Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Netwerkverbeteringen

Bij Vodafone vinden wij innovatie erg belangrijk en investeren wij continu in het verbeteren van ons netwerk. Door het gebruik van nieuwe technologieën zorgen we ervoor dat je de beste dekking ervaart en gebruik kunt maken van véél sneller en beter internet. Zo kijk je jouw favoriete series ook onderweg op de hoogste kwaliteit. Of kun je op je telefoon zorgeloos beeldbellen met je vrienden!


Momenteel zijn we druk bezig om deze nieuwe innovaties en technologieën toe te passen op ons netwerk. Doordat niet alle toestellen geschikt zijn om samen te werken met de laatste nieuwe technieken kan het zijn dat je hierdoor problemen kunt ervaren op het netwerk. Indien je bijvoorbeeld geen verbinding meer met ons 4G netwerk kunt maken of een tragere verbinding ervaart, adviseren we je om de laatste nieuwe software op je toestel te installeren. Op deze pagina staat uitgelegd welke stappen je dient te doorlopen om de software van je toestel te updaten. Ervaar je hierna alsnog problemen? Raadpleeg dan onze Netwerk Check.
24 Reacties 24
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
spannend!
Verbeteringen zijn altijd goed ??
Huigie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wilde overstappen van KPN naar Vodafone. Voda heeft in Griekenland een betere verbinding dan KPN. Werd er gek van dus ik wilde ook over naar Voda.

M'n vriendin heeft een S9+ met Voda en ik een OP6 met KPN. Dacht vanavond, doe voor de gein eens een speedtest. Die viel op de Samsung vet tegen, 17Mbit vs 73Mbit.

Heb de dekkingskaarten eens bekeken van de 3 grote providers en zie dat Voda het niet zo goed doet met 4G+ qua dekking. KPN en TMob hebben een veel groter 4G+ dekkingsgebied.

Voda heeft een statuskaart waarin ze laten zien wat de status nu is en hoe die over een paar maanden is. Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen, erg weinig groei in de dekking.

Wat houden de hier boven vermeldde verbeteringen precies in?
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het klopt helaas dat Vodafone nog (erg) achter loopt met betrekking tot 4G+ ten opzichte van de andere providers in Nederland. Men moet hier mijn inziens wel een inhaalslag mee maken.
Daarnaast heeft Vodafone ook minder masten of staan masten net op een minder gunstige plek.
Ik merkte echt wel verschil met de overstap van KPN naar Vodafone.
Het werkt allemaal wel natuurlijk alleen, vaak minder streepjes bereik en het netwerk is vaak een stuk(je) langzamer.
In 2020 gaat het 3G netwerk eruit hopelijk is er ruimschoots voor die tijd de inhaalslag gemaakt.
Ben erg benieuwd, aangezien ze in mijn woonplaats al een paar jaar van plan zijn om een extra mast te plaatsen en die is er nog steeds niet.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij het plaatsen van masten dienen alle partijen het er mee eens te zijn waar deze komt (denk hierbij aan een gemeente, mensen die er wonen etc.). Hierdoor kan er inderdaad een langere periode van jaren overheen gaan voordat een mast geplaatst mag worden.
meypacht

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat netwerk verbetert hier op mijn locatie niet of nauwelijks. Het wordt alleen maar slechter en slechter!! Vandaag al de 8e keer in 1.5 jaar en 2e keer in een week tijd dat Vodafone-netwerk er langer dan 4 uur uit ligt. Ben het echt zóó beu dat ik hier nergens van op aan kan wat betreft Vodafone. Wat me nog het meeste irriteert dat er niet eens over gecommuniceerd wordt naar de klant wat het probleem is en hoe lang ze denken dat het duurt. Als er werkzaamheden zijn ingelpand wordt dit ook niet gecommuniceerd. Dit kost mij als bedrijf omzet. Een storing kan best eens voorkomen. Dat begrijp ik maar dit is echt te veel van het goede.
Het is klaar nu!! Ben het zo zat en velen met mij dat Vodafone hier in de regio veel klanten gaat verliezen omdat het netwerk veel te onbetrouwbaar is gebleken de laatste 1,5 jaar. Tijd voor wat nieuws, misschien worden ze nu eens wakker bij Vodafone. Voor mij en vele anderen is het al te laat. Ik heb de knoop doorgehakt en besloten naar een andere provider te zoeken. KPN of T-mobile wordt 1 van de gelukkigen.
meypacht

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan wrote:
Bij Vodafone vinden wij innovatie erg belangrijk en investeren wij continu in het verbeteren van ons netwerk. Door het gebruik van nieuwe technologieën zorgen we ervoor dat je de beste dekking ervaart en gebruik kunt maken van véél sneller en beter internet. Zo kijk je jouw favoriete series ook onderweg op de hoogste kwaliteit. Of kun je op je telefoon zorgeloos beeldbellen met je vrienden!


Momenteel zijn we druk bezig om deze nieuwe innovaties en technologieën toe te passen op ons netwerk. Doordat niet alle toestellen geschikt zijn om samen te werken met de laatste nieuwe technieken kan het zijn dat je hierdoor problemen kunt ervaren op het netwerk. Indien je bijvoorbeeld geen verbinding meer met ons 4G netwerk kunt maken of een tragere verbinding ervaart, adviseren we je om de laatste nieuwe software op je toestel te installeren. Op deze pagina staat uitgelegd welke stappen je dient te doorlopen om de software van je toestel te updaten. Ervaar je hierna alsnog problemen? Raadpleeg dan onze Netwerk Check.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi meypacht

Jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt. Echter zijn we altijd bezig op verschillende manieren om het netwerk te verbeteren.
Ik hoop voor je in ieder geval dat je minder last van het netwerk zult hebben nu je bij T-Mobile zit.
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het punt is dat veel klanten niet zien dat in hun omgeving het netwerk verbetert.
Andere providers hadden met uitrol van 4G en 4G+
Duidelijke lijsten met wanneer welke mast werd geüpgraded. Klant weet dan hoe of wat. Bij Vodafone tast je echter volledig in het duister.
Ook de uitrol van 4G+ loopt erg achter.
Dus Vodafone kan nog heel veel leren mbt transparantie in de "verbeteringen" in het netwerk.

Ik snap dat het enige tijd kan duren voordat er bijvoorbeeld een extra mast komt alleen als dat al een kleine 5 jaar duurt dan wordt het wel eens tijd.

Verder zullen nu mensen eerder zeggen ik neem geen Vodafone meer gezien de huidige situatie terwijl je met echte verbeteringen juist klanten aantrekt
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij een mast plaatsen is het echt afhankelijk van meerdere partijen. Wij kunnen wel zeggen dat willen wij maar de rest moet dit ook willen. Hierdoor oa duurt het vaak vrij lang.

Je kunt al in de app aangeven dat je op de hoogte wilt blijven van werkzaamheden en storingen op jouw postcode.

Je feedback hierover zal ik intern doorzetten zodat het hopelijk nog transparanter en duidelijker wordt voor klanten. Dankjewel om dit aan te kaarten.
Huigie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Megapaul wrote:

Verder zullen nu mensen eerder zeggen ik neem geen Vodafone meer gezien de huidige situatie terwijl je met echte verbeteringen juist klanten aantrekt


Dat is het idd, het is leuk om te zien dat ik in combi met Ziggo van 10GB naar 20GB data ga met een Voda abbo maar wat heb ik daar aan als het netwerk zo vele malen langzamer is dan bij de andere 2 grote partijen. Heb liever wat minder en snel dan veel en langzaam. Net bij wat collega's zitten vissen wat hun ervaringen zijn, Voda komt er niet zo goed uit qua bereik en snelheid...
Huigie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Snap dat je niet zomaar masten kan plaatsen maar de andere providers hebben dat probleem ook gehad en die masten staan er wel.
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Het zou geweldig zijn als Vodafone inderdaad iets aan netwerk doet, sinds de Femtocell weg is zijn wij hier in huis weer terug bij af, telefoontjes komen niet aan, we hebben in huis de letter E of G en we betalen toch echt 54 euro in de maand en zou je denken dat er iets werd opgelost. Reeds brief geschreven via de mail en geen reactie, op topic's met mijn vraag wordt omheen gewerkt en niet gelezen. Wij zijn het een beetje beu en na bijna 20 jaar Vodafone lid is dit niet wat we er van gehoopt hadden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gebruik je dan in huis geen 4G over Wifi?
https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Misschien dat je dan wel meer succes hebt. Hier tenminste wel want we hebben het soms echt nodig en met een Ziggo Wifi gaat het dan prima :blush:
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Energieboy wrote:
Gebruik je dan in huis geen 4G over Wifi?
https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Misschien dat je dan wel meer succes hebt. Hier tenminste wel want we hebben het soms echt nodig en met een Ziggo Wifi gaat het dan prima :blush:

Bellen over 4G en Wifi staan allebei aan, nadeel is als je de buitendeur voor/achter dit trek is je bereik foetsie en netwerk ben je slecht bereikbaar, berichten die niet aankomen. Ik moet nu weer alles ouderwets met de huistelefoon doen of via de mail. Maar als Vodafone beloofd binnen 7 werkdagen terug te mailen en nu 14 dagen is, sorry dan wordt ik beetje ongeduldig.

Niet tegenover jou hoor :wink:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oh, ik begrijp ook wel dat je het niet persoonlijk hebt naar mij 🙂
Je weet inmiddels ook wel hoe het werkt. Klanten helpen klanten 😛

Ja, dat is ook best lastig. Als je een bericht stuurt dan verwacht je zeker een snel antwoord en als het dan zo lang moet duren. Misschien kan je eens een berichtje sturen via Facebook en/of Twitter? Weet dat die mensen toch best wel snel werken en dat je ook snel antwoord krijgt. Je zou het eens kunnen proberen! (wel een privé berichtje sturen).

En als je last blijft houden dan zou ik via deze pagina een storing/probleem opgeven en dit laten onderzoeken. Bij herhaaldelijk geen info dan zou ik een vergoeding gaan aanvragen en je klacht daarmee bijzetten 🙂 Ik ben best wel voor Vodafone hoor, maar ze moeten wel hun best blijven doen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Ik ga het zekers even weer via de social media proberen, en de pagina die je gaf. En is wel handig een bekende te zien hier op deze community dat scheelt ook en zekers moet Vodafone zekers zijn best blijven doen, omdat ik dit i.c.m. met de vrienden van Orange Ziggo heb :blush: en echt overstappen doe ik nooit, want het bevalt me prima zo.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Huigie wrote:
Snap dat je niet zomaar masten kan plaatsen maar de andere providers hebben dat probleem ook gehad en die masten staan er wel.

Weet je wat zo lastig is, ze moeten onderhandelen met Gemeenten, Beheerder die de plek in beheer heeft waar de mast moet komen enz enz enz. Daar gaat zoveel tijd in zitten en als een andere provider die tijd daar al eerder in heeft gestoken is het voor hun makkelijker om de masten om te zetten naar een beter signaal of zoiets.

Daar zijn dus echt zoveel facturen en het maakt het er niet makkelijker op. Gelukkig natuurlijk, anders zou er straks op elke hoek van de straat een mast zitten. Al hoewel dat misschien nog niet eens zo'n gek idee is. Een systeem ontwikkelen dat je gewoon in een lantaarnpaal kan monteren 🙂

Ik weet nog de eerste zendmast van Vodafone (toen Libertel) in het bos. Dat was zo'n groot probleem dat Vodafone toen heeft bedacht om daar dan een soort NEP boom van te maken. Eerlijk, het ziet er niet uit, maar het leek wel op een boom en toch mocht het opeens. Leuk om dat nog eens naar boven te brengen, dacht ik :blush:
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Als je terug kijkt naar hoe het begon, zelf ook 1 jaar Libertel toen de fusie Vodafone, en sinds 1998 niks anders meer, en ja techniek en alles gaat snel vooruit, en soms beetje te snel. Maar blijven leuke herinneringen.:wink:
Moby2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb een mogelijkheid om een mast te plaatsen op een plek waar nu aantoonbaar weinig bereik is. Waar of met wie kan ik dan het best in overleg gaan?

Uiteraard heb ik veel meer info want dit is wel erg summier
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic