hdhv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Netwerknaam

Ik heb een aantal vragen/problemen.

 

De eerste is misschien wat overbodig, maar het viel me gewoon op.

 

Linksboven op mijn iPhone-scherm staat altijd de naam van de provider, in dit geval 'vodafone NL'. Ik vind het echter zeer storend dat 'vodafone' niet met een hoofdletter 'v' is, net zoals bij elke provider (dus het zou 'Vodafone NL' moeten zijn). Kan dit niet veranderd worden?

 

Een vergelijkbaar probleem wanneer ik een speedtest uitvoer via Ookla of als ik via instellingen mijn netwerk wil kiezen. Dan staat er namelijk 'vf nl'. Waarom gewoon niet 'Vodafone NL'?

 

Verder, in de My Vodafone app kun je bij instellingen – mits je in een Red Together groep zit dan – elk nummer een naam geven. Echter vergeet de app dit elke keer als ik hem afsluit, heel vervelend.

 

Ten slotte, ik ben benieuwd waarom Vodafone zo achterloopt m.b.t. de gemiddelde (!) up- en downloadsnelheden van het netwerk vergeleken met andere providers.

 

Even voor alle duidelijkheid; ik heb een iPhone Xs Max draaiende op de nieuwste software.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie het ook niet zo snel terug :(. Kunnen jullie eens de gegevens doorsturen met de screenshots (liefst met een verschillende tijdstip erop) @hdhv en @Energieboy?
Dan kan ik het intern aankaarten zodat dit opgelost wordt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @hdhv,
Welkom op de community van Vodafone en dankjewel voor je feedback! Ik zie dat bij het netwerk (android) ook Vodafone met een kleine letter v wordt geschreven. Vf nl is de afkorting van Vodafone Nederland net zoals vf de de afkorting is van Vodafone Duitsland. Waarom dit afgekort is, geen idee. Bij Android wordt de naam volledig wer gegeven bij het selecteren van een netwerk. Dit is dus iets wat alleen bij Apple speelt. Ik zal je feedback intern aankaarten. Mocht het aangepast worden, dan zul je dit vanzelf zien in je scherm of bij je instellingen.
Apart dat de app de namen niet onthoudt. Ik heb gelijk even bij Android gekeken maar hier speelt dit niet. Welke versie van de app heb je geinstalleerd staan? Hoe koppel je de namen aan de nummers (welke stappen doorloop je)? 
Wat bedoel je precies met "ik ben benieuwd waarom Vodafone zo achterloopt m.b.t. de gemiddelde (!) up- en downloadsnelheden van het netwerk vergeleken met andere providers"?

 

hdhv
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik gebruik de laatste versie van de app, dus versie 5.81.0. Het probleem speelt pas sinds de laatste 3 updates als ik het me goed herinner. 

Open de My Vodafone app > log in > klik rechtsonder op ‘Service’ > klik linksboven op ‘Profiel’ > kies bovenin het gewenste nummer waarvan je de naam wilt wijzigen > druk op het pennetje en wijzig de naam.

 

Zo kan ik bij het ‘Tegoed’ overzicht de nummers onderscheiden, maar het vervelende is dat de app dit elke keer vergeet. Dan staan er gewoon weer de 06-nummers na het afsluiten en openen.

Nog even over de up- en downloadsnelheden; bij mij in de buurt valt de snelheid lager uit vergeleken met mijn vorige provider, ook op veel andere plekken. Ook krijgt Vodafone een wat lagere score bij de testen van P3 of Opensignal bijvoorbeeld. Niet dat het netwerk slecht is, zeker niet, alleen ik vroeg het me gewoon af. Ik kan ook fout zitten natuurlijk!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als ik hier even op mag reageren @Louis  
Het klopt dat als je het nummer wilt wijzigen, dat hij elke keer weer terug valt in het nummer ipv de naam, die je hebt ingevoerd. Ik herken dit probleem ook, zojuist nog even een test gedaan en ook hier is het probleem. Of dit nu aan My Vodafone en Apple ligt of niet, dat weet ik niet. Maar het probleem is hier dus ook. Heb hier ook versie 5.81.0

Verder stoor ik me niet aan vodafone NL - dit zie ik eigenlijk alleen maar als ik mijn iPhone oppak maar als ik even mijn gezicht laat zien dan is die alweer ontgrendeld en dan zie ik dat niet meer. Maar goed, het zou mooier zijn als Vodafone ook met een hoofdletter begint 😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ja, dat snap ik. Heb dit ook gelijk doorgezet @Energieboy. Ik kan helaas niet zelf testen omdat ik geen Red Together abonnement heb. Vandaar ook de vraag waar dit precies aangepast wordt. Als je het via de website aanpast, wordt het dan daarna ook weer teruggezet? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik ga eens voor je kijken of het ook via de website goed/fout gaat 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@hdhv dankjewel voor de toelichting. Ik laat dit graag onderzoeken. 
Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode 
- Geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Screenshot waarbij je het aangepast hebt en een screenshot dat de gegevens weer gewist zijn. 
Dan kan ik dit doorspelen naar de technische dienst.

Het netwerk is van vele factoren afhankelijk:
- Waar staat de mast
- Gebouwen of bomen in de omgeving
- Issolatie 
Hierdoor kan het netwerk op sommige plekken minder sterk of stabiel zijn, waardoor je een langzamere upload- en downloadsnelheid hebt. Dit kan onderzocht worden via https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/netwerkgarantie
Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's. Hierdoor gaan zij controleren waarom het netwerk trager is en of dit nog verbeterd gaat worden. 


Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Online kan ik helemaal niet vinden hoe je dit kan aanpassen 😞
Dat is vreemd.... Kan jij me vertellen waar ik dit kan vinden? In de app kan het wel, maar online geen mogelijkheid. 

hdhv
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Online kun je alleen aan een Red Together Extra lid de toegang geven om een nieuw (eigen) account te maken. De namen wijzigen kan alleen via de app zover ik weet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie het ook niet zo snel terug :(. Kunnen jullie eens de gegevens doorsturen met de screenshots (liefst met een verschillende tijdstip erop) @hdhv en @Energieboy?
Dan kan ik het intern aankaarten zodat dit opgelost wordt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @Energieboy. Ik heb een onderzoek aangemaakt en staat bekend onder 10327356. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic