Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes

Netwerkproblemen Leimuiden

Door het wegvallen van een Vodafone mast in Leimuiden kunnen Vodafone klanten een slechtere netwerkdekking in het dorp ervaren. Vodafone heeft de mast in september 2013 op inactief gezet omdat de locatie niet meer toegankelijk was. Hierdoor kon onderhoud niet meer worden uitgevoerd.

Vodafone heeft samen met de Gemeente Kaag en Braassem gekeken naar de volgende alternatieven:

- Het verplaatsen van de mast nabij de oorspronkelijke mast – hierover kon geen overeenstemming bereikt worden met omwonenden
- Het bevestigen van antennes in de C2000 mast van de hulpdiensten – dit bleek technisch onmogelijk
- Het plaatsen van een (tijdelijke) mobiele mast – hiervoor is een vergunning vereist van de Gemeente Kaag en Braassem waarvan de aanvraag tijdrovend is
- Het plaatsen van een (tijdelijke) mast zonder vergunning – hierover kon geen overeenstemming bereikt worden met de Gemeente Kaag en Braassem

De laatste optie is het versneld actief krijgen van een nieuw te bouwen mast. Deze mast verwachten we echter pas in augustus te kunnen activeren.

Vodafone zal op korte termijn contact opnemen met de klanten die last ondervinden van de verminderde dekking in Leimuiden.

Om een e-mail te ontvangen zodra er nieuws is over deze melding, klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerk-info
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Onze antenne functioneert op dit moment weer zoals normaal. Heb je toch nog problemen met bellen, sms'en of internetten? Volg dan de stappen in onze netwerkgids.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Hermen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mogen we misschien ook weten hoe kort een korte termijn is bij Vodafone? Vanaf september al geen bereik... En het duurt nu echt een beetje lang...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik zou de gemeente gelijk een bedankbriefje sturen Hermen. Vind het prima dat Vodafone aangeeft wat ze allemaal geprobeerd heeft als technische oplossing. Jammer dat de gemeente bijvoorbeeld hun eigen regeltjes/vergunningen niet aan de kant kan zetten voor een tijdelijke voorziening die nodig is voor de bereikbaarheid voor haar inwoners (gemeente hoort er immers te zijn voor haar inwoners).

Raar dat een locatie ineens onbereikbaar kan worden trouwens. Ben wel benieuwd hoe dat zit dan?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Ik hoop voor de inwoners, dat ze bij de gemeenteraadsverkiezingen ze niet de zelfde bestuurders hebben gestemd. Anders kan dit nog heeel lang duren.


Valentijn01

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben heel benieuwd waarom Vodafone er voor gekozen heeft om haar klanten Nu pas in te lichten over dit probleem? Als in september(!) 2013 de zendmast al buiten gebruik is gesteld hadden jullie toch op zn minst de klanten die hier wonen kunnen inlichten en meteen een (tijdelijke) oplossing kunnen aanbieden..? Maanden ben ik al bezig met oplossingen zoeken, ik kan gewoon niet bellen of telefoontjes aannemen als ik thuis ben, maar overal krijg ik slechts 1 advies: u kunt een signaal versterker kopen!! Ten eerste, als er geen signaal is, wat valt er dan te versterken?? Ten tweede, u had uw klanten zo'n apparaat aan moeten bieden ipv te verkopen!
Heeft u zelf al eens maanden problemen ondervonden met iets zonder dat iemand er iets aan wil doen? Heel frustrerend kan ik u vertellen en ik heb eigenlijk bar weinig zin om af te wachten of er uberhaupt nog iets gaat gebeuren, want volgens mij heb ik gezien het feit dat Vodafone zo enorm in gebreke is gebleven het volste recht om onmiddellijk over te stappen naar een andere provider.
Ik hoop dat ik na mijn Klachten bij de klantenservice, hier op het forum, op vodafone facebook en de vodafone winkel nu eens door iemand te woord wordt gestaan die wel beslissingen kan en mag nemen ipv door mensen die geacht worden klachten meteen af te wimpelen, anders moet ik met een aantal vodafone abonnees hier uit het dorp maar eens naar Radar, de consumenten bond of de Opta toe.
Hermen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Precies mijn idee @Valentijn01
Ik heb al aangegeven dat ik mijn contract laat ontbinden omdat ze niet kunnen aanbieden waarvoor ik getekend heb. Er stond een stukje van de Ombudsman op welke gronden. Volgens mij artikel 6.265 van het burgerlijk werkboek.

@netwerkfreak, forum mobiel bezoeken is geen probleem. WiFi van Ziggo werkt prima
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ontbinden van contract is niet mogelijk. De getroffen klanten wordt een passende oplossing geboden. Hierover ontvangen jullie een bericht.
Hermen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Arina, mijn case is aangemaakt door de special nogwat.
Ik verwacht een dezer dagen bericht.

Er wordt een oplossing voor nu geboden, maar zoals Valentijn ook al aangeeft, waarom zoveel maanden wachten... Eerst cash te vangen om dan een bruikleen oplossing aan te kunnen bieden? Ik begrijp het wel dat de gedupeerde in Leimuiden nooit genoeg opbrengen on serieus gehoord te worden, maar als gedupeerde voel ik me behoorlijk gepiept.
Netwerk-info
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Onze antenne functioneert op dit moment weer zoals normaal. Heb je toch nog problemen met bellen, sms'en of internetten? Volg dan de stappen in onze netwerkgids.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic