wesselsommers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkproblemen Boekel

Geen mobiel bereik! Boekel noord-brabant ik zit op een belangrijk telefoontje te wachten geen bereik gvd... is dit op te lossen?
16 Reacties 16
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
wesselsommers schreef:
Geen mobiel bereik! Boekel noord-brabant ik zit op een belangrijk telefoontje te wachten geen bereik gvd... is dit op te lossen?
Hey Wessel,

Voor zulke specifieke vragen kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan bijvoorbeeld ook via Twitter of Facebook. Het forum is er namelijk voor bedoeld zodat andere forumgebruikers je ook kunnen helpen met je vraag. 😉 Wat je in ieder geval wel kunt proberen is dat je de simkaart enkele minuten uit je toestel haalt. Dit zorgt ervoor dat je simkaart zich opnieuw op het netwerk registreert en dit kan veel problemen oplossen.
Jannt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al een paar dagen enorm slecht bereik. Ik kan bijna niet bellen en gebeld worden. Het netwerk valt steeds weg. Al van alles geprobeerd, maar helpt niet. Hebben nog meer mensen hier last van?
5427 AR
mrmcnag

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste moderator, het is geen specifiek probleem van de vorige poster,
ik werk in boekel en heb alleen hier in boekel de hele ochtend ook maar 2/5 bereik op 2G dus ik denk dat er toch wel meer aan de hand is. vanochtend kon ik met netwerk zoeken ook alleen maar t-mobile en kpn vinden en vodafone niet tot nauwelijks na 10 minuten lang herhaaldelijk zoeken.
Jannt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb hier al een paar dagen last van in Boekel. Bij mij vindt de telefoon ook alleen maar t-mobile en KPN. Soms 1 van de 5 streepjes, maar ook vaak 'geen service'. Vanochtend telefonisch contact gehad, maar kwamen niet met een oplossing. Moet nog een halve dag wachten om te kijken of het niet aan mijn toestel ligt.
Als ik lees dat er meer mensen last van hebben, dan denk ik toch dat het probleem bij Vodafone ligt.
Ik hoop dat het snel wordt opgelost. Erg vervelend als je zo slecht bereikbaar bent.
andres

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone = nieuwe T-Mobile
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
andres schreef:
Vodafone = nieuwe T-Mobile
Mochten ze willen!
T-mobile heeft er namelijk WEL bereik 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Oké, dan is er misschien toch iets meer aan de hand! Kunnen jullie ons exacte postcodes doorgeven? Bij ons is namelijk nog niks bekend, maar hoe meer informatie we hebben, hoe beter we kunnen uitzoeken wat er precies mis is.
Jannt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5427 AR
wilke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
6181PE
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Jannt schreef:
5427 AR
Hi Jannt,

Ik heb het nagevraagd bij onze technici en zij willen het graag uitzoeken. Zou je misschien via Facebook of Twitter contact kunnen opnemen met mijn webcare collega's? Op die manier kunnen ze om jouw gegevens vragen en dan kunnen we die gegevens doorsturen naar onze technische dienst. Mochten er andere forumgebruikers zijn die hetzelfde probleem ervaren dan zou ik hen ook willen aanraden om even contact op te nemen via Facebook of Twitter.
mrmcnag

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5427 cv ook geen bereik, centrum boekel ook al niet.
EdGe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
postcode 5131WC (Alphen) Noord Brabant
sinds 12.00 uur plots helemaal geen bereik in huis. in de tuin soms een klein beetje bereik (zwak).
wel KPN en T Mobile maar die accepteert de sim niet.
In aangrenzende gemeente (Baarle Nassau) bleek alles normaal, maar geen 3G - heel traag internet....vervelend!
helpdesk raadde me aan af te wachten vanmiddag maar er verandert vooralsnog niets!
en nu?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo EdGe, er is op dit moment inderdaad een probleem met een mast in Alphen. Dat probleem is in onderzoek en er wordt aan gewerkt.

Het is wel makkelijker om voor een apart probleem ook een nieuw topic aan te maken. Da's overzichtelijker en prettig voor andere mensen, scheelt hun weer zoekwerk 🙂
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik vind het een beetje eigenaardig dat de technische dienst niet zelf kan zien dat er een probleem is. Jullie hebben toch wel een netwerkcentrum waarop je vrij snel kunt zien dat er ineens nul gesprekken via een zendmast lopen sinds een bepaalde datum/tijd?

Anders is het misschien een idee dat de KS een ontsluiting krijgt naar deze statistieken zodat ze zelf snel kunnen zien of er een storing is op basis van simpele tabelletjes voor zendmasten in de buurt van een postcode met daarbij getallen over het belverkeer dat over 2G en 3G gaat zodat het wel opvalt als het ineens veel minder is.

Het is inderdaad irritant als je als klant te horen krijgt dat het aan je simkaart ligt oid, dus het zou fijn zijn als KS zelf snel en makkelijk kan zien of er een storing is zonder dat er gelijk contact met de technische dienst nodig is.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Ruud, uiteraard wordt ons netwerk gemonitord op storingen en als er ineens 0 gesprekken of datasessies meer mogelijk zijn op een mast is dat probleem ook in no time vastgesteld en is de monteur snel onderweg.

Het issue onstaat wanneer het probleem niet zo zwart-wit is. Als bv één van de 100 gesprekken niet doorkomt, dan valt dat niet op in de monitoring. Zo fijn kun je het net niet maken want dan ben je de hele dag achter false positives aan aan het rennen en mis je de echte problemen.

Bovendien zit het probleem érg vaak aan de kant van de klant. Begrijp me goed, in dit geval is dat niet zo. Maar zeker in die grijze gebieden moeten we enerzijds meer info verzamelen, en anderzijds een probleem in bv het toestel uitsluiten.

De meest gehate vraag aan beide klanten van de telefoon is "hebt u het toestel al eens uit&aan gezet" omdat iedereen weet dat hij niet gewaardeerd wordt. Hij lost alleen zo veel simpele dingetjes al op 😉
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ok, duidelijk, maar hoe komt het dan dat het in dit geval niet gelijk duidelijk was? Want als het hele 2G-signaal weg is dan moet dat toch wel opvallen? Zeker als het een paar dagen duurt. Vandaar dat ik dacht dat er daar qua monitoring/KS nog een verbeterpunt was en dat het nuttig kan zijn dat de KS snel gegevens van masten in een leesbaar formaat kan ophalen, dan kunnen ze het zelf na intoetsen van een postcode in een half minuutje checken door tabelletjes te bekijken.

Zelf werk ik trouwens ook in de IT, we hebben al keren meegemaakt dat de klant niet eens de aan-uitknop kon vinden (zat achter een klepje waarvan ze niet op het idee kwamen om het open te maken), dus het kan altijd erger 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic