kvdb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkproblemen - postcode 4581

Sinds een paar maanden gaat de dekking van het mobiele netwerk (bellen) sterk achteruit, en valt steeds vaker de verbinding weg, zeker, bijvoorbeeld zodra ik ergens naar binnen loop valt de verbinding weg. Het gaat steeds verder achteruit en het aantal plekken waar dit gebeurt neemt steeds meer toe. Hebben meer mensen last van hiervan? Het lijkt net of Vodafone netwerk steeds minder aan het worden is.
15 Reacties 15
gmdb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb de laatste tijd binnenshuis een slecht bereik. Tijdens gesprekken valt soms de verbinding weg. Als zakelijke klant is dit zeer vervelend. Zoals ik inmiddels heb begrepen is er in de buurt een mast afgebroken. Wellicht dat dit de oorzaak is.
Ook mij 3g binnenshuis is ronduit slecht.  
MariaR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook last van een slecht bereik. Het aantal streepjes wisselt voordurend, ook op dezelfde plek. Ooit was Vodafone 1 van de betere netwerken. Nu helaas niet meer.
mariodew

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, me maar eens aangemeld op het forum, op dit moment voornamelijk om mijn ongenoegen te uiten over de netwerkdekking in zeeuws vlaanderen, ik heb een abonnement voor 14.4 hspda maar heb in mijn omgeving maximaal G bereik, wat heb ik inmiddels spijt van dit abonnement, groetje Mariodew
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@all,

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om slecht bereikbaar te zijn. Om elkaar als een papegaai na te praten heeft echter ook geen zin.

Ik lees alleen maar problemen hier en daar. Wat is er al geprobeert om het probleem op te lossen?

Er zijn een aantal zaken die jullie zelf kunnen doen.

Je kunt de sim in een ander toestel plaatsen. Op die manier weet je of het aan toestel of sim ligt.

Verder kunnen jullie aangeven wáár de problemen zich voordoen ( postcode, regio)

Help ons zodat wij jullie kunnen helpen!

Thanks!

mariodew

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, regio is Zeeuws Vlaanderen in zeeland, postcode 4581
groeten mariodew
AnneIphone5

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds een maand de Iphone 5, en in tegenstelling tot mijn vorige mobiele telefoon heb ik met de iPhone binnenshuis geen bereik. Ook ik heb mijn telefoon voor zakelijk gebruik, en moet de laatste tijd gewoon buitenshuis staan om te bellen. Niet erg prettig met de aankomende wintermaanden. Ik ben al bij de Vodafone winkel geweest, een nieuwe Nano Sim ontvangen, maar ik merk dat de verbinding nu nog slechter is (of het is mijn verbeelding). De regio is Overijssel, postcode 8012.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Het liefst stuur ik natuurlijk mijn iPhone niet zomaar op naar Vodafone.
ehofstede

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb regelmatig last van wegvallende mobiele verbinding, zowel met mijn zakelijke abonnement als met mijn prive abonnement.
Ik heb een iphone 3GS en een iphone4.
 
Regelmatig ben ik aan de telefoon met bijv. een collega en dan valt de verbinding weg. Dan staat er linksboven in beeld ook geen Vodafone meer... Een paar seconden later komt het netwerk ineens weer terug.
Dit komt voor wanneer ik in de auto zit, maar ik zie het ook af en toe gebeuren wanneer ik thuis zit en het toestel gewoon in mijn handen heb. Zo is het netwerk weg en zo is het er weer...
 
Als ik van Hoorn NH naar Alkmaar rijd dan moet ik mijn collega 3 tot 5 keer opnieuw terug bellen. Laatst van Alkmaar naar Purmerend gereden en ook daar viel het netwerk weg.
 
Ik ben niet de enige, mijn collega's hebben er ook last van, en veel vaker dan ons lief is. 1 collega heeft en iphone4 en de andere een Samsung Galaxy nog wat,
 
De frustraties omtrent dit probleem worden erg hoog... En dan heb ik het nog niet over de beroerde 3G verbinding. Zelfs in Alkmaar is de 3G verbinding niet om over naar huis te schrijven, vaak genoeg moet je het doen met GPRS...
 
Bij mij thuis geeft Vodafone op hun site op dat ik prima verbinding moet hebben, 3G, snel, alles erop en eraan, alleen staat er op dat kaartje niet bij hoe hoog je moet gaan zitten... Als ik op zolder ga zitten, ja, dan is het niet beroerd inderdaad, maar beneden is het ronduit slecht.
Daarnaast heb ik een iPad2 met een KPN kaartje erin en echt serieus, die heeft een VEEEEEEL betere verbinding, meestal 3G, ook in Alkmaar en ook bij mij thuis.
 
Het wegvallen van gesprekken levert hier veruit de meeste ergenis en met mijn iPad kan ik niet bellen dus dat deel van het KPN netwerk kan ik niet testen. Maar dit probleem laat me er serieus over nadenken om over te stappen...
 
Bij registratie van dit account heb ik mijn telefoonnummer opgegeven, mijn gegevens, thuisadres etc. is allemaal bekend, dat hoef ik hier dus niet te posten.
mogwai

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ehofstede schreef:
Ook ik heb regelmatig last van wegvallende mobiele verbinding, zowel met mijn zakelijke abonnement als met mijn prive abonnement.
Ik heb een iphone 3GS en een iphone4.
 
Regelmatig ben ik aan de telefoon met bijv. een collega en dan valt de verbinding weg. Dan staat er linksboven in beeld ook geen Vodafone meer... Een paar seconden later komt het netwerk ineens weer terug.
Dit komt voor wanneer ik in de auto zit, maar ik zie het ook af en toe gebeuren wanneer ik thuis zit en het toestel gewoon in mijn handen heb. Zo is het netwerk weg en zo is het er weer...
 
Als ik van Hoorn NH naar Alkmaar rijd dan moet ik mijn collega 3 tot 5 keer opnieuw terug bellen. Laatst van Alkmaar naar Purmerend gereden en ook daar viel het netwerk weg.
 
Ik ben niet de enige, mijn collega's hebben er ook last van, en veel vaker dan ons lief is. 1 collega heeft en iphone4 en de andere een Samsung Galaxy nog wat,
 
De frustraties omtrent dit probleem worden erg hoog... En dan heb ik het nog niet over de beroerde 3G verbinding. Zelfs in Alkmaar is de 3G verbinding niet om over naar huis te schrijven, vaak genoeg moet je het doen met GPRS...
 
Bij mij thuis geeft Vodafone op hun site op dat ik prima verbinding moet hebben, 3G, snel, alles erop en eraan, alleen staat er op dat kaartje niet bij hoe hoog je moet gaan zitten... Als ik op zolder ga zitten, ja, dan is het niet beroerd inderdaad, maar beneden is het ronduit slecht.
Daarnaast heb ik een iPad2 met een KPN kaartje erin en echt serieus, die heeft een VEEEEEEL betere verbinding, meestal 3G, ook in Alkmaar en ook bij mij thuis.
 
Het wegvallen van gesprekken levert hier veruit de meeste ergenis en met mijn iPad kan ik niet bellen dus dat deel van het KPN netwerk kan ik niet testen. Maar dit probleem laat me er serieus over nadenken om over te stappen...
 
Bij registratie van dit account heb ik mijn telefoonnummer opgegeven, mijn gegevens, thuisadres etc. is allemaal bekend, dat hoef ik hier dus niet te posten.
gebruik je de ipad ook in de auto? 😛
ehofstede

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik al aangaf, je kunt niet bellen (buiten Skype) met de iPad, dus voor het doel waar deze discussie over gaat is de iPad inderdaad niet geschikt. Het data netwerk van KPN is prima (meestal 3G), waardoor, in een speciale mount voor de auto, de volgende werkorder op te halen is vanaf de zaak. Met behulp van de iPad in de auto ja...
 
Daarnaast kun je de iPad gebruiken, maar Vodafone/KPN zijn daar niet voor nodig, om bijvoorbeeld op een groot scherm te navigeren.
De iPad is tevens prima te koppelen aan mijn Parrot carkit, dus navigatieinstructies komen over de speakers van de auto terwijl de muziek tijdens die instructies naar de achtergrond geduwd wordt.
Ook kun je (vooral om je bijrijder te plezieren) bijvoorbeeld een live concert afspelen onderweg of zoiets dergeljiks.
 
Er zijn dus best mogelijkheden te bedenken voor een iPad in de auto, alleen niet om mee te bellen...
suusS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,

Ja, hier ook iemand. Zodra ik overigens de deur uitga, is de netwerkdekking stukken beter. Dat schijnt dan weer te maken te hebben met het bouwmateriaal dat in dit huis gebruikt is. Tenminste, dat heb ik me laten wijsmaken.

Maar....enkele maanden geleden heb ik inderdaad ook voortdurend last gehad van uiterst slechte verbinding, ongeacht waar ik was. Erg lastig. Met Vodafone gebeld (paar keer) en het probleem gemeld. Ze zouden het uitzoeken, helaas nooit meer iets van vernomen.
pprecious

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vraagje, k heb mijn iphone net laten maken (iphone 4)
en mn simkaart is er 2 dagen uitgeweest, k deed hem er weer in en eventjes deed mn 3G het en na mate ik richting huis ging stopte het ermee en staat er "geen service" ik heb echt alles geprobeerd met opnieuw dit opnieuw dat alles verversen en ga zo maar door, kan iemand mij helpen!?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Mogelijk wel 🙂

Ik zie dat je reageert op een topic dat al oud is (van vorig jaar). Wat je aangeeft kan wijzen op een probleem met het netwerk. Zou je aub de stappen die je hier vindt willen doorlopen? http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996

Maak dan daarna aub even een nieuw topic aan als dat het probleem niet heeft opgelost en vermeldt de gevraagde info. Dan hebben we gelijk voldoende info om te kunnen gaan zoeken naar het probleem en de oplossing.
Ma

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5555 slecht ontvangst ! Erg traag de 3G op mijn iphone 4s
ludy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steeds wegvallende verbinding binnenshuis ,postcode 4708 en springt de ontvangst sterkte van 4 streepjes naar een rood kruisje.
IK weet niet waar het aan ligt , aan mijn telefoons in ieder geval niet.
Heb de simkaart al in de telefoon van mijn vrouw gestopt ( die heeft kpn als provider ) dan heb ik blijvend het volle signaal.
Dus volgens mij ligt het probleem aan de mast van vodafone.
In het verleden heb ik bij vodafone deze problemen nooit gehad, maar het vervelenste vind ik nog dat er niets aan word gedaan.
mariodew

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik zit ook in postcodegebied 4581 maar ondervind geen problemen binnen. Niet overal volledig 4g maar wel voldoende
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic