Joop501

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet verlengen sim-only bij einde 2-jaarstermijn

Goedenavond allen,

Tot mijn grote ergernis en verbazing kan ik geen e-mailadres van support vinden wat ik als zeer slordig ervaar. Wanneer ik er 'overheen' gekeken heb dan daarvoor mijn excuses.
Mijn situatie en vraag is de volgende.

Momenteel heb ik een sim-only abonnement met een duur van 2 jaar welke op 21 februari 2019 afloopt. Op dit abonnement is gedurende de gehele termijn een korting van toepassing.

Ik wil graag weten wat er gebeurt wanneer ik niets doe. Blijft dan de situatie van kracht zoals die is, oftewel prijs en prestatie (omvang levering diensten) blijven onverkort van toepassing tot er een contractswijziging plaatsvindt of wordt alles zonder nadere berichtgeving stopgezet waardoor er voor de gebruiker een onaanvaardbare situatie ontstaat.
Voorts neem ik aan dat vanaf de beëindigingsdatum een maandelijkse opzegtermijn van toepassing zal zijn.

Ik zie bovenstaande vragen in verband met de rechtsgeldigheid uiteraard het liefst door een supportmedewerker van Vodafone beantwoord. De interne gegevens zijn: Besteldatum: 22-02-2017. Ordernummer: 256117672.
Alvast mijn dank voor de te nemen moeite van het lezen en eventueel beantwoorden.

Met vriendelijke groet en een prettige avond/dag.

Joop 501
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12041Posts
  • 3515Oplossingen
  • 3136Likes
Hoi Joop501
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je vragen hebt naar Vodafone kan je deze ook stellen via deze pagina op de website van Vodafone doen. Maar je hebt nu ook een prima plek gevonden om je vraag te stellen en ik als klant wil je graag helpen met antwoord. Overige vragen, die privacy gevoelig zijn kan je stellen aan de klantenservice van Vodafone door te bellen of door een chat te starten.

Maar goed, ik zal even ingaan op je vragen.
Zodra je abonnement is afgelopen kan je je abonnement elke maand opzeggen. Je hebt dan na 2 jaar een opzegtermijn van 1 maand, zoals je zelf ook al bedacht. Na 2 jaar van je Sim-Only abonnement te hebben genoten gaat deze weer terug naar z'n oorspronkelijke prijs. De korting zal dan komen te vervallen en als je weer goedkoper wilt dan zal je op zoek moeten gaan naar een nieuw abonnement. Deze kan je weer bij Vodafone afsluiten en ze zorgen er dan voor dat deze netjes overgaat van het oude abonnement naar de nieuwe en daar heb je verder geen last van.

Ik begrijp dat je liever van Vodafone antwoord wenst omdat dit dan juridisch waterdicht is. Als je deze zwart op wit wenst dan kan je het beste een chat starten of een privé berichtje sturen via Twitter en/of Facebook. Deze mensen zullen je dan terug schrijven en heb je het zwart op wit. Er zijn hier ook moderatoren van Vodafone die langs komen maar dan zal je nog even geduld moeten hebben, die gaan de hele Community af en dat vergt wat tijd. Kan wel alvast vragen of misschien Steven tijd heeft om hier eerder naar te kijken en je antwoord kan/wil geven.

Maar zo zit. het een beetje in elkaar en ik hoop dat ik je toch alvast een beetje heb kunnen helpen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 12041Posts
  • 3515Oplossingen
  • 3136Likes
Hoi Joop501
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je vragen hebt naar Vodafone kan je deze ook stellen via deze pagina op de website van Vodafone doen. Maar je hebt nu ook een prima plek gevonden om je vraag te stellen en ik als klant wil je graag helpen met antwoord. Overige vragen, die privacy gevoelig zijn kan je stellen aan de klantenservice van Vodafone door te bellen of door een chat te starten.

Maar goed, ik zal even ingaan op je vragen.
Zodra je abonnement is afgelopen kan je je abonnement elke maand opzeggen. Je hebt dan na 2 jaar een opzegtermijn van 1 maand, zoals je zelf ook al bedacht. Na 2 jaar van je Sim-Only abonnement te hebben genoten gaat deze weer terug naar z'n oorspronkelijke prijs. De korting zal dan komen te vervallen en als je weer goedkoper wilt dan zal je op zoek moeten gaan naar een nieuw abonnement. Deze kan je weer bij Vodafone afsluiten en ze zorgen er dan voor dat deze netjes overgaat van het oude abonnement naar de nieuwe en daar heb je verder geen last van.

Ik begrijp dat je liever van Vodafone antwoord wenst omdat dit dan juridisch waterdicht is. Als je deze zwart op wit wenst dan kan je het beste een chat starten of een privé berichtje sturen via Twitter en/of Facebook. Deze mensen zullen je dan terug schrijven en heb je het zwart op wit. Er zijn hier ook moderatoren van Vodafone die langs komen maar dan zal je nog even geduld moeten hebben, die gaan de hele Community af en dat vergt wat tijd. Kan wel alvast vragen of misschien Steven tijd heeft om hier eerder naar te kijken en je antwoord kan/wil geven.

Maar zo zit. het een beetje in elkaar en ik hoop dat ik je toch alvast een beetje heb kunnen helpen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi @Joop501,

Energieboy heeft gelijk. Wanneer je officiële contractperiode is verlopen, vervallen inderdaad de kortingen die bij dat contract hoorde. Het abonnement is daarna vervolgens maandelijks opzegbaar met in acht neming van een opzegtermijn van één maand. Je kunt er dan ook voor kiezen om opnieuw te verlengen en gebruik te maken van nieuwe kortingen.
Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Joop501
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag Energieboy,

Heeeel hartelijk dank voor je snelle reactie en antwoord.
Dat e-mailadres is wel een wonder want ik heb na ongelooflijk lang zoeken niets kunnen vinden. En zelfs op site waar jouw link vandaan komt kom ik niet verder dan de community (https://www.vodafone.nl/support/contact) zie ik geen mogelijkheid om op dat contactpunt te komen. Een mogelijk verbeterpuntje denk ik.

Maar goed. Dit is minstens mijn 4e verlengingsmogelijkheid denk ik dus bevreemd het mij zeer dat ik op zoiets simpels stuk loop. De informatie die ik gebruik in de eerste mogelijkheid (prijs/prestatie) heb ik gedestilleerd uit allerlei 'comments' her en der en mijn ervaring in het verleden. Overigens is dit standaard bij een stilzwijgende verlenging.
Persoonlijk vind ik de gehele optie onzin omdat bij een afspraak met een bepaalde duur (24 maanden) de overeenkomst ophoudt te bestaan, vandaar mijn twijfel. Het vervallen van de korting vind ik begrijpelijk maar was de vorige keer mijn inziens niet van toepassing. De rechtsgeldigheid is inderdaad de reden dat ik dit soort zaken beantwoord wilde zien door Vodafone zelf.

Wat een eventuele verlenging zelf betreft twijfel ik zeer ernstig. Vodafone is mijn voorkeursprovider en ik heb nooit enig probleem ondervonden maar met het zogenaamd geweldige voorstel wat mij gedaan is kan ik niet leven. Mijn Smart L van € 18,--/maand (5Gb, 150min., onbep SMS) zou namelijk naar Essential EU gaan voor € 23,--/maand waarbij ik dan 2GB aan dat inlever !!! en onbeperkte belminuten krijg. Dat laatste is overkill want die 150 minuten zijn bij mij nooit opgegaan. Kortom een doorsnee abonnement waar op geen enkele wijze rekening wordt gehouden met een jarenlange trouwe relatie. Bij mijn vorige verlenging heb ik dit al eens persoonlijk aangeroerd maar al die marketeers zijn stokdoof en geloven alleen maar in hun eigen heilige visie.

Tot slot nog even de regeling Vodafone/Ziggo. Dat zou een mooie oplossing zijn want dan wordt het 6 GB data en nog eens € 5,-- minder per maand. Daar maak je vrienden mee en ik zou meteen om zijn, zelfs terwijl ik bij overstappen minder betaal en een korting van ruim € 100 ontvang op een door mij gewenste nieuwe telefoon. Helaas heb ik alleen 25 Mb Fiber Power Internet met Safe Online L + Radio + Digitale TV en dat voldoet niet aan de vereiste minimale 30 MB.
Dat laten aanpassen gaat mij € 12,-- per maand meer kosten. Wanneer Vodafone/Ziggo een trouwe klant (Ziggo vanuit UPC al langer dan 25 jaar) wil belonen en deze optie ook voor mijn aansluiting wil doen toepassen dan ben ik volledig om en twijfel niet aan om te shoppen. De extra's van Ziggo mogen ze van mij houden want ik kijk nauwelijks TV (alleen het nieuws van 20:00 uur soms).


Een lang verhaal maar ik hou niet van vaagheden en raadseltjes.
Dank voor je aanbod dit door te zetten maar ik zal dit zelf wel (integraal) via het door jou genoemde kanaal doen.

Groet en een prettige dag verder.

Joop501
Joop501
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Duidelijk en tevreden :heart_eyes:

Zoals vermeld heb ik mijn vraag aan klantenservice van Vodafone voorgelegd. Het antwoord was voor mij verrassend maar wel in de lijn van het verleden. In mijn geval blijft de korting bij niet beëindigen van kracht wat dus betekent dat er ook na februari sprake is van een zeer aantrekkelijk abonnement zodat er op grond van de prijs geen aanleiding is om verder te shoppen.
Het is dus altijd raadzaam om nadere info aan Vodafone zelf te vragen zodat misverstanden worden uitgesloten.

Het gehele traject van vraag en antwoord heeft nauwelijks 2 werkdagen gekost en is op een vriendelijke manier verlopen. Veel meer mag je dan ook niet van een leverancier verwachten.
Van mijn kant dus alle lof voor de aanpak van Vodafone in deze. Ook wil ik hierbij benadrukken dat ik in het jarenlange verleden noch op technisch noch op communicatief gebied enige moeilijkheid heb ondervonden.

Groet, Joop501
Energieboy
Expert
Expert
  • 12041Posts
  • 3515Oplossingen
  • 3136Likes
Dat klinkt goed!
Fijn dat je toch bent geholpen en dat je er zo positief uit bent gekomen. Kijk, regels hamsteren en/of daar eens vanaf wijken kan natuurlijk ook. Maar als ze de regels aanhouden dan vertel ik het liever zo dan dat ik iemand vertel dat Vodafone ook wel makkelijk en/of meegaande is.

Ben blij en wens je veel plezier!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic