Earth

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw -Makkelijk- nummer kopen hoe ?

Goedendag,

Ik ben sinds kort klant bij Vodafone. ( Red Plus abbo ) Na wat aanloop perikelen gaat het de goede kant op. Ik zat in de voorwaarden / kosten van mijn abbo te lezen en zag dat ik als partriculier ook een makkelijk nummer kan kopen. De kosten zijn 115 Euro.

Mijn vragen,

1) Als ik een nieuw makkelijk nummer wil kopen kan ik dat nummer zelf bepalen of moet ik dat kiezen uit beschikbare nummers ?
2) Zijn de bewuste ( indien alleen beschikbaar gestelde ) nummers al eens eerder door andere klanten gebruikt ?
3) Indien er alleen gekozen kan worden uit beschikbare nummers, waar vind ik dan de lijst met nummers, of hoe kan ik kiezen / bepalen welk nummer ik wil kopen ?

Gr Earth,

7 Reacties 7
Earth
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Bedankt voor de tips en antwoord. Het nummer van Red Plus begint met 06-55 ( in mijn geval ) maar dan komt er een onlogische reeks rest nummers. Mijn idee was om een nummer te kopen zoals bv, 06-55667788 of 06-55123455 of 06-55657585 verzin het maar. Als dat kan, hoe en waar ?

Gr Earth
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyhey,

Ik kan ook niet vinden hoe het precies werkt. Maar even overlegd hier met collega's en het is zo dat je de keuze krijgt uit een aantal nummers. Je mag op het formulier ook een voorkeur uitspreken. Deze voorstellen blijven dan 2 weken staan en dan kunnen ze weer aan iemand anders gegeven worden.
Earth
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey bedank again.

Dat met een winkel binnenstappen werkt niet. Makkelijk nummer, is makkelijk, niet wat de computer in de winkel aangeeft. De verkoper vind 06-16233716 super makkelijk want hij is 16 heeft 23 boxershorts, 37 keer naar vlieland geweest en 16 keer een naaktslak gezien. Ik wil een nummer in het hogere IQ segmentum. Ik dus wil het liefst zelf bepalen welk nummer ik wil hebben / kopen van Vodafone. Wat je zegt makkelijk voor de een is niet zo makkelijk voor de ander.

Gr Earth
Earth
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Arina,

Jij zegt: Je mag op het formulier ook een voorkeur uitspreken.

Ik ben een bestaande klant. Ik wil een makkelijk nummer kopen van Vodafone. Hoe en waar is dat formulier dan ?

== Heb even gegoogled op mobiel nummer kopen ==

Ik kan een makkelijk nummer elders kopen op een Sim_Prepaid voor bedragen tussen de 15 en 800 euro. Ik heb het over Vodafone nummers. Op een of andere manier wordt er dus gehandeld in makkelijke nummers van providers voor veel geld. Ik heb er best een paar centen voor over, maar ik vraag me af waarom derden nummers kunnen verkopen van providers. Of zitten de providers daar zelf achter ? Het gekochte nummer is volgens de websites nog nooit gebruikt, en is altijd te porteren naar je eigen / gekozen provider.

Gr Earth,

David-Mith

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij www.elsimo.nl verkopen ze heel veel makkelijke 06 nummers in verschillende prijsklasse. Ik heb vorige maand een mooi prepaid 06 nummer bij hun gekocht en heb het 06 nummer op mijn nieuwe Vodafone abonnement overlaten zetten.
Marloes82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb voor mijn nieuwe nummer meerdere van die websites bekeken met makkelijke nummers. Uiteindelijk een nummer gevonden met aa bb cc como erin voor 25 euris.
Er staan ook hele dure nummers te koop maar voor weinig geld vind je met een beetje zoeken ook een heel mooi nummer. Je kunt een nummer van iedere provider meenemen naar Vodafone dus je hoeft eigenlijk niet te letten op de provider die bij het nummer staat.
Een website die er heel professioneel uitziet en waar ze dingen hebben gesorteerd op verschillende combinaties heet(heel toepasselijk) http://makkelijk06nummer.nl
Veel succes met zoeken, met een beetje speuren kom je vast een nummer tegen dat je aanspreekt. Er staan volgens mij wel 1000 nummers op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic