Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb twee telefoons, een van KPN en mijn privé telefoon van Vodafone. Ik heb net het één en ander getest:
KPN -> Vodafone: zelfde probleem als noomsje, ik krijg de melding dat mijn Vodafone nummer niet bereikbaar is. Ik krijg wel een smsje op mijn Vodafone nummer dat iemand mij heeft proberen te bellen.
Vodafone -> KPN: wanneer ik met mijn Vodafone nummer bel naar het KPN nummer, dan gaat dat probleemloos
SMS komt ook wederzijds aan (dus KPN -> Vodafone, Vodafone -> KPN)
Wanneer ik tussen Vodafone nummers bel dan heb ik ook geen problemen, dat lukt het bellen wederzijds. Vaste nummers heb ik (nog) niet kunnen testen. Er lijkt dus een probleem wanneer het gaat om telefoontjes te ontvangen van verschillende netwerken. Voorheen heb ik dit nooit gehad, mijn toestel heb ik niet geupdate of aangepast. Ik heb ook al geprobeerd de simkaart weg te halen en weer terug, maar het probleem blijft.
Verder heb ik dit sinds een week, vorige week probeerde iemand mij te bereiken en kreeg ik ook een smsje dat ik onbereikbaar was, terwijl mijn telefoon gewoon aanstond. Toen ik terugbelde had ik geen problemen.