Yuri

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw abonnement - Internettegoed op na één dag?

Beste lezer,
 
Op zaterdag 22 juni heb ik een Red D abonnement met iPhone 5 afgesloten met 12 maanden korting (openingsactie Zevenaar).
 
Op zondag 23 juni krijg ik via de 'My Vodafone' app en via de 'My Vodafone' website vreemd genoeg de volgende informatie:
 
- Data starttegoed: 614MB.
- Gebruikt: 614MB.
- Tegoed: 0MB.
 
1) Waarom is mijn starttegoed 614MB i.p.v. 2GB?
2) Hoe komt het dat mijn hele tegoed verbruikt is in één dag?
 
- Let op: thuis zit ik gewoon op mijn Wifi. Dat heb ik gecontroleerd.
- Voorts heb ik vanmorgen via SMS doorgekregen dat ik 'minder dan 250MB' over heb van mijn datategoed. Op dat moment had ik volgens mijn app en de website echter reeds 0MB over.
 
3) Waarom krijg ik conflicterende informatie?
 
Verder zie ik in mijn 'My Vodafone' app en op de website ook dat ik inmiddels €8,89 kosten buiten mijn maandelijkse tegoed gemaakt heb. Dit neemt toe, want was vanmorgen rond de €6.
 
4) Wat zijn deze kosten en waarom stijgen ze gedurende de dag?
 
Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is, of een mogelijke fout aan de kant van Vodafone herstellen.
 
Hartelijke groet,
Yuri
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Je krijgt je minuten en data naar ratio.
Je bundels gaan, meen ik, op de eerste van de maand in.
Als je op 1-1-2013 een abonnement aangaat heb je de volle 2GB, ga je deze op 15-01-2013 aan dan is dit nog maar de helft.Eigenlijk is het je databundel delen door aantal dagen in de maand keer het aantal dagen dat er is te gaan.
Zoals in mn voorbeeld 2048/31*15= 991mb (afgerond)
Info op MyVodaofne wordt ook eens in de zoveel tijd ververst
Yuri schreef:
Beste lezer,
 
Op zaterdag 22 juni heb ik een Red D abonnement met iPhone 5 afgesloten met 12 maanden korting (openingsactie Zevenaar).
 
Op zondag 23 juni krijg ik via de 'My Vodafone' app en via de 'My Vodafone' website vreemd genoeg de volgende informatie:
 
- Data starttegoed: 614MB.
- Gebruikt: 614MB.
- Tegoed: 0MB.
 
1) Waarom is mijn starttegoed 614MB i.p.v. 2GB?
2) Hoe komt het dat mijn hele tegoed verbruikt is in één dag?
 
- Let op: thuis zit ik gewoon op mijn Wifi. Dat heb ik gecontroleerd.
- Voorts heb ik vanmorgen via SMS doorgekregen dat ik 'minder dan 250MB' over heb van mijn datategoed. Op dat moment had ik volgens mijn app en de website echter reeds 0MB over.
 
3) Waarom krijg ik conflicterende informatie?
 
Verder zie ik in mijn 'My Vodafone' app en op de website ook dat ik inmiddels €8,89 kosten buiten mijn maandelijkse tegoed gemaakt heb. Dit neemt toe, want was vanmorgen rond de €6.
 
4) Wat zijn deze kosten en waarom stijgen ze gedurende de dag?
 
Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is, of een mogelijke fout aan de kant van Vodafone herstellen.
 
Hartelijke groet,
Yuri
 
Je data:
2048/30*9= 614MB (2GB gedeeld door dagen in de maand keer het aantal dagen over in de maand)
Je krijgt per de eerste van de maand je bundels (minuten en data).
Info van MyVodafone zou ik niet al te nauw nemen, er zit meestal 24 uur verwerking in.
Waarom je data zo hard gaat? Het zou kunnen zijn dat er apps enz op de achtergrond updaten, dit kan best wat data kosten. Ik zou instellen dat je meldingen krijgt en dat je zelf binnenhaalt ipv automatisch.
De stijgende kosten zouden dus (kunnen) komen doordat je niet de volledige 2GB hebt en al meer dan je bundel (614MB) hebt gebruikt door bv updates op de achtergrond.
Ook kan het toenemen omdat je gekeken hebt voor dat de info op MyVodafone is bijgewerkt en misschien ook vlak erna.
Zelf hecht ik niet al te) veel waarde aan apps enz die verbruik aantonen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Je krijgt je minuten en data naar ratio.
Je bundels gaan, meen ik, op de eerste van de maand in.
Als je op 1-1-2013 een abonnement aangaat heb je de volle 2GB, ga je deze op 15-01-2013 aan dan is dit nog maar de helft.Eigenlijk is het je databundel delen door aantal dagen in de maand keer het aantal dagen dat er is te gaan.
Zoals in mn voorbeeld 2048/31*15= 991mb (afgerond)
Info op MyVodaofne wordt ook eens in de zoveel tijd ververst
Yuri schreef:
Beste lezer,
 
Op zaterdag 22 juni heb ik een Red D abonnement met iPhone 5 afgesloten met 12 maanden korting (openingsactie Zevenaar).
 
Op zondag 23 juni krijg ik via de 'My Vodafone' app en via de 'My Vodafone' website vreemd genoeg de volgende informatie:
 
- Data starttegoed: 614MB.
- Gebruikt: 614MB.
- Tegoed: 0MB.
 
1) Waarom is mijn starttegoed 614MB i.p.v. 2GB?
2) Hoe komt het dat mijn hele tegoed verbruikt is in één dag?
 
- Let op: thuis zit ik gewoon op mijn Wifi. Dat heb ik gecontroleerd.
- Voorts heb ik vanmorgen via SMS doorgekregen dat ik 'minder dan 250MB' over heb van mijn datategoed. Op dat moment had ik volgens mijn app en de website echter reeds 0MB over.
 
3) Waarom krijg ik conflicterende informatie?
 
Verder zie ik in mijn 'My Vodafone' app en op de website ook dat ik inmiddels €8,89 kosten buiten mijn maandelijkse tegoed gemaakt heb. Dit neemt toe, want was vanmorgen rond de €6.
 
4) Wat zijn deze kosten en waarom stijgen ze gedurende de dag?
 
Hopelijk kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is, of een mogelijke fout aan de kant van Vodafone herstellen.
 
Hartelijke groet,
Yuri
 
Je data:
2048/30*9= 614MB (2GB gedeeld door dagen in de maand keer het aantal dagen over in de maand)
Je krijgt per de eerste van de maand je bundels (minuten en data).
Info van MyVodafone zou ik niet al te nauw nemen, er zit meestal 24 uur verwerking in.
Waarom je data zo hard gaat? Het zou kunnen zijn dat er apps enz op de achtergrond updaten, dit kan best wat data kosten. Ik zou instellen dat je meldingen krijgt en dat je zelf binnenhaalt ipv automatisch.
De stijgende kosten zouden dus (kunnen) komen doordat je niet de volledige 2GB hebt en al meer dan je bundel (614MB) hebt gebruikt door bv updates op de achtergrond.
Ook kan het toenemen omdat je gekeken hebt voor dat de info op MyVodafone is bijgewerkt en misschien ook vlak erna.
Zelf hecht ik niet al te) veel waarde aan apps enz die verbruik aantonen.
Yuri
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Poita,
 
Dankjewel voor je duidelijke antwoord. De ratio verklaart het inderdaad, ik was hier niet van op de hoogte gesteld bij het afsluiten van het contract.
 
Op de terugweg heb ik mijn nieuwe iPod grotendeels geupdate, daar zal flink wat data voor gebruikt zijn!
 
Hartelijke groet,
Yuri
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Graag gedaan 🙂
Ik wist dit in het begin ook niet en kwam er per toeval achter.
Misschien iets voor de verkopers om meet e nemen 🙂
Zelf zou ik updates via WiFi doen, scheelt een hoop data.
 
Succes ermee en als er wat is... Laat maar weten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic