knaai

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Netwerk problemen Nijmegen; Station CS

De laatste twee dagen werkt het internet 3g en 4g niet tot nauwelijks rondom Nijmegen station. De downloadsnelheid zat bij meting op 0,1 Mb/s.
De telefoon geeft echter wel genoeg netwerksterkte aan (twee tot vier bolletjes van de 5)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt. Je hebt gelijk.
Maar het vreemde is dat mijn gewone bundel wel op was, maar ik heb nog een 10 GB bundel extra, dus eigenlijk zou hij die gewoon moeten gebruiken. Waarschijnlijk een verkeerde instelling. Na inmenging van jullie Chat dienst werkt het weer.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @knaai,

Ik heb nagekeken of er problemen bekend zijn, echter blijkt dit niet het geval.

Heb je misschien je databundel verbruikt en de BloX Beperkt Internet aan staan? Met BloX Beperkt Internet gaat je internetsnelheid omlaag naar maximaal 64 Kbps.
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt. Je hebt gelijk.
Maar het vreemde is dat mijn gewone bundel wel op was, maar ik heb nog een 10 GB bundel extra, dus eigenlijk zou hij die gewoon moeten gebruiken. Waarschijnlijk een verkeerde instelling. Na inmenging van jullie Chat dienst werkt het weer.
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik wilde toch mijn eerst gemelde probleem bekrachtigen.
Ik weet dat mijn snelheidsverlaging bij Nijmegen CS niet komt door mijn internetbundel en ik heb afgelopen week weer twee keer gemerkt dat de internetsnelheid dramatisch is rond het station van Nijmegen en op de brug naar Lent (snelbinder, fietsverbinding naast treinbrug) . Eerder op de reis in Cuijk, Brabant, was de verbinding prima en ook bij mijn eindpunt Lent (boven Nijmegen) was het ook weer goed.

Dus, graag nog eens nakijken of er iets mis is bij het station; ik had namelijk met mijn iPhone 5 4G ontvangst eerder bij het station en nu haast geen bitrate.
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De internetsnelheid in de buurt van station Nijmegen is de laatste week erg slecht. Ook richting de waal vanaf het station is het netwerk erg slecht. De snelheid bedraagd hier slechts 0,1 mb.s volgens de speedtests die ik afgelopen dagen heb gedaan.
De telefoon blijft echter een prima 3G bereik aangeven van 4 of 5 bolletjes op de iPhone.

Ik ga dagelijks van Cuijk naar Lent en merk dat het bereik in Cuijk prima is, in Nijmegen CS slecht en in Lent weer prima. De streaming audio van Spotify valt hier geheel weg.

Eerst werd gesuggereerd dat mijn data op zou zijn en daarom de snelheid zo laag zou zijn, maar dit is niet het geval. Eldersheb ik prima data-doo.gifte.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @knaai,

Ik heb nagekeken of er momenteel problemen zijn op deze locatie. Dit blijkt wel het geval, de melding wordt vandaag nog op het Forum geplaatst in het Vodafone Storingen of Fast Forward - Netwerkverbeteringen & werkzaamheden board.
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Fijn dat jullie het oppikken. Ik ben benieuwd of het resultaat snel merkbaar zal zijn.
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Helaas is het mobiele internet nog steeds even slecht in de stationszone van Nijmegen als eerst; er is niets verbeterd. De speedtest geeft nog steeds een download van 0,1 mb/s en de muziekstream op mijn iphone valt nog steeds uit. Ik hoop dat er na meer dan 3 weken slecht bereik in een grote zone rondom het station eindelijk verbetering komt!
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Op dit forum heb ik een maand geleden de sechte doorvoer van het internet in Nijmegen station gemeld.Helaas is het mobiele internet nog steeds even slecht in de stationszone van Nijmegen als eerst; er is niets verbeterd. De speedtest geeft nog steeds een download van 0,1 mb/s en de muziekstream op mijn iphone valt nog steeds uit. De iPhone geeft aan dat er 4G of 3G bereik is, maar het feitelijke bereik is nihil. Ik hoop dat er na meer dan 4 weken slecht bereik in een grote zone rondom het station eindelijk verbetering komt!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @knaai ,

In de volgende video wordt uitgelegd hoe bijvoorbeeld rondom en station problemen kunnen worden veroorzaakt met het netwerk: http://www.youtube.com/watch?v=dd2QuqCqapg&list=UUJIRdnss1V2VVfRLOhO5YkA

Vodafone Storingen of
Fast Forward - Netwerkverbeteringen & werkzaamheden kunnen je ook resultaten tonen of er momenteel aan de mast gewerkt wordt rondom het station.
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Samsung Expert.
Bedankt voor je reactie, maar dit filmpje heeft niets van doen met de problemen die zich al een maand voordoen rondom station Nijmegen. Zelfs op 2km afstand naar het noorden doet zich het probleem voor dat zich eerder nooit manifesteerde.

Dit is geen verminderde doo.gifte, maar een bijna complete blokkade. Zoals ik zei is de downloadsnelheid lager dan 0,1 mb/s, kun je geen streaming muziek luisteren en is surfen op het net een ramp. Er is dus iets grandioos mis met de zendpaal van vodafoon. Dit is enkele weken ook onderkend, waarna werd bekend gemaakt dat het probleem was opgelost: niet dus!

Vodafone moet hier eindelijk eens aan de slag om dit op te lossen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @knaai,

Je hebt een nieuw topic over hetzelfde onderwerp aangemaakt. Dit is niet de bedoeling. Ik heb beide topics daarom samengevoegd.

Ik zie dat er sinds mijn laatste bericht in totaal drie verstoringen of werkzaamheden zijn geweest in deze omgeving. Twee keer op postcode 6532 en een keer op postcode 6541. Deze meldingen hebben uiteraard ook op het Forum gestaan en zijn opgelost.

Heb je wel al de stappen zoals beschreven in dit topic getest? Helemaal omdat er nog geen andere meldingen van andere klanten zijn geplaatst. Mocht het niet helpen, vermeld dan de uitkomsten van de tests. Dan kan er door ons of andere gebruikers op dit Forum beter worden nagekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice wanneer je zeker weet dat er iets met onze mast of nummer aan de hand is. Maar ook dan is het handig om de uitkomsten van de tests bij de hand te houden aangezien deze nodig zijn bij het aanmelden van dit probleem bij onze technici. Via het Forum is het namelijk niet mogelijk om hiervoor een onderzoek te starten.
knaai
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels zijn we drie-vier weken verder en constateer ik nog steeds een zeer zwak internet signaal nabij het station CS in Nijmegen.
Afgelopen maand veel gereist door Nederland en nergens problemen ondervonden, maar op mijn pad van het station naar de waal is het nog steeds niet mogelijk om muziek te streamen.
Ik vind het zeer wonderlijk dat niemand hier verder last van heeft en ook jammer dat het nog niet opgelost is.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
We zijn momenteel nog steeds druk om ons netwerk op verschillende locaties - waaronder Nijmegen - verder te optimaliseren. Ik kan je niet aangeven op welke termijn je hierdoor een verschil gaat merken op jouw specifieke locatie. Daarnaast kunnen er op het Centraal Station externe factoren invloed hebben op onze masten en de dekking.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic