RC

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet aangemeld bij netwerk

Gisteren heb ik een nieuwe Galaxy S3 gekocht. Mijn oude S3 was namelijk door een kennis laten vallen en als onherstelbaar beschadigd verklaard door het Vodafone reparatie adres.

Mijn eerste S3 had ik bij Vodafone gekocht in de winkel, in combinatie met een nieuw abonnement. Mijn tweede S3 heb ik nieuw gekocht bij een grote elektronica zaak.

Wanneer ik nu de sim kaart van mijn oude S3 in de nieuwe plaats, kan ik alleen maar nood oproepen plaatsen. Wanneer ik opstart moet ik wel mijn pin invoeren om de sim kaart te ontgrendelen. In het menu met mobiele instellingen heb ik automatisch verbinden geselecteerd (bij het zoeken wordt o.a. Vodafone NL gevonden). De telefoon meldt vervolgens dat het geregistreerd is op het netwerk

Wanneer ik wil bellen of mobiel internet wil gebruiken krijg ik de melding : niet aangemeld bij netwerk.
Ik heb de accu er al even uit gehad, evenals de sim kaart; geen resultaat.

Wat misschien invloed kan hebben is dat ik terwijl mijn oude S3 "onderzocht" werd, ik een grote sim kaart (normale formaat) heb gekocht (voor zelfde abonnement) om op mijn oude HTC nog te kunnen bellen. De HTC heb ik nu uitgeschakeld, omdat ik de nieuwe S3 dus heb gekocht en wil gaan gebruiken.

Wie kan mij helpen?

Alvast hartelijk dank.
9 Reacties 9
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Bij het nemen van de nieuwe SIM-kaart is de oude gedeactiveerd, deze kan dus niet meer gebruikt worden.
 
Ga morgen vanaf 13.00 uur even naar de dichtstbijzijnde Vodafone-winkel met je ID-bewijs en je toestel, dan kan er ter plekke een nieuwe micro-SIM aangemaakt worden en zal alles weer werken.
RC
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Martin,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb bij de vodafone winkel toen aangegeven dat ik een extra sim kaart wilde hebben. Dit omdat in mijn oude HTC geen kleine sim past en mijn S3 dus kapot was. Beide simkaarten kon ik blijven gebruiken, de grote in mijn HTC bijvoorbeeld voor op stap of sporten, de kleine sim in mijn S3 (wanneer deze het weer deed) voor de rest. Heb het er toen met vodafone over gehad, kon ze gewoon naast elkaar blijven gebruiken, geen probleem.

Daar zou het dus niet aan moeten liggen.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo RC,
 
dat ligt er aan wat je nu precies hebt aangeschaft.
 
Als je op het moment dat je een nieuwe SIM ging kopen een Combi DUO-SIM hebt gekocht klopt dat verhaal. Maar dat is niet wat je in je eerste post zei. Daar had je het over "een nieuwe SIM-kaart". 😉
 
Ter controle: toen je de nieuwe SIM aankocht, heb je toen een witte enveloppe gekregen waarop inderdaad stond "Combi DUO-SIM" met daarin 2 nieuwe SIM-kaarten of heb je gewoon 1 losse SIM-kaart gekregen?
 
 
RC
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Martin,
 
Dan was ik een beetje onduidelijk, ik bedoelde inderdaad een Combi DUO-SIM ;).
Ik heb twee nieuwe (grote) simkaarten gekregen voor hetzelfde abonnement, kan goed dat dit in een witte envelop zat (weet ik alleen niet goed meer).
 
Kan natuurlijk nog altijd dat bij het activeren van deze kaarten iets mis is gegaan.
 
 
 
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Maar nu spreek je weer over 2 "grote" SIM-kaarten, terwijl je dus als het goed is 1 grote en 1 kleine zou moeten hebben.
 
Heb je de 2e SIM-kaart dan laten knippen om hem nu als micro-SIM in de S III te gebruiken?
Siham

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vader heeft gisteren voor mij een nieuwe samsung galaxy s4 gekocht bij een vodafone winkel met abonnement maar als ik steeds wil bellen staat er niet aangemeld op netwerk. En de meneer zei van de vodafone winkel dat het hoogstens een dag kan duren. Nu is het de dag erna,maar mijn mobiel is nog steeds niet aangemeld op het netwerk. Wat moet ik hier aandoen? Alvast bedankt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Shiham, dan denk ik dat er iets mis gegaan is met het activeren van de simkaart.

De oplossing is opzich simpel: laat je vader aub bellen met de klantenservice en de volgende gegevens bij de hand houden:
- de gegevens van je abonnement (mobiel nummer)
- het simkaartnummer. Dat nummer vind je op de simkaart zelf. Het staat er in 2 rijen op en begint met 89

Mijn collega's kunnen de simkaart dan alsnog voor je activeren.
Ömer

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Tele2 lost dit in paar minuten op.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Ömer ,

Via het Forum kunnen wij helaas niet helpen als het gaat om technische vragen waarbij het systeem nodig is. Het Forum speelt namelijk hiervan apart wij zijn hiero voor tips en tricks.

Je kunt via verschillende kanalen contact opnemen met de klantenservice, zij helpen je graag verder :)!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic