rvduuren

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Netwerkdekking Almere Literatuurwijk PC 1321

Kunnen jullie eens uitzoeken waarom netwerkdekking in Almere Literatuurwijk Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is?
Ik kom daar met enige regelmaat en onder andere in postcodegebieden 1321 DA en 1321 VR / VS kom ik nooit verder als een verbinding via Edge. En ik weet 100% zeker dat ik daar in het verleden gewoon 4G had.
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey rvduuren

Via https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml kun je zien of er dekking is, of er een storing is en of werkzaamheden zijn.
Wat je altijd wel kunt doen is handmatig een ander netwerk selecteren om vervolgens terug te gaan naar het vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan.
Het enige andere wat je kunt doen is de instellingen van je telefoon controleren via http://handleidingen.vodafone.nl/web/ (heb je een zakelijk nummer dan dien je de office.vodafone.nl te gebruiken ipv de live.vodafone.com) en eventueel een kruistest. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander toestel en een werkende simkaart in jouw toestel om te zien of het dan wel werkt.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Steven-

Volgens de kaart zou er volledige dekking binnen en buiten voor 4G in dat postcodegebied zijn. Sinds een paar maanden pak je heel soms net aan 3G, maar 99% van de tijd is het Edge. Zelfs in de tuin Kan me echt niet voorstellen dat het Vodafone netwerk in Almere niet tenminste 100% 3G dekking heeft.

Ik ga er ook niet vanuit dat het probleem in de telefoon zit want zodra ik de wijk uit ben heb ik gewoon weer 4G. In de rest van Nederland trouwens ook. Afgezien van het stukje in Almere Literatuurwijk.

Bedankt voor de snelle terugkoppeling, maar wordt er eigenlijk wel eens eerst fysiek gecontroleerd of een mast die zo'n gebied moet bestrijken op voldoende vermogen draait voordat mensen het verzoek krijgen om te gaan knoeien met simkaarten in andere telefoons en aanpassen van instellingen?
Mijn ervaring is namelijk dat je in de regel moet blijven "zeuren" voor die optie eens bekeken wordt.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey rvduuren

Normaliter wordt de dekking gemeten door taxi's die er rondrijden.
Mocht het zo blijven aanhouden raad ik je aan om dit aan te geven bij de klantenservice. Zij kunnen een onderzoek starten en uitzoeken of er iets mis is met een van de netwerkmasten.
rvduuren
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik ben bang dat er daar dan al heel lang geen taxi is geweest die metingen verricht 😉
Het is op zijn minst al meer dan een half jaar dat ik daar niet meer als Edge ontvang.

Lijkt me ook geen toeval dat ik op 2 verschillende adressen in het 1321 postcodegebied geen noemenswaardige dataverbinding tot stand krijg.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je echt aan om dit aan te kaarten bij de klantenservice.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten. Dit kan via het forum niet worden opgelost.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic