Jannekevekris

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe simkaart aanvragen met hetzelfde, huidige nummer

Hallo allemaal,

Vandaag is helaas mijn telefoon gestolen. Dus ook mijn simkaart is weg. Nu wil ik een nieuwe simkaart aanvragen, maar dan wel met hetzelfde nummer. Kan dit?

Met vriendelijke groeten,
Janneke van Ekris
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Hoi Jannekevekris
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ja, dat kan.
De snelste manier is naar een Vodafone winkel in de buurt gaan. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je gratis een nieuwe simkaart. Zie deze pagina voor meer informatie.

TIP: Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Hoi Jannekevekris
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ja, dat kan.
De snelste manier is naar een Vodafone winkel in de buurt gaan. Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je gratis een nieuwe simkaart. Zie deze pagina voor meer informatie.

TIP: Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kleine tip: Mocht er nog een verbinding zijn en je telefoon heeft locatiebepaling aanstaan. Dan kun je als het toestel gekoppeld is terug vinden:
Dit dien je te doen voordat de simkaart wordt geblokkeerd.
Jannekevekris
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Energieboy , bedankt voor je reactie.
Ik wil wel aangifte gaan toen, maar ik weet nog niet helemaal zeker of hij gestolen is. Waarschijnlijk wel, omdat de simkaart er is uitgehaald.
Heb je ook bewijs van de diefstal nodig bij het aangifte doen? Weet je dat toevallig?

vr. Groeten
Janneke
Jannekevekris
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Steven, dit heb ik gedaan maar mijn telefoon stond op offline. Waarschijnlijk omdat de simkaart er al was uitgehaald. Ik heb de simkaart nu geblokkeerd, maar ik weet niet of dat nog veel zin heeft.

Vr. Groeten
Janneke
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Jannekevekris wrote:
Hi Energieboy , bedankt voor je reactie.
Ik wil wel aangifte gaan toen, maar ik weet nog niet helemaal zeker of hij gestolen is. Waarschijnlijk wel, omdat de simkaart er is uitgehaald.
Heb je ook bewijs van de diefstal nodig bij het aangifte doen? Weet je dat toevallig?

vr. Groeten
Janneke

Je moet aangeven hoe je denkt dat die gestolen is.
Mocht je een twijfel hebben en/of niet helemaal zeker zijn van diefstal dan zal de politie, maar dan denk ik zelf, deze aangiften niet eens opnemen. Je moet er natuurlijk wel zeker van zijn 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Jannekevekris schreef:Hi Steven, dit heb ik gedaan maar mijn telefoon stond op offline. Waarschijnlijk omdat de simkaart er al was uitgehaald. Ik heb de simkaart nu geblokkeerd, maar ik weet niet of dat nog veel zin heeft.


Een simkaart blokkeer om je geen extra kosten op het mobiele nummer te maken. Daarnaast is dit ook vaak voor de aangifte en de verzekering
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je al een nieuwe simkaart kunnen bestellen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten en gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic