Emile1

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe abonnementen per 4 april

Hi,

Ik heb 1 maart mijn abo verlengd in de veronderstelling een goede deal te krijgen. Daarbij gevraagd of er in de nabije toekomst nog acties gepland stonden. Hierop kreeg ik Een nee.. Per 4 april worden de internetbundels echter verdubbeld (volgens berichtgeving op nieuwssites). Gaat mijn bundel in deze ook omhoog of zit ik twee jaar met de helft straks?

Lees: red super gaat van 6gb naar 12gb voor dezelfde prijs.

Als iemand het antwoord heeft hoor ik het graag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DBrandsma

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ik moet ook eerlijk zijn dat het erg zuur klinkt, en ongeacht dat Netwerker wel een punt heeft.. Ik vind dat jij het wel wat aardiger kan over laten klinken, want je post zelf is een beetje direct en hard. Denk niet dat je zo met mensen om moet gaan.

Ik denk niet dat Netwerker helemaal de waarheid spreekt.

De redenen waarom ik dit zeg is omdat ik ongeveer 3 of 4 jaar? geleden een abbonoment had, en volgens mij waren toen de nieuwe RED's in het assortiment. Zag dat de RED 2GB had met onbeperkt bellen terwijl ik zelf in 1GB zat met 300min. Ik kon dit aanpassen naar 2GB/Onbeperkt maar ik moest wel 1 malig een betaling doen van 50 euro terwijl ik nog in een contract zat.

Hoewel ik de volledige details niet meer weet (of ik duurder of goedkoper per maand ging betalen), maar volgens mij is dit echter theoretich wel mogelijk.

En ja, persoonlijk vind ik dat vodafone met de nieuwe abonnementen wel een 'aanbieding' mogen maken van de personen die in het afgelopen maanden (na dat de nieuwe abonnementen ingaan) kan overgezet (als keuze) door de veranderingen in alle pakketten.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi

Welkom op het forum. De nieuwe abonnementen zijn pas vandaag gecommuniceerd naar buiten toe en naar de medewerkers toe.
Ik raad je aan om na 4 April contact op te nemen met de klantenservice om te zien of het mogelijk is om het abonnement om te zetten in een van de nieuwere varianten,
Emile1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop het maar! Anders zal het lekker genaaid zijn en de laatste keer Vodafone ????
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Ik denk niet dat jij overgezet kunt worden naar een fonkelnieuw RED abonnement per 4 April 2016.
Jij bent op 1 Maart 2016 een contract met Vodafone aangegaan tegen de toen en thans geldende voorwaarden.
Dat heb je met je volle verstand gedaan. En jouw (digitale) handtekening staat onder het contract dat je met Vodafone hebt afgesloten. Dat heb je zelf gewild en gewenst. Jij was op dat moment tevreden met het aanbod dat Vodafone jou toen heeft gedaan. Bij acties en bij de introductie van nieuwe abonnementen gelden nu eenmaal begindata waarop deze acties beginnen. En de begindatum voor de nieuwe RED-abonnement met veel grotere data-bundels is nu eemaal: 4 april 2016.

Leuker kan ik het niet maken. Vanaf 1 Januari 2018 mag je je huidige twee-jaar-durende abonnement verlengen. Tegen de dan geldende voorwaarden voor de dan geldende producten en diensten.

Ik verwacht niet dat Vodafone met terugwerkende kracht abonnementen gaat aanpassen. Waar is anders de grens. Per 1 Maart 2016 ? Per 1 Januari 2016 ? Per 1 Januari 2015 ?
Bovendien hebben de telefonisten van Vodafone ook helemaal de bevoegdheid niet om abonnementen met terugwerkende kracht aan te passen.

Kortom: jij bent helemaal niet "ge*******" Maar je hebt gewoon met je volle verstand een overeenkomst afgesloten. En daar moeten jij en Vodafone je aan houden. Totdat je mag verlengen.

Hier zul je het mee moeten doen, of je het nu leuk vindt of niet.

Succes!

Netwerker
Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Klinkt rationeel maar is wel een beetje zuur (heb zelf medio maart een abonnement voor 2 jaar afgesloten) en enige coulance zou Vodafone sieren ...
DBrandsma

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ik moet ook eerlijk zijn dat het erg zuur klinkt, en ongeacht dat Netwerker wel een punt heeft.. Ik vind dat jij het wel wat aardiger kan over laten klinken, want je post zelf is een beetje direct en hard. Denk niet dat je zo met mensen om moet gaan.

Ik denk niet dat Netwerker helemaal de waarheid spreekt.

De redenen waarom ik dit zeg is omdat ik ongeveer 3 of 4 jaar? geleden een abbonoment had, en volgens mij waren toen de nieuwe RED's in het assortiment. Zag dat de RED 2GB had met onbeperkt bellen terwijl ik zelf in 1GB zat met 300min. Ik kon dit aanpassen naar 2GB/Onbeperkt maar ik moest wel 1 malig een betaling doen van 50 euro terwijl ik nog in een contract zat.

Hoewel ik de volledige details niet meer weet (of ik duurder of goedkoper per maand ging betalen), maar volgens mij is dit echter theoretich wel mogelijk.

En ja, persoonlijk vind ik dat vodafone met de nieuwe abonnementen wel een 'aanbieding' mogen maken van de personen die in het afgelopen maanden (na dat de nieuwe abonnementen ingaan) kan overgezet (als keuze) door de veranderingen in alle pakketten.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik raad jullie aan om na 4 april contact op te nemen met de klantenservice om te zien of het mogelijk is om de abonnementen te migreren naar de nieuwe variant van de red abonnementen (met of zonder bijbetaling).
Mijn collega's daar kunnen zien of het mogelijk is, of er iets aan gedaan kan worden en of er kosten aan verbonden zijn.
Emile1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord DBrandsma. De rest was een beetje voorspelbaar en was op zoek naar iemand met ervaring. Ik ga 4 april meteen bellen en houd mijn fingers crossed
Phenomenon

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Netwerker, even ter info. Voordat er met twee maten gemeten wordt. Je punt is namelijk terecht, echter een aantal jaren geleden had ik een Vodafone abonnement met een onbeperkt data limiet en ja daar waren Vodafone en ik met ons volle verstand bij. Echter, op een gegeven moment werd data echt een item en heeft Vodafone de abonnementen met onbeperkte data automatisch en zonder overleg omgezet naar een red super met 6GB. Voor mij is/was dat meer dan voldoende dus geen reden om er een issue van te maken. De Social media mogelijkheden waren destijds ook beperkt ofwel dat zou een verkoren gevecht zijn. Dus ja, je hebt gelijk maar als het hun uitkomt kijkt Vodafone er niet zo tegen aan. Ik ga er dan ook vanuit dat Vodafone deze keer het juiste zal doen.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is ook de reden waarom ik aanraad om na 4 april contact op te nemen met de klantenservice hierover om te zien of er iets gedaan kan worden. Op dit moment is daar verder nog niks bekend over.
arjan_v_h

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben het op zich helemaal met netwerker eens, je kiest met je volle verstand voor een abbonement en daar hoor jij en ook Vodafone zich aan te houden. Ik vind persoonlijk die gedachtengang alleen passen bij abbonementen minder dan het Super abbonement. Ik heb gekozen voor Vodafone omdat ik al jaren daar zit en meer dan tevreden ben over het bereik e.d. Er was echter geen keuze voor een abbonement groter dan 6GB, ik heb dus bewust gekozen voor het abbonement met de meeste data. Als er toentertijd een abbo was geweest van 12 gb had ik ook zeker die gekozen.
Maar we wachten af wat Vodafone doet. Ik neem aan dat ze dit zien als een soort en bloc aanpassing. Aan de prijzen veranderd niets, dus de bestaande supers (of andere abbo's) zullen wel aangepast worden naar de nieuwe standaard.
edbe

Gedreven Liefhebber
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
ik vindt het wel een bezeikte zaak....hier het zelfde probleem....
mijn abbonement liep op 1 april af......
dus ben sinds 1 week bezit van een nieuwe of eigenlijk een oude abbonement samenstelling.
maar ja, vaste klanten vissen altijd naast de boot.

Anonymous
Niet van toepassing
vanaf 4 april kun je contact opnemen met de klantenservice hiervoor, afdeling migratie.
Zij zullen samen met jou gaan kijken wat mogelijk is betreft het abonnement.
shiver010

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ligt het aan mij of zijn die nieuwe abonnementen ineens veel duurder ? Voor een Smart abonnement met 5Gb en een Samsung Galaxy S6 edge betaal je € 47,00 per maand zonder eenmalige bijbetaling. Bij de concurrent betaal je voor dezelfde telefoon en een abonnement met 3Gb data € 35,00 zonder eenmalige bijbetaling. Die 30 belminuten minder bij de concurrent daargelaten, want iemand die niet veel belt heeft naar mijn mening wel genoeg aan 60 - 100 minuten.
Ik mag vanaf 23 april verlengen, maar als ik zo het prijsverschil zie, wacht ik tot mijn abonnement af loopt en stap over naar een ander. Ik denk dat de prijzen van deze abonnementen Vodafone veel klanten zal kosten welke niet per se 5Gb data nodig hebben, maar wel meer dan 1,5 Gb data willen hebben.


aerox_2004

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er klaar mee.... ik stap over.... ik heb gewacht tot na 4 april... en ga geen 60 euro per maand betalen voor een s7 edge met 12gig data... mn collega had een iphone 6s met 7 gig voor 50 euro p.m.
Oplichters... ik denk 12gig (red super)gaat me zon 50 euro kosten ofzo
DBrandsma

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Afhankelijk van het abbonoment moet ik zeggen dat het 'duurder' is geworden. Normaal gesproken had ik met 2GB data genoeg, en met de oude abbonomenten kreeg je er nog 1GB gratis bij (dus 2GB + 1GB gratis).

Voorbeeld oude prijs: (met samsung galaxy s7)

RED: 3GB | onbeperkt bellen, €36 euro per maand waarvan €6 toestelkosten + €10 euro toestelkosten (dus in totaal €16 toestel kosten). Totale abbonoments prijs €46 euro per maand.

Totale prijs over 2 jaar: €1.104

Nieuwe abbonoment: (van 3GB naar 5GB) (met samsung galaxy s7)

RED 5GB | onbeperkt bellen, €30 euro per maand met €20 euro toestel kosten. Totale maand kosten: €50

Totale prijs over 2 jaar: €1.200

Prijs verschil: €96 (over 2 jaar), per maand verschil: €4

Ik heb helemaal geen 5GB nodig, en 1.5GB vind ik te weinig. Sorry, maar ik denk ook dat ik overstap. Toestel kosten zijn onzettend omhoog gevlogen.

En bij alle pakketten ONBEPERKT sms'en... wie gebruikt dat nou?.. Mischien zitten er wel natuurlijk een paar tussen, maar meeste mensen appen gewoon (whatsapp, skype, telegram, enz).
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic