Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Netwerkverbeteringen

Bij Vodafone vinden wij innovatie erg belangrijk en investeren wij continu in het verbeteren van ons netwerk. Door het gebruik van nieuwe technologieën zorgen we ervoor dat je de beste dekking ervaart en gebruik kunt maken van véél sneller en beter internet. Zo kijk je jouw favoriete series ook onderweg op de hoogste kwaliteit. Of kun je op je telefoon zorgeloos beeldbellen met je vrienden!


Momenteel zijn we druk bezig om deze nieuwe innovaties en technologieën toe te passen op ons netwerk. Doordat niet alle toestellen geschikt zijn om samen te werken met de laatste nieuwe technieken kan het zijn dat je hierdoor problemen kunt ervaren op het netwerk. Indien je bijvoorbeeld geen verbinding meer met ons 4G netwerk kunt maken of een tragere verbinding ervaart, adviseren we je om de laatste nieuwe software op je toestel te installeren. Op deze pagina staat uitgelegd welke stappen je dient te doorlopen om de software van je toestel te updaten. Ervaar je hierna alsnog problemen? Raadpleeg dan onze Netwerk Check.
24 Reacties 24
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Moby2
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het best wat je dan kan doen is een melding maken op deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Doe de Network check en geef daarna door waarom het niet best werkt en of er een mast komt.
FangioJM

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is het niet zinvoller eerst er voor te zorgen dat alle bestaande klanten een degelijk mobiel netwerk hebben?
Waar ik woon is het netwerk al jaren zo slacht dat tegenwoordig "niemand" meer kan mobiel bankieren, immers tegenwoordig krijg je een code toegestuurd, maar als die bij ons binnenkomt is de houdbaarheidsdatum al lang verstreken.
Het probleem van het slechte netwerk speelt al jaren en wordt blijkbaar niet onderkend door de verschillende providers. Die doen het eigenlijk net zo slacht. Vodafone zal zeggen dat het netwerk prima is, maar niet voor niets heb ik jarenlang zo'n kastje van hen gehad om maar bereikbaar te zijn. Kastje heb ik nog, alleen vanwege verandering van baan is hij uit de lucht.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi FangioJM
Het blijft natuurlijk altijd erg vervelend. Het moet gewoon goed werk, helemaal mee eens. Gelukkig heeft Vodafone tegenwoordig 4G over Wifi, mocht je in huis dus problemen hebben dan zou het, via deze manier, weer goed moeten werken. Nog niet alle toestellen zijn geschikt, maar welke wel? Zie deze topic: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Als je storingen hebt, geef het dan aub altijd door via deze pagina, dan kunnen ze er wat mee:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml


Nogmaals, ik zou het ook onwijs vervelend vinden als ik geen bereik had. Maar meer dan deze adviezen kan ik je ook niet geven. Het is aan Vodafone om er iets mee te doen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Onze ambitie is natuurlijk om elke klant in Nederland een goed functionerend netwerk te bieden. Als jij zoveel problemen ondervindt FangioJM, dan raad ik je aan een onderzoek te starten via onze technische afdeling. Dat kan via de link die Energieboy eerder gaf (dekkingskaart). Zij gaan dan aan de hand van jouw voorbeelden onderzoeken wat er precies aan de hand is in jouw omgeving.
Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik schrik toch wel als ik zie hoe vaak ik alleen 4G verbinding heb en geen 4G+. Zelfs in grotere steden in Brabant waar nog gewoon 800mhz opstellingen staan waar toch echt wel minimaal 2 freq in moet hangen ivm de aantal bewoners...

Gewoon 800mhz of 1800mhz only masten en niet 1 maar in heel veel gebieden in Brabant en dat is best veel. Anno 2020 lopen jullie echt wel achter op dit vlak hoe kan dit? T-Mobile heeft bijna op elke locatie minimaal 2 banden en of 3 banden, KPN heeft op elke locatie minimaal 2 banden (kleine percentage nog 1 band) en Tele2 heeft op alle locatie 2 banden.  Je zou denken met de infrastructuur van Ziggo en alle kennis moet het Vodafone netwerk toch state of the art zijn?  Hoe kan het dat het zo achterloopt en in die jaar tijd eigenlijk niks is verandert.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic