Jojannekehk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerkfout zodra 3G/4G ingeschakeld is

Sinds gisterenmiddag krijg ik ineens van het een op het andere moment een netwerkfout zodra het netwerk overgaat op Vodafone zelf. Zodra ik WiFi verbinding heb is er niets aan de hand, kan ik gewoon internetten e.d., maar zodra de WiFi vervalt en overgeschakeld wordt op Vodafone krijg ik een netwerkfout... ????
Heb al van alles geprobeerd; uit en weer aan, zelfs een paar x, vliegtuigmodus aan en uit, van netwerk veranderd en weer terug, hard reset, instellingen gewist (na Back-up op pc)... Na dat laatste dacht ik het opgelost te hebben, maar helaas toch niet.

Iemand de oplossing? Ik heb een iPhone 5s.
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij gesprekken op 4g. Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone. (Mobiele data netwerk).

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jojannekehk, is het nog gelukt met het advies van Steven?
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je nog een update voor ons
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
We sluiten dit topic als er binnen 48 uur niet meer gereageerd wordt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic