Janavel

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Niet bereikbaar door activatie oude simkaart

Op 04 december belde ik met support omdat ik niet kon bellen via mijn Applewatch met onenumber. Tamelijk onschuldige vraag dacht ik. Echter halverwege het gesprek met de klantenservice werd de verbinding verbroken en had ik geen 4 g meer. Met een ander nummer contact gezocht en wat blijkt een simkaart van drie jaar geleden die ik nooit in mijn telefoon heb gestopt is actief geworden en ondermijnt mijn actieve simkaarten. Deze simkaart moet door technische dienst of technische support uit het systeem gehaald worden. Hier is op 04 december een case voor aangemaakt welke nu, 11 december om 21.00 nog steeds 'in behandeling' is en waarop ik geen enkele terugkoppeling krijg. Vorige week zes keer met support aan de lijn gezeten, mails gestuurd, via de chat contact gehad, naar de Vodafone winkel geweest en uiteindelijk ten lange leste een klacht ingediend maar niemand kan dit voor me regelen. De mensen van support kunnen alleen maar mailen naar de technische mensen en er is geen enkele ' directe' manier om deze case onder de aandacht te brengen. Ik heb het gevoel dat de case in een bureaulade ligt en ik ben echt ten einde raad. Hoe kan krijg ik contact met iemand die de volstrekt overbodige simkaart uit het systeem haalt?   

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Het spijt mij dat ik je ook vandaag nog geen goed nieuws of een positieve update kan geven @Janavel 😞 Ik baal hier zelf ook ontzettend van. Ik stuur je ook even privé nog een bericht 🙂

Bekijk in context

14 Reacties 14
Tjeerd85

Raadgever
  • 114Posts
  • 26Oplossingen
  • 27Likes

Hoi en welkom, 

een moderator komt een dezer dagen langs om naar je probleem te kijken en dieper in de systemen te duiken. Vooral heel vervelend! Die oude simkaart heb je ook nergens meer? Want die behoort dan wel te werken. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @Janavel, welkom hier!

Oh jeetje, wat een gekke situatie dat je belt voor een vraag m.b.t. OneNumber en ineens je oude simkaart actief is komen te staan. Ik weet niet of ik dit voor je kan oplossen via de Community, maar wel duik ik graag voor je in de situatie. Wil je hiervoor jouw Community profiel aanvullen met je adresgegevens en mobiele nummer? Dit is alleen zichtbaar voor mij als moderator. 

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia, dat zou echt super zijn. Ik vul het profiel aan. 

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Simkaart ligt op vuilnisbelt 😔

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia, heb je al wat gevonden?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @Janavel

Ik ben er even voor je in gedoken, maar ik ben bang dat ik slecht nieuws heb. Ik zie dat er op 4 december blijkbaar een nieuwe simkaart is besteld. We noemen dit een ''order''. Zelf heb je op dit moment het simkaartnummer eindigend op 955 in het toestel zitten en deze moet weer actief komen te staan. Het simkaartnummer eindigend op 212 moet verwijderd worden. 

Normaliter is dit een handeling die we gemakkelijk kunnen uitvoeren en met een paar muisklikken is geregeld. Echter is de order op 4 december vastgelopen. Hierdoor werkt jouw simkaart niet meer en staat bij ons administratief alles rondom jouw simkaartnummer ook foutief. Een collega heeft al geprobeerd om de juiste simkaart weer actief te zetten, maar deze aanpassing is niet mogelijk doordat de initiële order dus is vastgelopen. Dit zorgt er voor dat alles als het ware op slot staat en geen enkele aanpassing of wijziging momenteel wordt verwerkt. 

De vastgelopen order moet dus eerst opgelost worden. Het lastige is dat dit handmatig hersteld moet worden door een speciale afdeling en dit indirect dus meer tijd kost. Het nummer van deze vastgelopen order is al doorgezet naar deze betreffende afdeling om deze met voorrang op te pakken, maar helaas ondanks dat kan het alsnog wel even tijd in beslag nemen. In dit geval kan ik dus helaas niets extra's voor je doen op dit gebied. Sorry! Wél houd ik het hier uiteraard voor je in de gaten en als er eventuele updates zijn, dan laat ik je het weten.

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia,

 

Dank voor de update, in elk geval weet ik dat er aan gewerkt wordt en wat er speelt. Het is gewoon erg fijn om een terugkoppeling te krijgen. Wel doet het me verdriet dat ik nog geen zicht heb op een spoedige oplossing. Ik hoor het graag als er nieuws is onder de zon. Nogmaals dank voor je inspanningen en update.

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia zit er al schot in de zaak? Vandaag is dag 11 zonder netwerk 😭

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @Janavel
Helaas nog niet. Ik houd het in ieder geval voor je in de gaten hier en meldt het als er een update is.

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

😤 dank je, ik begin wel mijn kookpunt te bereiken moet ik zeggen. 

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen  @Cecilia , ik weet dat je het in de gaten houdt en ik probeer het ook zeker los te laten maar dat is lastig. Ik  heb behalve jouw belofte geen enkel signaal dat er iiemand actief bezig is met mijn probleem. Het idee dat de feestdagen er zo aan komen en dit nog steeds niet opgelost is boezemt mij angst in. Is het mogelijk dat je iemand die met mijn case bezig is vraagt om mij terug te koppelen waarom het verwijderen van een order zo lang moet duren? Of dat er sowieso een terugkoppeling plaatsvindt op mijn 2 openstaande cases (4 en 7 december). Ik zou je zeer erkentelijk zijn want ik ben de wanhoop nabij een zojuist heeft Vodafone gewoon mijn abonnementsgeld afgeschreven alsof er niets aan de hand is. Fijne dag en hartelijke groet Ilja 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @Janavel
Zeker snap ik dat het lastig is om het probleem los te laten. Net als jou hoop ik ook dat het probleem zo snel mogelijk is opgelost. Zoals aangegeven heb ik de vastgelopen order doorgezet. In de meeste gevallen krijg ik dan ook een berichtje dat het is opgepakt/verwerkt, maar ik blijf de order zelf ook met regelmaat controleren. Toevallig heb ik die van jou gisteren nog gecontroleerd, maar is er op dit moment nog geen update. Vanuit mij ontvang je in ieder geval een berichtje hier als er goed nieuws te melden is 🙂

Janavel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia de kerstdagen staan voor de deur en ik merk dat ik nul vertrouwen heb in een oplossing op afzienbare termijn. Ik ben afhankelijk van mijn telefoon en ook erg teleurgesteld maar ik trek dit niet meer. Is een nieuw nummer een oplossing. Ik voel me zo onmachtig maar ben het vechten beu.  Graag wil ik dan onmiddellijk een verzoek indienen tot compensatie dat ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn abonnement en de geleden schade. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Het spijt mij dat ik je ook vandaag nog geen goed nieuws of een positieve update kan geven @Janavel 😞 Ik baal hier zelf ook ontzettend van. Ik stuur je ook even privé nog een bericht 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic