am73

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerkgarantie beloofd maar krijg nu nul op het rekest!

Screenshot_20220908_200235.jpg

Voordat mijn abonnement inging heb ik al naar Vodafoe gemaild daar ik twijfelde of ik voldoende netwerk zou hebben thuis. (heeft nooit iemand op gereageerd) Na het ingaan van mijn abonnement in de eerste week direct contact gelegd daar ik zag dat de behaalde resultaten over het Vodafone netwerk ronduit slecht zijn! Toen is mij zelfs beloofd dat ik ruim op tijd was om contract te ontbinden, maar nu bepaald de netwerkcrew dat de hierboven genoemde waarden 'GOED' zijn.

 

De netwerkcrew heeft mijn zaak afgewezen omdat het in orde zou zijn.

Ben benieuwd of dit mooie waarden zijn?! Ik heb er in mijn situatie in ieder geval niets aan. Voor een videoconference is een stabiele upload van minimaal 6 Mbps vereist en met de standaarden van 5G vind ik 50 Mbps wel een minimale upload waarde! (Voorheen had ik een budgetprovider op KPN netwerk daar haalde ik minimaal 40 Mbps upload)

 

Zou graag zsm mijn contract ontbinden en overstappen naar een goede mobiele provider!

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @am73 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oh jee, dit klinkt niet best. Wel jammer met je met twijfel toch in zee bent gegaan met Vodafone en dat gevoel heb je nu natuurlijk ook. Thuis, en vooral binnen in huis, kan het soms best een dingetje zijn wat betreft het bereik. Geïsoleerde ramen en muren, veel beton in huis, het zijn allemaal dingen die het bereik niet goed doen binnen in een huis. Waarschijnlijk kijkt het NetwerkTeam naar het bereik buiten je huis en dat is waarschijnlijk voldoende en daarom hebben ze waarschijnlijk je aanvraag, om weg te gaan, afgekeurd. De ene provider heeft het wat beter voor elkaar dan de ander en ik weet niet wat de juridisch geldende regels zijn om dit te meten.

Ik begrijp dat je hier je bericht plaatst maar het probleem is dat er al een case is aangemaakt en hier heb je ook al antwoord op gekregen. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan zal je met die mensen ook verder in contact moeten gaan om dit af te handelen. Eventueel kan je nog een klacht indienen via het klachtenformulier en mocht je er dan niet uit komen dan is er nog een Geschillencommissie Telecommunicatie of de Europese Commissie. Een traject die je liever allemaal niet afloopt, maar dat is eigenlijk toch wel de weg als Vodafone je niet wil laten gaan. Nu ben ik niet werkzaam bij Vodafone, heb wel veel ervaringen met dit soort dingen, dus je mag ook nog wel even wachten op iemand van Vodafone. Echter, die zal dezelfde traject aan je doorgeven. Misschien is het daarom handig om alvast het klachtenformulier in te vullen en dan krijg je binnen 15 werkdagen bericht van Vodafone. Goede uitleg wil soms nog wel eens helpen, al geef ik je liever geen valse hoop!

am73
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens de netwerkcrew zou de verbinding op mijn adres goed zijn!

Ben heel benieuwd wat goede down- en uploadwaardes zijn. Ik haal buiten in de tuin nog niet eens een stabiele upload van 2 Megabit per seconde. Voor een conference call wel echt een minimale vereiste.

Nog een test gedaan met een livestream naar Youtube, waarvan voor FullHD 6 mbps nodig is, zelfs bij een instelling van 2 mbps had ik meer dan 20% van de frames die gedropt worden!

 

In mijn beleving spreek je van een goed bruikbare mobiele verbinding met een download van 100 mbps en upload van 50 mbps. Netwerkcrew welke waardes hanteren jullie als goed?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @am73

Ontzettend jammer dat je een nare smaak hebt overgehouden aan de overstap naar Vodafone en je vanaf de start problemen ervaart met jouw bereik/verbinding. Uit je bericht begrijp ik dat het al ter onderzoek is geweest bij onze netwerkcrew en zij de verbinding in orde hebben bevonden, echter blijf je problemen ervaren. Wat betreft jouw vraag welke waarden de netwerkcrew hanteert, dat durf ik je niet te zeggen. Dat is een vraag die de netwerkcrew zelf beter kan beantwoorden. Wij op de Community zijn daar geen onderdeel van. Opvallend is wel dat jouw screenshot hele wisselende snelheden laat zien. Op basis hiervan en aangezien je het contract wilt ontbinden zou mijn advies zijn om hierover in contact te gaan met de afdeling Klachten. Zij kunnen de zaak nader voor je uitzetten en zijn ook de enige die eventueel het contract kunnen ontbinden na onderzoek. Je kunt hen een mail sturen via deze pagina. Kies op deze pagina voor 'een klacht. 

am73
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil graag weten wat de netwerkcrew onder goed verstaat. De downloadsnelheid is redelijk in orde maar heb ook een stabiele uploadsnelheid voor goed internet nodig!

 

Daarom wil ik graag weten wat Vodafone als goed hanteert.

Nergens wordt genoemd wat ik mag verwachten van de uploadsnelheid van mijn 5G abonnement. Deze waarde lijkt me ook voor anderen relevant als ze zouden overwegen een abonnement bij Vodafone afsluiten.

Toen ik mijn abonnement heb afgesloten heb ik de netwerkkaart van Vodafone bekeken en daar werd gesproken over een te verwachten snelheid van 60 - 80 mbps. Daar hier niet gesproken werd over down- of uploadsnelheid heb ik aangenomen dat dit voor zowel de down- en uploadsnelheid van toepassing zou zijn. Als dit niet het geval is dan is de informatie onvoldoende!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic