer 300-400eu lichter maakt. Via Vodafone chat wordt mij verteld dat het niet mogelijk is en dat ik alleen een nieuwe sim kaart in de winkel kan ophalen. Dit is echt nieuw voor mij en deze exacte situatie is mij eerder over komen en heb toen ook de nieuwe simkaart naar mijn woonadres opgestuurd en een familielid heeft die destijds naar mijn buitenlandse adres gestuurd. Op de website van Vodafone staat ook dat een nieuwe simkaart gewoon besteld kan worden. Het lijkt mij ook heel erg raar dat het nu dus alleen in de winkel in NL opgehaald kan worden.

 

De MyVodafone app en website versie werken dusdanig slecht dat ik daar ook niks kan bestellen en de medewerkers van Vodafone waarmee ik chat blijven mij vertellen dat het tegen de regels is om een nieuwe simkaart te bestellen en op te sturen.

 

Heeft iemand wellicht tips / ideeen?

 

Bvd,

Bram

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3055Posts
  • 901Oplossingen
  • 1034Likes

Hi @Bram2 

Flink balen dat jouw telefoon en simkaart zijn gestolen in het buitenland. Naast dat het super onhandig is dat je hierdoor niet bereikbaar bent kan ik mij voorstellen dat de schrik er ook goed in zit. 

Het is niet zo dat je enkel en alleen een nieuwe simkaart kan krijgen door langs een Vodafone winkel te gaan. De klantenservice kan een nieuwe simkaart toesturen. Van belang is natuurlijk dat de simkaart wordt geblokkeerd. Tijdens dit contact met de klantenservice kan je een wachtwoord af spreken met de betreffende medewerker. De medewerker kan een nieuwe simkaart toesturen naar jouw woonadres in Nederland. Een kennis/familie kan vervolgens de simkaart opsturen naar jouw locatie in het buitenland. Eenmaal ontvangen kan jij de simkaart in My Vodafone activeren of met het afgesproken wachtwoord via de klantenservice 🙂 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic