Ik kreeg van mijn huidige provider een bericht dat ik mijn abonnement mocht gaan verlengen. Omdat ik thuis gebruikt maak van de dienste van Ziggo leek het mij verstandig om ziggo en Vodafone te combineren. Na het de keuzen gemaakt te hebben voor een passend toestel kon ik overgaan tot koop. Via de site order geplaatst en ook gelijk betaald.(04-01-2018) Toen ik de bestelling plaatste was er een Aktie op het door mij gekozen toestel : nu met gratis JBL speaker twv 179.95 en €50,- cach back van Vodafone. Helemaal top leek mij. Na het plaatsen van de bestelling begon al gelijk de ellende. De volgende dag had ik nog geen orderbevestiging ontvangen. Dit vond ik vreemd dus heb de dag na mijn bestelling telefonisch contact opnemen. Dit is al een expeditie aan zich . Punt 1 ik heb echt meer dan een half uur in de wacht gestaan. Toen kreeg ik te horen dat er bij Vodafone iets verkeerd was gegaan met mijn bestelling en dat hij door hun geannuleerd en opnieuw geplaatst moest gaan worden. Ik werd doorverbonden naar een collega van en andere afdeling. Ook daar heb ik weer 25 min in de wacht gestaan. Met die collega heb ik mijn bestelling opnieuw geplaatst. Maar kreeg daarbij te horen dat toestel niet meer op voorraad was. En dat deze ineens een levertijd had. Maar dat hij nog wel op tijd zou zijn om de JBL speaker actie te registreren. Dit moest voor 13 – 01 -2018. Na een ochtend te hebben besteed met bellen met Vodafone leek alles geregeld te zijn en was het wachten op een goedbericht. Echter op 11 -01-2018 had ik nog niks vernomen en de tijd begon te dringen. Ik neem weer contact op met de klanten servers. Weer sta ik lang in de wacht. Zodra ik een collega aan de lijn heb krijg ik wederom te horen dat er iets bij Vodafone is mis gegaan en dat mijn bestelling door Vodafone is geannuleerd, de order moet wederom opnieuw geplaatst worden. Ook word het aanvragen van de JBL speaker een probleem omdat de telefoon niet op tijd geleverd kan worden. Omdat ik wel in mijn recht sta maar de desbetreffende Vodafone medewerker mij hier niet mee verder kan helpen. Maakt hij een interne case aan om dit probleem op te lossen. En ik zou daarover binnen 5 tot uiterlijk 10 werkdagen over worden bericht. Maar zoals u het misschien al voelt aankomen na 10 dagen nog niks gehoord. Ik weer bellen. En krijg te horen dat de desbetreffende afdeling het heel erg druk heeft en dat het en paar dagen langer duurt. Wel kreeg ik bericht dat mij toestel binnen was en kon worden afgeleverd. Wat ook gebeurd is. Dus na 2.5 week heb ik in ieder geval mijn nieuwe toestel binnen. Na een paar dagen heb ik weer gebeld over hoe de case zou worden afgehandeld weer krijg ik te horen dat de afdeling ik kwestie het druk heeft en dat ze niks voor mij kunnen betekenen. De Afdeling die mijn case moet behandelen is ook voor klanten niet telefonisch bereikbaar. Weer een paar dagen later krijg ik een Email dat mijn case is afgerond en dat ik de uitslag kan inzien via de mijn Vodafone app. Het zou alleen is een keer goed gaan. Als ik mijn Vodafone ap open staat daar niks in. Dus wederom neem ik contact op met de klantenserves. Daar krijg ik de te horen dat JBL speaker naar mijn huisaders zou worden gestuurd. en dat ik daar nog een mail over ontvang. Dus ik blij dat alles na heel veel gedoe en heel veel ergernissen toch eindelijk alles goed afloopt.
Dit verhaal is alleen niet afgelopen. Paar dagen na mijn laatste telefoon gesprek heb ik nog steeds geen Email bevestiging ontvangen over het ontvagen van de JBL actie. Ik weer bellen. Moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat ik met grote verbazing meteen iemand aan de lijn kreeg. Ik mijn verhaal verteld. Kijkt de Vodafone Medewerker in mijn gegevens en ook die kan mijn gesloten case niet openen dus mij niet met alle zekerheid zeggen waarneer en of ik de JBL speaker zal gaan ontvangen. Dus na weken wachten weet ik nog totaal niks. En er werd mij verzocht even een formulier op de site in te vullen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij al heel geduldig heb opgesteld en dat het echt op is. Om de volgende reden
Ik ben nieuwe klant, en voel mij daarin totaal niet gewaardeerd. Word van afdeling naar afdeling geslingerd en niemand kan mij eigenlijk helpen hoewel ik niks anders heb gedaan dan een telefoon heb besteld met een Aktie die door Vodafone is bedacht en ik daarin niet serieus word genomen.
Het Vodafone klanten servers apparaatniet werk. Lange wachttijden Mensen verwijzen je door naar de verkeerde afdeling. En men weet van elkaar niet wat de verantwoordelijkheden zijn. Zo worden er naar mij als klant toezeggingen gedaan die de volgende afdeling weer niet kan waarmaken. Niemand lijkt daarin ook verantwoording in te nemen om een probleem op te lossen. Het word steeds weer naar een andere afdeling gewezen. Tot je het met een afdeling moet afhandelen die niet telefonisch te bereiken en zijn en de desbetreffende afdeling dus contact met jou als klant op moet nemen. En dit echter niet doet. En dan dus weer bij het begin begint… dit werk dus absoluut niet.
Tot 2 keer toe is mijn order geannuleerd zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Niet per Mail, telefoon, Sms. Helemaal niks. En dit alleen omdat er binnen het Vodafone systeem iets mis gaat. Dus als je als klant van Vodafone niet zelf oplet gebeurd er niks of word je bestelling onnodig vertraagd. Echt alles wat er fout kan gaan bij mijn bestelling gaat fout. Vooral de communicatie met mij als klant.
Nu precies een maand later heb ik nog geen enkel uitzicht op een oplossing. En of ik de JBL speaker ooit nog ga ontvangen is nog steeds de vraag.
Ik ben een nieuwe klant van Vodafone. Maak over een warm welkom kan ik totaal niet spreken ik ben dan ook heel benieuwd wat Vodafone gaat doen om mij toch op een fijne Vodafone klant te laten voelen. En dat ik er dus goed aan heb gedaan om klant van Vodafone te worden. En niet te kiezen voor een van de andere concurrenten.
MVG Lennert