19Lennert90

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe klant, geen warm welkom

Ik kreeg van mijn huidige provider een bericht dat ik mijn abonnement mocht gaan verlengen. Omdat ik thuis gebruikt maak van de dienste van Ziggo leek het mij verstandig om ziggo en Vodafone te combineren. Na het de keuzen gemaakt te hebben voor een passend toestel kon ik overgaan tot koop. Via de site order geplaatst en ook gelijk betaald.(04-01-2018) Toen ik de bestelling plaatste was er een Aktie op het door mij gekozen toestel : nu met gratis JBL speaker twv 179.95 en €50,- cach back van Vodafone. Helemaal top leek mij. Na het plaatsen van de bestelling begon al gelijk de ellende. De volgende dag had ik nog geen orderbevestiging ontvangen. Dit vond ik vreemd dus heb de dag na mijn bestelling telefonisch contact opnemen. Dit is al een expeditie aan zich . Punt 1 ik heb echt meer dan een half uur in de wacht gestaan. Toen kreeg ik te horen dat er bij Vodafone iets verkeerd was gegaan met mijn bestelling en dat hij door hun geannuleerd en opnieuw geplaatst moest gaan worden. Ik werd doorverbonden naar een collega van en andere afdeling. Ook daar heb ik weer 25 min in de wacht gestaan. Met die collega heb ik mijn bestelling opnieuw geplaatst. Maar kreeg daarbij te horen dat toestel niet meer op voorraad was. En dat deze ineens een levertijd had. Maar dat hij nog wel op tijd zou zijn om de JBL speaker actie te registreren. Dit moest voor 13 – 01 -2018. Na een ochtend te hebben besteed met bellen met Vodafone leek alles geregeld te zijn en was het wachten op een goedbericht. Echter op 11 -01-2018 had ik nog niks vernomen en de tijd begon te dringen. Ik neem weer contact op met de klanten servers. Weer sta ik lang in de wacht. Zodra ik een collega aan de lijn heb krijg ik wederom te horen dat er iets bij Vodafone is mis gegaan en dat mijn bestelling door Vodafone is geannuleerd, de order moet wederom opnieuw geplaatst worden. Ook word het aanvragen van de JBL speaker een probleem omdat de telefoon niet op tijd geleverd kan worden. Omdat ik wel in mijn recht sta maar de desbetreffende Vodafone medewerker mij hier niet mee verder kan helpen. Maakt hij een interne case aan om dit probleem op te lossen. En ik zou daarover binnen 5 tot uiterlijk 10 werkdagen over worden bericht. Maar zoals u het misschien al voelt aankomen na 10 dagen nog niks gehoord. Ik weer bellen. En krijg te horen dat de desbetreffende afdeling het heel erg druk heeft en dat het en paar dagen langer duurt. Wel kreeg ik bericht dat mij toestel binnen was en kon worden afgeleverd. Wat ook gebeurd is. Dus na 2.5 week heb ik in ieder geval mijn nieuwe toestel binnen. Na een paar dagen heb ik weer gebeld over hoe de case zou worden afgehandeld weer krijg ik te horen dat de afdeling ik kwestie het druk heeft en dat ze niks voor mij kunnen betekenen. De Afdeling die mijn case moet behandelen is ook voor klanten niet telefonisch bereikbaar. Weer een paar dagen later krijg ik een Email dat mijn case is afgerond en dat ik de uitslag kan inzien via de mijn Vodafone app. Het zou alleen is een keer goed gaan. Als ik mijn Vodafone ap open staat daar niks in. Dus wederom neem ik contact op met de klantenserves. Daar krijg ik de te horen dat JBL speaker naar mijn huisaders zou worden gestuurd. en dat ik daar nog een mail over ontvang. Dus ik blij dat alles na heel veel gedoe en heel veel ergernissen toch eindelijk alles goed afloopt.
Dit verhaal is alleen niet afgelopen. Paar dagen na mijn laatste telefoon gesprek heb ik nog steeds geen Email bevestiging ontvangen over het ontvagen van de JBL actie. Ik weer bellen. Moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat ik met grote verbazing meteen iemand aan de lijn kreeg. Ik mijn verhaal verteld. Kijkt de Vodafone Medewerker in mijn gegevens en ook die kan mijn gesloten case niet openen dus mij niet met alle zekerheid zeggen waarneer en of ik de JBL speaker zal gaan ontvangen. Dus na weken wachten weet ik nog totaal niks. En er werd mij verzocht even een formulier op de site in te vullen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij al heel geduldig heb opgesteld en dat het echt op is. Om de volgende reden
Ik ben nieuwe klant, en voel mij daarin totaal niet gewaardeerd. Word van afdeling naar afdeling geslingerd en niemand kan mij eigenlijk helpen hoewel ik niks anders heb gedaan dan een telefoon heb besteld met een Aktie die door Vodafone is bedacht en ik daarin niet serieus word genomen.
Het Vodafone klanten servers apparaatniet werk. Lange wachttijden Mensen verwijzen je door naar de verkeerde afdeling. En men weet van elkaar niet wat de verantwoordelijkheden zijn. Zo worden er naar mij als klant toezeggingen gedaan die de volgende afdeling weer niet kan waarmaken. Niemand lijkt daarin ook verantwoording in te nemen om een probleem op te lossen. Het word steeds weer naar een andere afdeling gewezen. Tot je het met een afdeling moet afhandelen die niet telefonisch te bereiken en zijn en de desbetreffende afdeling dus contact met jou als klant op moet nemen. En dit echter niet doet. En dan dus weer bij het begin begint… dit werk dus absoluut niet.
Tot 2 keer toe is mijn order geannuleerd zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Niet per Mail, telefoon, Sms. Helemaal niks. En dit alleen omdat er binnen het Vodafone systeem iets mis gaat. Dus als je als klant van Vodafone niet zelf oplet gebeurd er niks of word je bestelling onnodig vertraagd. Echt alles wat er fout kan gaan bij mijn bestelling gaat fout. Vooral de communicatie met mij als klant.
Nu precies een maand later heb ik nog geen enkel uitzicht op een oplossing. En of ik de JBL speaker ooit nog ga ontvangen is nog steeds de vraag.
Ik ben een nieuwe klant van Vodafone. Maak over een warm welkom kan ik totaal niet spreken ik ben dan ook heel benieuwd wat Vodafone gaat doen om mij toch op een fijne Vodafone klant te laten voelen. En dat ik er dus goed aan heb gedaan om klant van Vodafone te worden. En niet te kiezen voor een van de andere concurrenten.

MVG Lennert



21 Reacties 21
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oeps, dat is een lang verhaal. Maar wel goed om te lezen want ik denk er ook over om over te stappen en om dezelfde reden als jij aan geeft. Ziggo & Vodafone samen geeft weer extra korting. Nu is mijn vraag, ben je verder wel tevreden? Is je internet, bereik enz... allemaal naar wens?
Giorgakis

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Ik ben eind augustus 2017 overgestapt van Ziggo Mobiel naar Vodafone. Afgezien van wat aanloopproblemen (blijkbaar was Vodafone niet helemaal ingericht om zoveel nieuwe klanten tegelijk erbij te krijgen) heb ik nog geen dag spijt gehad van de overstap. Natuurlijk maakte Ziggo Mobiel al gebruik van het Vodafone-netwerk en na de definitieve overstap is het gebruik van het Vodafonenetwerk eigenlijk probleemloos. Altijd connectie, nog geen last van (te) weinig bereik gehad en het 4G-netwerk doet het naar tevredenheid. Eigenlijk heb ik dus de afgelopen vijf maanden geen enkel ergermomentje gehad.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dit klinkt al weer wat beter en goed. Ben heel graag benieuwd naar ervaringen van anderen. Bedankt!
MTE

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 28 september 2017 ben ik met een overeenkomst aangegaan voor 7 zakelijke abonnementen. De overgang bleek onmogelijk geregeld te worden binnen uw organisatie. Alle 7 overgangen zijn fout gegaan en zijn er zaken niet goed in het dossier gekomen ondanks alle bevestigingen. Ik heb iedere twee weken of vaker moeten bellen wat de status was en waarom er niets gebeurd was. 19 maart 2018 hebben we de laatste correctie doorgevoerd en omdat ik toen ben voor de eerste keer fatsoenlijk behandeld en heb ik besloten het laatste zakelijke abonnement over te sluiten. Gisteren is deze door de vorige provider conform bevestiging afgesloten, maar we hebben geen sim van vodafone ontvangen en zijn naar de winkel gegaan. Daar kregen we te horen dat het meer dan 48 uur ging duren, maar dat ik de klantenservice moest bellen om deze sneller te activeren. Dat werd ook beloofd maar na een uur geen ontvangst, dus ruim voor 20.00 uur gebeld en in de wacht gehouden en op het laatste moment door deze afdeling door verbonden met een afdeling die afgesloten was. Vanochtend heb ik weer contact opgenomen om het weer een keer te proberen. Je wordt weer van het kasje naar de muur gestuurd en geen aansluiting. Om 13.30 en 19.00 uur weer geprobeerd, maar wederom geen oplossing en uw medewerkers worden onbeschoft en lijken er plezier in te hebben een klant te pesten. Gisteren heb ik via linkedin een mail gestuurd naar heer Hoencamp, maar nog geen reactie gehad. Mijn vrouw heeft nu 2 dagen geen telefoon. Ik heb in de afgelopen 7 maanden meer dan 50 uur gespendeerd aan de overgang naar jullie. Ik zou graag zien dat Vodafone het laatste nummer aansluiten en mijn kosten vergoed welke ontstaan zijn door gederfde inkomsten.

Ik zou het waarderen als u hierop actie onderneemt en mij op de hoogte houd van de vorderingen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
MTE, welkom op het Vodafone Forum. Ik zie dat je twee keer exact hetzelfde bericht hebt gecopy/paste. Dit is niet toegestaan en zorgt ervoor dat onze community mogelijk twee keer erop in moet gaan en dat er twee verschillende topics ontstaan. Ik wil je vragen om één van beide berichten te verwijderen. Zie ook de huisregels/gedragsregels.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Marc,
Ik wil natuurlijk niet te bijdehand over komen en maak bij deze geen vrienden bij Vodafone. Je hebt gelijk dat het niet volgens de regels is om een bericht 2x te plaatsen. Maar zelf had ik het dan mooier gevonden als je de klant ook gelijk zou helpen. Je was nu toch op de topic, dan is het wel zo netjes om het gelijk op te pakken. Je zal me nu niet zo aardig vinden, sorry hier voor, maar iets minder streng en hulp was denk ik fijner geweest voor de klant.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi MTE,
Verdorie, dat is echt super vervelend en ik begrijp dat je hier een beetje van begint te balen. Uiteraard is het niet de bedoeling van Vodafone om van het kastje naar de muur te worden gestuurd en dat je zelf uren bezig bent om met je aansluiting bezig te zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je niet serieus bent genomen over de telefoon dat je er flink van begint te balen maar dat de medewerkers klanten pesten, dan denk ik toch niet. Gelijk heb je hoor, men mag zeker niet onbeschoft zijn en je helpen zoals het moet. Heb niet bij het gesprek gezeten en kan hier dus ook niet over oordelen, maar netheid is wel belangrijk.

Het vervelende van de Vodafone Community is dat men hier verder geen hulp kan aanbieden. Dit is meer een klanten helpt klanten Community en ik als klant kan niet in het systeem kijken, al zou ik je graag willen helpen. Heb je misschien een Twitter en/of Facebook account? Je zou via die weg een privé berichtje kunnen sturen en dan hoop ik dat ze daar sneller op reageren. Het blijft natuurlijk gewoon super vervelend en ik hoop dat ze je snel een antwoord kunnen geven. En nog eens langs de Vodafone winkel gaan wil niet werken, denk je? Misschien kunnen die je beter helpen en heb je gelijk contact met iemand?

Al met al hoop ik toch dat er iemand van Vodafone dit bericht ook leest en ziet dat het gewoon anders moet en dat je geholpen moet worden. Duim met je mee en laat weten als er een oplossing is en/of juist niet. Sterkte!
MTE

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Ik begrijp dat je de regels wilt volgen. Helaas worden de regels van Vodafone zijde niet zo goed gevolgd. Na inmiddels sinds gisteren 2,5 uur telefoneren, meer dan 28 keer doorgeschakeld, 4 keer gesprek beeindigd van ze zijde van Vodafone, zitten we inmiddels in de derdag dat we geen gebruik kunnen maken van ons zakelijk nummer.

Alle mooie woorden en beloften ten spijt is er nog niet gebeurd. Misschien is het handig die om het forum te screenen op dubbele berichten te besteden om een aansluiting te organiseren.

Ik zal dit bericht niet kopieren naar het andere bericht, maar wil je wel verklappen dat deze reactie van jou precies de kern van de boodschap raakt en in mijn geval uiterst ongepast vindt.

We zijn in ieder geval ten einde raad en het is duidelijk maar dat schijnt vodafone niet te deren.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi MTE,
Echt heel erg vervelend dat je dit moet ondervinden. Snap helemaal dat je hier van begint te balen, zou ik ook zeker doen. Snap ook niet waarom Vodafone hier niet op in gaat het het mogelijk maakt dat je bereikbaar bent. Mijn laatste tip is om een Vodafone winkel op te zoeken en het daar te proberen. Er moet toch een weg zijn om je te helpen en te zorgen dat je weer bereikbaar bent. Om eerlijk te zijn herken ik Vodafone hier niet in (al hoewel er een andere klant ook al problemen heeft met omzetten van contract). Maar toch, ik snap niet dat het zo mis kan gaan.

Nogmaals, ik kan je alleen aanhoren en niets voor je doen, ben ook maar een klant. Tip zou zijn, probeer een winkel, misschien wil dat wel lukken? Wens je toch een fijne dag en hoop dat het gaat lukken!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Energieboy, no hard feelings hoor. Het klopt dat ik niet direct heb gereageerd. Dat komt omdat we de community hiervoor eerst de kans willen geven en ik daarnaast nog bezig was met het modereren van een aantal dubbele posts en bijvoorbeeld posts waarin klantgegevens stonden. Daarom was het bericht wel nog geselecteerd om later opnieuw bekeken te worden. Als het dan nog niet is beantwoord dan springen wij in. Onze eerste taak als moderator blijft toch om te zorgen dat het Forum overzichtelijk, veilig en duidelijk blijft voor iedereen, anders zal het snel een chaos kunnen worden. Mensen die zich in eerste instantie niet aan de huisregels houden willen we niet direct belonen door ook het antwoord direct te geven, dat zou ook oneerlijk zijn ten opzichte van gebruikers die zich wel netjes aan de huisregels houden en ook wachten op een antwoord. Hopelijk begrijp je ons standpunt hierin.
MTE

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op dinsdag was gesteld door de klantenservice dat deze vandaag om 8.45 uur contact op zouden nemen. Dat is niet gebeurd! Ik heb vandaag tijdens een overleg een telefoontje (10.26 uur) gehaden een voicemail achtergelaten dat zij zou terugbellen. Toen ik het bericht hoorde, heb ik Vodafone gebeld met het verzoek om doorverbonden te worden. Dat bleek na 4 keer doorschakelen en uitleggen wie ik moest hebben niet te lukken aangezien ze met verlof was.
Ik heb vanavond nog een keer voor de status gebeld, daaruit kwam dat er een case aangemaakt was maandag. Alsof ik dat nog niet wist! Wanneer deze opgelost zou worden kon wederom niet gemeld worden. Maar men zou contact opnemen zodra de status bekend was. Gevolg dag 3 voorbij zonder aansluiting, klanten niet kunnen benaderen of benaderd worden en nog een groter gevoel van moedeloosheid en wanhoop.
Dit is even een status update van een radeloze klant.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dit moet natuurlijk gewoon opgelost worden. Het blijft vreemd dat je niet geholpen kan worden en wat je ook doet, op een gegeven moment begin je er moedeloos van te worden, begrijp ik. Toch blijf ik hopen dat Vodafone dit voor je oppakt en er mee aan de slag gaat. Dit is geen goed begin en zo wil je het natuurlijk ook niet. Het moet natuurlijk via telefoon, twitter en/of Facebook ook gewoon opgelost kunnen worden maar denk dat je toch gewoon veel beter een winkel kan binnen stappen. Dan heb je direct contact en moeten ze gewoon verder helpen. Probeer het eens, als dat mogelijk is.

Anders blijf ik nog een beetje hopen dat er een moderator hier voor je kan induiken om je te helpen.
Bouncer

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
All, Service is bij Vodafone nog ver te zoeken. Ikzelf heb na 4 maanden op mijn mobiel een welkomstbericht middels sms ontvangen. Een gecorrigeerde rekening melding na bijna 8 maanden. Fijn dat ik straks weg kan !!! groet, Bouncer
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Vervelend Bouncer en hoop dat je straks wel tevreden bent over je nieuwe provider.
Fijne dag in ieder geval 🙂
MTE

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
telefonisch werd ik zo vaak in de wacht gezet na minstens 7 tot 10 keer doorgeschakeld te zijn en de laatste dagen was de laatste doorschakeling naar een afdeling die net gesloten was om 20.00 uur na een iedere keer meer dan een uur aan de telefoon te hangen.

Donderdag werd gemeld dat het opgelost was maar niet naar het juiste sim kaartje bleek vanochtend. Precies een week nadat de vorige provider afgesloten was.

Tevens zou er vandaag nog gebeld worden om wat afspraken te maken en de zaak nog eens door te spreken om het dossier te sluiten, op verzoek van Vodafone. Maar niemand heeft meer contact opgenomen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Het wil niet echt lukken ????
laten we hopen dat Vodafone het snel oplost en misschien dat er nog naar kan kijken om je te helpen. Lijkt me niet fijn om zo aangesloten te worden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
MTE, wat vervelend dat het via de klantenservice tot nu toe niet lukt. Via het Forum kan ik je helaas ook niet helpen aangezien het geen algemene vraag is. Wellicht kun je onze klantenservice nog een kans geven om het op te lossen? Hopelijk lukt het nu wel. Ik zal het topic nog even open laten staan zodat je nog kunt reageren.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Toch nog even proberen en je kan ook chatten via My Vodafone in de app maar ook op je computer!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic