Shirtje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niet gebeld kunnen worden

Volgens jullie site is de storing opgelost maar ik kan nog steeds niet gebeld worden. Ik kan echter wel zelf bellen. Ik heb mijn telefoon ook al aan en uitgezet 

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Shirtje 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.

Heb je je simkaart in een ander toestel geprobeerd? Dat je je simkaart even in een ander toestel stopt en dan weer terug in je eigen toestel. Natuurlijk ook even testen of je kan bellen en gebeld kan worden met dat andere toestel. 

Daarnaast kan je ook proberen om even een ander netwerk over te schakelen en dan terug naar Vodafone NL. Of even in vliegtuigmodus proberen en terug zetten. Wil dit nu allemaal niet lukken, vraag dan aan de klantenservice om je nummer een reset te geven. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Shirtje
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Vervelend dat je nog niet gebeld kunt worden na de storing van gisteren! We hebben hier via diverse kanalen nog enkele meldingen over gezien. Gelukkig zijn de meeste meldingen na een netwerkwissel en vervolgens een herstart van het toestel opgelost. Wil je eens proberen om naar een ander netwerk over te schakelen en dan terug naar Vodafone NL? Op deze wijze wordt er een nieuwe aanmelding op ons netwerk gedaan. Vervolgens start je jouw toestel opnieuw op. Laat je ons weten of je na deze tip weer gebeld kan worden 🙂

Francine51

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb gisteren alle stappen doorlopen die hier beschreven zijn. Vanmorgen voor 8 uur werkte het nog. Maar nu niet meer. Mijn werktelefoon zelfde netwerk werkt ook niet. Bij netwerk wissel komt Vodafone NL ook niet meer in de lijst voor!!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Francine51 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Staat er ook geen VL NL in de lijst? Ik heb even bij mij gekeken en daar staat alleen VL NL en geen Vodafone voluit. Wat je zou kunnen doen is je SIMkaart even uit je toestel halen, het liefst even bij iemand anders in z'n toestel doen, en dan kijken of het werkt. Als je dan je SIMkaart weer terug doet in je eigen toestel, dan zou die het weer moeten oppakken. Tenminste, dat is eigenlijk altijd mijn succes ervaring 😉 - en die deel ik graag met je!

Francine51

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee stond er ook niet. Nu wel weer maar registratie lukt niet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

SIM swap al gedaan met ander toestel?
En weer terug naar je eigen toestel?

Francine51

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb geen compatible toestel voor simswap. Maar mijn werktelefoon heeft ook geen connectie. Lijkt me stug dat het een toestel issue is.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je hebt toch wel een SIMkaart in je toestel zitten of zit er een eSIM in?
Als je er een normale SIMkaart in hebt zitten dan die eruit halen, even in een ander toestel stoppen en opnieuw aanzetten. Wanneer je dat doet dan moet hij weer werken en dan zet je je SIMkaart weer terug in je eigen toestel. 

Mocht je een eSIM hebben dan is deze optie niet mogelijk en dan zou ik graag aan @Cecilia willen vragen om met je mee te kijken wat er aan de hand is. Maar als je het zelf kunt proberen, doe dat dan. Wat niet lukt bij een eSIM wel bij een SIMkaart. 

Het is ook een toestel controle, het is een SIMkaart controle. Want het wil wel eens helpen om je SIMkaart in een ander toestel te doen en dat die dan wel registreert en dan kan je hem weer terug stoppen in je eigen toestel en dan zou het, in de meeste gevallen, weer gewoon werken. Daarom mijn informatie en advies. 

Francine51

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja sorry. Heb nu de sims gewisseld, maar geeft bij beide "geen service"

 

Francine51

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het ziekenhuis probeert me al sinds gisteren te bellen. En het is al zo lastig om contact te krijgen. Ik heb zo'n spijt dat ik naar Vodafone ben overgestapt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Francine51

Ontzettend onhandig dat je nu niet bereikbaar bent voor het ziekenhuis. Om de koe bij de horens te vatten wil ik je adviseren om even te bellen of te chatten met mijn collega's van de klantenservice. Je wordt dan individueel verder geholpen en meerdere zaken kunnen dan in één keer worden gecheckt. Je bent dan sneller geholpen dan via deze weg. 

Francine51

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Contact gehad. Het lijkt erop dat door de storing en een doorschakeling er iets is blijven hangen. Het werkt nu weer. Hopelijk blijft dat zo. Bedankt voor het meedenken!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat is fijn om te horen, het werkt weer. Niet na 1 incident al gelijk spijt hebben dat je bent overgestapt. Er kan altijd wel iets gebeuren, ook bij andere telecom bedrijven, dus je bent nergens veilig als er iets gebeurd 😉😎. Wat goed dat je hebt gebeld en dat het probleem nu is opgelost. Normaal zou het ook moeten kunnen met de SIM ruil, maar waarschijnlijk zat het bij jou toch iets dieper en was er meer kracht nodig om dit op te lossen.

Veel plezier en hoop dat je nu voor altijd bereikbaar blijft 😉

Francine51

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel @Energieboy . Ik ben geholpen via de chat (bellen ging niet), maar dat ging verder wel goed. Spijt was helaas niet na 1 incident. Dit was het eerste dat ik hier heb gedeeld. Maar goed, je hebt wel gelijk dat storingen bij alle providers voorkomen. Alleen jammer dat mijn werkgever bij dezelfde provider zit. Anders had ik een backup 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic