Danerto

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk valt weg bij inschakelen 3g

Op mijn Iphone valt het netwerk onmiddellijk weg als ik 3G inschakel. Als ik 3G weer uitschakel komt het netwerk meteen weer terug.
Als ik een oude prepaid kaart van KPN erin doe is er niets aan de hand.
Als ik mijn sim in een andere Iphone doe op dezelfde locatie is er niets aan de hand.

Ik kan genoeg berichten vinden van mensen met hetzelfde probleem, alleen staat nergens de oplossing erbij.

Wie weet de oplossing?
5 Reacties 5
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Danerto Heb je deze problemen overal of op een bepaalde locatie?
Danerto
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, bedankt voor je reactie.

Het is overal. Geen locatie waar het niet is.

Alle standaard oplossingen heb ik geprobeerd tot in den treure. Netwerk resetten, Iphone herstellen in DFU, tijd instellen, verschillende SIMs dus getest, nieuwe antenne's op de Iphone.

Het is echt raar. 3G aanzetten betekent dat de Iphone in een soort loop komt. Hij gaat netwerk zoeken, dan vol bereik, dan terug naar een streepje en dan weer zoeken. Dit gaat continu door. Op geen enkel moment in deze loop kan je bellen, sms'en of internetten.

Zet je 3G uit komt binnen een paar seconden het netwerk op en kun je meteen bellen etc. Databereik is dan afhankelijk van waar je bent, dus GPRS of E.

Groeten Daan.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Daan,

Welke iPhone heb je precies? En heb je de laatste softwareversie geïnstalleerd op je toestel? Je geeft namelijk aan dat je 3G in/uit kunt schakelen. Dit is tegenwoordig alleen mogelijk met 4G (jailbreak uitgesloten).

Om terug te komen op je probleem; je hebt al het een en ander getest zie ik. Heb je ook al eens jouw simkaart in een ander toestel (iPhone) getest? Met voorkeur op een locatie waar je problemen ervaart. Als je hier echt overal last van hebt zou je ook eens met je toestel langs een Vodafone winkel kunnen gaan. Daar kunnen onze collega's ter plekke met je meekijken en eventueel een oplossing bieden.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klinkt als defecte simkaart mogelijk. Even langs de Vodafone-winkel, daar kunnen ze je zo een nieuwe geven en in ieder geval even samen testen.
Danerto
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een IPhone 4S. iOS 8. 3G knop zit er gewoon. 4G knop zit er niet.
Het ligt niet aan de SIM, want die doet het wel in andere Iphones en andere niet in deze Iphone. En zoals ik zei, een KPN sim werkt wel gewoon goed. Van een ander netwerk, bv T-mobile werkt weer niet.

Groeten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic