Dre23

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet meer bereikbaar op mijn 06 en geen mobiel internet

Ik heb nu ruim een week geen 5G meer, mijn verbinding gaat niet verder dan EDGE en sinds twee dagen ben ik niet meer telefonisch bereikbaar. Dit sinds ik een abonnementsverlening in gang heb gezet. Ik heb nu diverse malen telefonisch contact gehad, maar word van het kastje naar de muur gestuurd.

Kennelijk blijft de contractmutatie hangen in het Vodafone systeem - kan gebeuren, maar zou dit aub opgepakt kunnen worden. Het is uitermate vervelend dat ik geen internet heb, maar dat is een luxe probleem. Dat ik telefonisch niet bereikbaar meer ben vind ik ronduit vervelend.

23 Reacties 23
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Dre23, goedemiddag!

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het super onhandig en irritant is dat je nu niet meer bereikbaar bent. Ik zie dat je eerder ook contact hierover hebt gehad. De verlenging van je abonnement is vastgelopen zoals mijn collega ook aangaf. We noemen dit wel een 'open order'. Door deze open order kunnen we geen andere aanpassingen of wijzigingen doorvoeren. Hierdoor kon mijn collega eerder ook geen netwerkreset voor je uitvoeren. Deze open order moet eerst opgepakt worden. 

Het is dus een hele vervelende situatie, aangezien jij onbereikbaar bent en wij eigenlijk helemaal niks in het systeem kunnen doen om dit op te lossen. Gezien het probleem is ontstaan bij de verlenging van je abonnement acht ik de kans wel aanwezig dat als deze open order is opgelost, je ook weer bereikbaar bent. 

Al met al kan het op dit moment enige tijd duren voordat deze open order is opgepakt. Er is namelijk een achterstand. Om die reden kan ik ook niet concreet aangeven hoelang het precies gaat duren. Ik heb voor de zekerheid nog wel even intern geschakeld of er echt niet nog iets anders mogelijk was om dit recht te zetten, maar dit bleek niet het geval te zijn. Mijn excuses hiervoor.

Dre23
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Cecilia,

Dank voor het antwoord. Vervelend, heel vervelend, maar het is niet anders. Ik wacht het gerust af en hoop op een snelle oplossing. Nog een andere vraag:

 

Ik heb nu bijna een week geen gebruik kunnen maken van jullie dienst, bovendien heb ik een maandelijks opzegbaar abonnement afgesloten bij KPN Simyo - ik heb internet gewoon nodig en ook wil ik bereikbaar zijn voor mijn naasten. Kan ik korting krijgen op het abonnement en een tegemoetkoming omdat ik bij jullie concurrent een dienst heb afgesloten om bereikbaar te blijven omdat Vodafone in gebreke is gebleven?

 

 

Alvast dank voor je antwoord!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Het is zeker vervelend @Dre23. Ik baal hier ook ontzettend van, want ik had graag meer voor je willen betekenen. Zodra deze 'open order' is afgerond en jij weer bereikbaar bent, dan kijk ik uiteraard graag met je mee naar een compensatie. Dit is zeker op zijn plaats, want je bent op dit moment niet bereikbaar via Vodafone. Ik houd het hier in de gaten, maar twee personen zien natuurlijk meer dan één. Wil je mij een berichtje sturen als alles werkt? Dan kan ik op basis van de periode dat jij niet bereikbaar bent geweest een vergoeding in het systeem zetten.

Dre23
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Cecilia,

Hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! 🙂

Ik lees her en der dat de open orders nogal lang op zich laten wachten. We hebben het dan over weken. Ik ben erg tevreden over Vodafone en voel me ook gewaardeerd als klant, echter kan ik niet weken zonder mobiel internet en wil ik niet zo lang telefonisch niet bereikbaar zijn. Ik geef het nog een week, maar zal daarna gebruik maken van de geneugden van de vrije markt, mijn vraag:

 

Als ik overstap met nummerbehoud naar een partij anders dan Vodafone, kan ik mijn nummer dan zonder vertraging overnemen? Hebben de open orders invloed op dit proces?

Alvast dank!

Dre23
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

overnemen = verhuizen (naar andere provider)

 

Fransman

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze volg ik even...ik heb precies het zelfde probleem...was altijd tevreden met Vodafone...maar ik krijg nu het idee dat niemand weet wat het probleem is en het duurt maar en het duurt maar....

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Dre23!

Wat lief dat je ernaar vraagt. Mijn weekend was druk, maar gezellig. Hopelijk heb jij, ondanks het ongemak met je abonnement, ook een fijn weekend kunnen hebben. 

Ik durf echt niet aan te geven hoelang het precies duurt voordat de 'open order' bij jou is opgelost. Persoonlijk verwacht ik dat het niet binnen nu en een week is opgelost. Het vervelende is dat alles als het ware hierdoor op slot staat. Er is in deze periode dan ook niks mogelijk qua aanpassingen of wijzigingen. Ditzelfde geldt dus ook voor een eventuele overstap. De opzegging/portering van je nummer kan ook niet uitgevoerd worden. 

@Fransman Het is (zoals in het andere topic aangegeven) duidelijk wat het probleem is, maar helaas speelt dit momenteel bij diverse klanten. Dit moet allemaal handmatig opgepakt/opgelost worden door een speciale afdeling, waardoor het ook indirect tijdrovend is. 

Dre23
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank @Cecilia , voor het eerlijke antwoord. Niet leuk, maar het is niet anders. Ik wacht geduldig af. Is er een mogelijkheid om een DM te sturen overigens, ik zou iets willen voorleggen wat niet in het openbaar hoeft.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Dre23 
Zo te zien is de vastgelopen order inmiddels opgelost. Werkt alles weer naar tevredenheid?

Bart6

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een vergelijkbaar probleem.

Mijn telefoonnummer is nu ruim 3 weken niet actief door een vastgelopen order.

 

Het is begonnen met een verlenging van mijn abbonement incombinatie met een nieuw toestel en een nieuwe e-sim. Order stond op pending en kon niet geannuleerd worden door medewerkers van Vodafone. De klantenservice van Vodafone gaf aan dat annuleren van de verlenging (inclusief het inleveren van telefoon) binnen twee weken de enige manier was om het op te lossen. Dit heb ik tegen mijn zin dus dan maar gedaan.


De annulering is verwerkt maar twee weken later is het probleem niet opgelost. Het bellen, langsgaan bij winkels, wat bijna een bijbaan is geworden heeft geen enkel effect.

 

Het ontbreekt niet aan inzet bij de medewerkers de winkels. Zij proberen te helpen maar worden ook van het kastje naar de muur gestuurd. Elke keer hoor ik dat ik morgen wordt teruggebeld maar dat is nog niet gebeurd. Wel heb ik een prepaid kaart gekregen met een beperkt aantal belminuten en data.

Ik heb nu sinds 18 november geen toegang meer tot mijn nummer. Wat ontzettend onhandig is. Kan hier naar gekeken worden?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Bart6, welkom hier!

Jouw situatie is inderdaad vergelijkbaar! Je bent nu niet bereikbaar door een vastgelopen order van 18 november. Dat is zeker super onhandig en frusterend. Het lastige is dat door een vastgelopen order alles als het ware op slot staat, waardoor andere wijzigingen of aanpassingen allemaal niet doorlopen. Het enige wat ik vanuit hier kan doen is om de vastgelopen order te escaleren zodat deze alsnog met voorrang opgepakt gaat worden. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik houd het hier verder in de gaten en voorzie je van een update als ik zie dat de vastgelopen order is opgelost.

Bart6

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

We zijn weer een paar dagen verder. Is er een status update of indicatie hoe het staat met de achterstand bij de speciale afdeling?

Begrijp ik goed dat het advies van meerdere mensen bij de klantenservice op mijn verlenging inclusief toestel te annuleren niets heeft opgelost.

Ik snap natuurlijk dat jij hier persoonlijk niets aan kan doen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Bart6, goedemorgen!
Zoals beloofd houd ik de vastgelopen order in de gaten. Helaas is er op dit moment nog niet een update. Qua indicatie durf ik geen voorspelling te doen. Bij de originele topicstarter heeft het bijvoorbeeld 11 dagen geduurd nadat ik de order heb doorgezet als voorrangsverzoek. De complexiteit van de vastgelopen order speelt hierbij uiteraard ook een rol aangezien alles handmatig opgelost moet worden. Weet dat ik het hier in ieder geval voor je in de gaten blijf houden en mij meldt als er een update is 🙂

Rae

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Cecilia, ik heb sinds 14 december hetzelfde probleem. In eerste instantie dacht ik alleen met 4G, omdat ik wel kan bellen, maar ik kom er net achter dat ik niet meer gebeld kan worden door anderen. In verband met privé omstandigheden moet ik nu juist in deze periode echt telefonisch bereikbaar zijn en dat blijkt nu niet het geval. Geen internet is zeer onhandig, maar niet gebeld kunnen worden kan echt niet nu. Ik had de afgelopen dagen al contact gehad via messenger in de Vodafone app. Daarin is mij ook al verteld dat mijn abonnementsverlenging vasthangt in het systeem, maar nu ik de berichten hier lees dat dit weken kan duren en er net achter kom dat ik telefonisch onbereikbaar ben, word ik daar zacht gezegd niet heel blij van. Hoe lang gaat het duren voor dit bij mij is opgelost?

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

@Rae Welkom hier, vervelend om te horen vooral, maar zou je een eigen topic aan willen maken via: Stel je vraag - Vodafone Community dit vooral om het voor jou en de originele vraagsteller overzichtelijk te houden? Alvast dank! 🙂 

Rae

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, je hebt gelijk, dat is niet handig. Ik heb een eigen topic aangemaakt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Een eigen topic is altijd handiger, maar Cecilia is the best from Vodafone en die kan alle vragen wel vinden hoor. Die zoekt de hele community af. Ik heb @Rae inmiddels antwoord gegeven op haar eigen topic.  

Bart6

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Cecilia,

Er gebeurd nu nog niets vreemds. Zoals ik aangaf heb ik mijn verlenging (inclusief toestel) op advies van de Vodafone klantenservice geannuleerd. Deze annulering is verwerkt. Nu is deze week toch het bedrag van het toestel afgeschreven. Kan hier ook naar gekeken worden? Uiteraard hoor ik het ook graag als er nieuws over de vastgelopen order, nu meer dan een maand geleden. Ik ben wel uiteraard dankbaar voor je inspanningen tot nu toe.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Bart6, goedemorgen!

Helaas heb ik nog geen goed nieuws over de vastgelopen order. Op dit moment hangt de order van 18 november nog steeds vast in het systeem. Weet dat ik dit met regelmaat voor je in de gaten houdt aan de achterkant. Wat betreft de eenmalige kosten voor het toestel die berekend zijn, wil ik je adviseren om even te bellen met Status Order via 0800-0560. Zij hebben daarin meer inzage en mogelijkheden dan ik via de Community heb.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic