Jackl

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Niet kunnen bellen / SMS

Sinds 2,5 week ondervindt ik diverse problemen met bellen en gebeld worden: gesprek wordt spontaan verbroken, ik kan niet uit bellen (vast, mobiel, binnenland en buitenland), ook voicemail is niet bereikbaar.
Op maandag heeft Klantenservice mij geadviseerd een nieuwe SIM kaart te halen; hier zouden geen kosten aan verbonden zijn maar ik moest toch EUR13,92 afrekenen voor een nieuwe Dual SIM kaart. Als het daarmee opgelost zou zijn dan prima maar dat is het niet!
 
Ik heb een zakelijk abonnement en ben van mijn telefoon afhankelijk; deze situatie moet dus zsm opgelost worden.
 
Wat is de oplossing??
 
5 Reacties 5
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Jackl,

Als ik het goed begrijp kun je totaal niet uitbellen, maar kun je wel smsen en internetten via 3g?
Aangezien je een dual simkaart hebt, heb je in beide toestellen dit probleem of alleen met 1 toestel? Is het op 1 locatie of overal? Indien op 1 locatie, heb je dan de postcode voor me?
Jackl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
In 3G mode: Uitbellen lukt soms wel, vaak niet. SMS en internet minder vaak geprobeert maar vergelijkbare problemen. Problemen zijn met beide Dual SIM toestellen (iPhone and Nokia). Kantoor aan huis in Aalsmeer (1432MG) waardoor ik daar het meest ben maar ook problemen in Amstelveen, Hoofddorp, Rotterdam en onderweg.
Tijdens recente reizen in buitenland geeft bellen, SMS en internet geen problemen met 3G verbinding.
 
Inmiddels telefoon 3G uitgezet en dan kan ik probleemloos bellen met 2G maar dat zie ik niet als een blijvende oplossing.
Heeft Vodafone 3G net capaciteitsproblemen ivm ombouw naar 4G?
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hmm dit is wel een heel mysterieus probleem, er valt zo weinig uit te sluiten.
Normaal gesproken: meerdere locaties het probleem > simkaart of toetstel.. maar je hebt het met 2 toestellen en 2 sims..
We hebben in ieder geval niet op al die locaties een slechte dekking dus dat valt ook al af..

Als je je simkaart gebruikt in je iPhone, heb je dan je Nokia uit staan? Want je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Misschien verklaart dat de problemen?
Jackl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De simkaart of toestel kan niet de oorzaak zijn: 3 juni nieuwe dual sim gekocht en gaf exact zelfde problemen in beide toestellen.
Bovendien ondervindt ik metzelfde toestel en simkaart in het buitenland geen problemen met 3G.
Zolang ik in NEderland 3G op mijn telefoon uitschakel gaat alles goed!
 
De Nokia staat vrijwel altijd uit en staat nooit tegelijkertijd aan met de iPhone; altijd slechts 1 telefoon tegelijk aan. Als ik overschakel wacht ik nadat de ene uitgeschakeld is  minimaal 5 minuten voordat ik de ander aan zet.
 
Nogmaals, iPhone in 2G mode kan ik al dagen lang probleemloos bellen/SMSn
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik raad je aan hierover even contact met onze klantenservice op te nemen. Daar kunnen onze collega's een onderzoek laten instellen door onze technische afdeling. Wellicht dat er dan een oplossing gevonden kan worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic