jeukie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

New phone every year (hoe en wat)

Ik start dit topic omdat mij in de winkel wel een heel vreemd verhaal voorgeschoteld werd. Ik heb een jaar geleden een RED abonnement met iphone 5s 32GB afgesloten en hierbij de optie new phone every year gekozen. Nu is het jaar voorbij en wil ik inderdaad een nieuw toestel uitzoeken en mijn abonnement verlengen. Het toestel dat ik graag wil is de iphone 6 64GB. Volgens de voorwaarde kan ik elk gewenst toestel kiezen en mijn abonnement verlegen voor 2 jaar. In de winkel wordt mij echter voorgeschoteld dat ik nu het volledige abonnement moet aangaan dat hoort bij deze iphone 6 incl de bijbetaling van100 euro. Dit houdt dus in dat ik dit toestel dan volledig ga financieren. Hierbij komt dan ook nog dat ik mijn oude telefoon dan moet inleveren. Ik vind dit allemaal erg vreemd omdat dit dat zou resulteren in het feit dat dit me dan 400 euro (eenmalig 100, 12x15 voor toestel, 12x10 new phone every year) gekost heeft en ik hier geen telefoon aan overhoud. De winkel was hier erg resoluut in maar het strookt niet met de voorwaarden die duidelijk stellen dat elke telefoon uitgezocht mag worden en dat hierbij elk nieuw RED abonnement afgesloten kan worden met een minimale waarde van 40 euro, dus ook een sim only van 1 jaar behoort tot de mogelijkheden. Ik hoor graag hoe ik de winkel kan overtuigen dat zij de voorwaarden van deze actie moeten honoreren.
32 Reacties 32
sdb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb wel New Phone Every Year in mijn abonnement zitten, alleen vraag ik mij af wanneer ik dan een nieuwe kan nemen?
Ik heb een Samsung S5 maar ik begreep van de uitleg in de winkel dat je dus alleen maar bij Samsung dan kan blijven, of kan je dan ook een iPhone nemen bijvoorbeeld?

Kan je ook pas echt na 1 jaar een nieuwe telefoon halen? Ik had mijn nieuwe 30 juni 2014 geloof ik, kan ik dan pas 30 juni 2015 mn nieuwe halen? Want mij werd verteld dat als er dus een nieuwe telefoon uitkwam va Samsung je die dan gelijk mag komen halen. Maar als ik het zo lees zou het pas na 1 jaar zijn?

Groeten Sissi
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@sdb Je kunt inderdaad pas na 1 jaar kiezen voor een nieuw toestel. Het goede nieuws is dat je niet per se hoeft te kiezen voor een Samsung. Elk toestel uit onze collectie is te kiezen. Heel soms moet je wel iets bijbetalen. Meer info vind je hier
kfgray

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Have a 2 year contract with the option to take New phone. Today went to pick up New Samsung edge. Having already paid €120 over the year I was then asked for 200euro to give up my old perfect condition M8.and extend my contract for 2years.
If I was a new customer the cost of the phone on my contract is just €94 . So why the hell should I pay €200.the whole contract is a con I paid for nothing. And assistant in store rude and useless.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hi @kfgray, please have a look at the terms and conditions. If you decide to extend your contract after a year, the standard rates apply. The exact amount depends on your choice of price plan and phone.
Pedicure

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook de mogelijk every year a new phone, ik heb deze afgesloten omdat op het moment van het abonnement nemen er geen I phone met genoeg opslag mogelijkheden beschikbaar was. Na een jaar kon ik inderdaad de telefoon omruilen voor een andere I phone en moest bij betalen, ik had dit niet verwacht hoewel het indd in de voorwaarden vermeld staat. Ik maak dus nu geen gebruik van every year a new phone. Uiteindelijk kan je je geld terug vragen. Is het ook mogelijk om na 2 jaar je abonnement te verlengen en dan de betaalde extra kosten te gebruiken voor extra korting op je nieuwe telefoon?
Lieroj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone forum,

Na meerdere malen ge-e-maild te hebben en formulieren te hebben ingevuld - zonder dat ik daar enige reactie op gekregen heb - heb ik besloten om mijn verhaal hier neer te zetten in de hoop dat er hier wel iets mee gedaan kan worden.

Ik heb denk ik alweer een maand geleden een brief van jullie ontvangen “Je mag een nieuw toestel uit komen zoeken.” Ik heb namelijk iets langer dan een jaar geleden een red abonnement bij jullie afgesloten.
Er werd mij verteld over een speciale actie: 'New phone every year.' Waar ik eigenlijk meteen ‘nee’ op heb geantwoord. Ik ben een beetje sceptisch en dacht er zitten altijd dingen aan vast die je uiteindelijk toch niet zo voordelig uitkomen en daarbij, wat nu als ik helemaal geen nieuwe toestel wil volgend jaar?

Ik heb hem dit gezegd maar de beste man gaf niet op en verzekerde mij dat als ik na 1 jaar géén ander toestel wilde hebben, ik mijn geld gewoon weer terug kon krijgen.
Ik herhaalde wat hij zei: “Meneer, als ik na 1 jaar besluit om geen nieuwe telefoon te kiezen dan krijg ik mijn volledige 120 euro weer terug, klopt dit?” Waarna hij weer bevestigde dat dit klopte.
Na even overleg met mijn vriendin en mijn kameraad heb ik hier mee ingestemd en heb ik de “New phone every year” erbij afgesloten.

Nu had ik dus laatst die brief ontvangen en ben ik naar de Vodafone gegaan waar ik behoorlijk ben geschrokken. Er werd mij verteld dat als ik een nieuw toestel wilde hebben ik daarvoor bij moest betalen, nu was dit niet eens het grootste probleem. Ik kwam er ook achter dat als ik een nieuw toestel zou ontvangen, mijn abonnement ook weer met 2 jaar verlengt zou worden. Maar dat was mij niet verteld??

Dit vond ik erg jammer om te horen. Ik was teleurgesteld in het feit dat ik niet goed geïnformeerd was door jullie medewerkers en besloot toen om geen nieuw toestel te kiezen. De gedachte dat ik 12 maanden lang 10 euro aan de kant had gezet als een manier van sparen stelde me enigszins gerust.

Maar nu komt het ‘mooiste’ ervan. Na aangegeven te hebben dat ik liever weer mijn geld terug wilde werd mij verteld dat er 30 euro administratie kosten afgaan?? Mijn teleurstelling veranderde al snel naar woede… 30 euro administratie kosten?? Ik zei tegen hem dat ik toentertijd nadrúkkelijk gevraagd heb dat er niks zou veranderen aan dat bedrag mocht ik ervoor kiezen geen nieuwe telefoon uit te zoeken. Anders had ik deze hele actie nooit afgesloten.

Hij vroeg me wie mij geholpen had waarop ik zei dat ik dat niet meer wist, waarna hij mij vertelde dat ik op een vrijdag terug moest komen omdat die persoon mij misschien wel geholpen zou kunnen hebben.
Die persoon op vrijdag wist het ook niet en hij verzekerde mij daarbij dat dit ook niet terug te zien was in hun bestand, of op de bon óf op het contract... Oftewel, er werd mij verteld dat ik geen poot had om op te staan.

Je begrijpt misschien nu ondertussen wel dat ik dit niet accepteer. Het kan niet zo zijn, dat als ik nadrukkelijk vraag dat er niks zal gebeuren met het bedrag dat ik aan de kant zet - en vervolgens ook word bevestigd dat dat zo is – ik achteraf ineens met 30 euro administratie kosten te maken krijg.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen en dat er iets aan gedaan kan worden.

Met vriendelijke groet,

Lieroj
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi @Lieroj,

Ik heb je vraag verplaatst aangezien hier al een topic over is. Mocht je de volgende keer een vraag hebben kijk dan eerst op ons Forum of het topic niet al bestaat en stel dan daar je vraag.
brink203

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe is het mogelijk dat wanneer ik een klacht indien bij vodafone over het onder "nee meneer zitten geen vreemde voorwaarden aan" every year a new phone service.

Dat per email bevestigd word dat mijn klacht in behandeling word genomen en ik binnen 10 werkdagen antwoord krijg, ik nog een email krijg dat het door word gestuurd naar een andere afdeling, en dan zonder een antwoord/uitleg/oplossing, of verdere informatie voor vervolg stappen de case word gesloten?

Case nummer : 769797
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Vanuit hier kunnen wij niet in de systemen en kunnen daarom ook niet jou hiermee verder helpen. Op het forum worden namelijk geen privacy gevoelige gegevens gedeeld. Hiervoor zou je echt contact op moeten nemen met de klantenservice. Zij kunnen zien waarom de case gesloten is etc.
De voorwaarden van New Phone Every year vind je hier eventueel terug: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/new-phone-every-year.shtml

brink203

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
steven

Het gaat niet om de voorwaarden die bij jullie online staat, het gaat om de voorwaarden waarvan die jullie medewerker in de winkel zegt dat ze er niet zijn, en achteraf word de service helemaal niet aantrekkelijk met een lijstje voorwaarden.

Het is apart dat als je je wel aan je betalings verplichting voldoet, de voorwaarden niet gelijk zijn aan het moment van aanschaf van de service, ik nu zelf 30 euro moet betalen om de service te sluiten.

Beetje jammer, en dat terwijl ik al jaren klant ben! Maar ik lees op het forum dat ik niet de enige ben, maar goed ik ga wel naar het volgende kastje, kijken of ik daar een antwoord krijg!

Fijne dag
Javi5000

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier nog iemand die zich zwaar genaaid voelt door Vodafone en de Belcompany. Tevens ook omdat de voorwaarden van voor 1 November, dus kies de nieuwste telefoon zonder bijbetaling uit na 12 maanden, duidelijk zo zijn voorgespiegeld in de winkel. We stonden er met z'n 2en en allebei vonden we het een uitstekende deal. Vodafone is er wss halverwege de NPEY-aanbieding achtergekomen dat de Iphone 6S iets duurder ging worden dan verwacht en heeft de voorwaarden stiekem aangepast. Nu komt het erop neer dat ik 1. een duurder abonnement moet nemen, 2. weer voor 2 jaar moet vastleggen en 3. moet bijbetalen voor mijn gewenste toestel!

Jeukie, hoe heb jij dit opgelost? Zijn er stappen ondernomen? Het lijkt me misleiding van consumenten. Er staan genoeg verhalen op internet van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt dus het moet een bekend probleem zijn.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @Javi5000, ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op je bericht. Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is omtrent de New Phone Every Year service. Nadat je 12 maanden voor de dienst hebt betaald kun je jouw toestel inruilen voor een nieuw toestel. Afhankelijk van de prijs van de smartphone die je kiest kan het zijn dat je iets moet bijbetalen. Als andere voorwaarde dien je jouw abonnement te verlengen met 24 maanden. Meer informatie over de dienst vind je hier: New Phone Every Year.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic