Hi Community, recent een nieuwe SIM aangevraagd ivm contactloos betalen (NFC). Nadat ik deze heb ontvangen en in mijn toestel (Galaxy S9) heb geplaatst nogal wat problemen gehad met het activeren.
Via my vodafone lukte dit niet, en uiteindelijk na meermalen contact met verschillende klantenservice medewerkers wel succesvol (nadat een eerdere collega mijn toestel en kaart als gestolen had opgegeven, wist de laatste collega mij uiteindelijk enkel te verwijzen naar de winkel), uiteindelijk zelf via my vodafone alsnog kunnen deblokkeren en activeren. Nogal een gedoe, maar goed ...shit happens.
Vannochtend begreep ik dat als mensen mij bellen ze een "niet in gebruik stem/toon" te horen krijgen. Zelf kan ik wel bellen en heb ik 4G verbinding, alleen bellen lukt niet. Het ligt niet aan de instellingen van het toestel aangezien ik dezelfde sim kaart in een ander toestel heb geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Daarnaast heb ik de simkaart ook in een ander slot in het zelfde toestel geprobeerd (dual sim S9) met hetzelde resultaat. Ook opnieuw handmatig aanmelden op het netwerk, en meermaals opnieuw opstarten is geen oplossing.
Zou er dan bij Vodafone iets in de instellingen verkeerd zijn? Ik heb het vermoeden dat bij het activeren van de nieuwe kaart er door de klantenservice medewerkers een aantal fouten zijn gemaakt?