Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Netwerk naam gewijzigd?

Mag ik vragen waarom het netwerk naam van Vodafone NL is gewijzigd naar VFNL #Stayconnected op mijn telefoon? Wat is de boodschap wat Vodafone hier mee wil bereiken? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Hoi @Vodnlru, met deze actie krijgt je telefoon tijdelijk een andere naam : VFNL #StayConnected. De boodschap is dat we juist in deze onzekere tijd de samenleving willen stimuleren om verbonden te blijven met je dierbaren. 

Op de volgende pagina vind je meer maatregelen die wij als telecombedrijf nemen tegen de gevolgen van het coronavirus; https://www.vodafone.nl/informatie/corona

Bekijk in context

27 Reacties 27
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Geen idee, maar zo erg is het toch niet. Wat voor toestel heb je dan? Heb hier een iPhone en gewoon Vodafone NL en geen andere dingen. 

Misschien even je toestel uitzetten, simkaart eruit halen, daarna er weer in en dan aanzetten. Of even in vliegtuigmodus zetten en weer terug. Of kijk even bij netwerk of er ook een Vodafone NL staat. 

Maar verwacht niet dat het problemen geeft. Alleen een andere naam. Niet druk om maken ?

Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Energieboy wrote:

Geen idee, maar zo erg is het toch niet. Wat voor toestel heb je dan? Heb hier een iPhone en gewoon Vodafone NL en geen andere dingen. 

Misschien even je toestel uitzetten, simkaart eruit halen, daarna er weer in en dan aanzetten. Of even in vliegtuigmodus zetten en weer terug. Of kijk even bij netwerk of er ook een Vodafone NL staat. 

Maar verwacht niet dat het problemen geeft. Alleen een andere naam. Niet druk om maken ?

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafone-wordt-vfnl-stayconnected/

 

Dus het wordt bij iedereen zo, snap wat ze willen doen met deze teksten. Maar denk dat mensen die echt een steuntje in de rug moeten krijgen zijn de mensen die in deze tijden meer data of belminuten nodig hebben doordat ze meer thuis zitten of een crusiale beroep uitoefenen. Dat zou nou eens een mooie statement zijn, kerst periode kreeg je ook x aantal data gratis dus dat kan nu ook best toch? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wilde net zeggen, er is een topic. 
Nou, ik heb ook al aan iemand laten weten, die nu door z’n belminuten heen is, dat het mooi zou zijn als Vodafone bij iedereen onbeperkt bellen activeert. Maar ja, dat is niet aan mij ??

Data is zoals het is, je kan eventueel via WiFi online. Maar bellen kan in deze tijd wel veel fijner zijn om zonder zorgen te gebruiken. 

HuJuh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het zou mooi zijn als je verbonden kon worden. Bij ons in de wijk is bellen met Vodafone 10 jaar na de bouw nog steeds nagenoeg onmogelijk. En de helpdesk zegt in iets nettere woorden: jammer voor u, voorlopig heb je pech.

Dus #stayconnected .... right.... Eerst maar eens #getconnected

Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
HuJuh wrote:

Het zou mooi zijn als je verbonden kon worden. Bij ons in de wijk is bellen met Vodafone 10 jaar na de bouw nog steeds nagenoeg onmogelijk. En de helpdesk zegt in iets nettere woorden: jammer voor u, voorlopig heb je pech.

Dus #stayconnected .... right.... Eerst maar eens #getconnected

Overstappen geen optie? Of al geprobeerd. 

HuJuh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas gaat mijn werkgever daar over 🙂

Privé gebruik ik een andere aanbieder. En begrijp me niet verkeerd, ook die heeft punten in NL met slecht bereik. 100% dekking is nou eenmaal lastig.

Maar in een wijk met 30.000 huizen zou het toch wel geregeld moeten zijn....

JennyLeenman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo erg is het niet. Maar het is wel opdringerig en confronterend voor mensen die niet connected kunnen zijn. Mij irriteert het erg. Het spijt me 

Anja Anja

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik schrok ervan, dacht minstens dat ik gehacked was of zo. Ik heb geen bericht gekregen van vodafone dat t zou veranderen! Dus uit de reactie begrijp ik dat t oké is. Te vertrouwen.

een berichtje van te voren had fijn geweest!

Kuzmanovic

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kuzmanovic

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodnlru wrote:
Energieboy wrote:

Geen idee, maar zo erg is het toch niet. Wat voor toestel heb je dan? Heb hier een iPhone en gewoon Vodafone NL en geen andere dingen. 

Misschien even je toestel uitzetten, simkaart eruit halen, daarna er weer in en dan aanzetten. Of even in vliegtuigmodus zetten en weer terug. Of kijk even bij netwerk of er ook een Vodafone NL staat. 

Maar verwacht niet dat het problemen geeft. Alleen een andere naam. Niet druk om maken ?

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafone-wordt-vfnl-stayconnected/

 

Dus het wordt bij iedereen zo, snap wat ze willen doen met deze teksten. Maar denk dat mensen die echt een steuntje in de rug moeten krijgen zijn de mensen die in deze tijden meer data of belminuten nodig hebben doordat ze meer thuis zitten of een crusiale beroep uitoefenen. Dat zou nou eens een mooie statement zijn, kerst periode kreeg je ook x aantal data gratis dus dat kan nu ook best toch? 

Kom op, je denkt toch net dat ze zomaar extra data of minuten gaan geven? Niet realistisch.Ik heb 20GB, door Ziggo wordt het 40 GB en onbeperkt bellen. Als men extra wilt zou men zijn of haar portemonnee moeten opentrekken.

Anja Anja

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

@Kuzmanovic 
Beetje jammer dat je zegt dat als iemand extra wil, z’n portemonnee moet opentrekken. Er is momenteel geen extra BloX die het mogelijk maakt om extra belminuten te kopen. Maar ik ga er een beetje van uit dat je het schreef met een ?.

Daarnaast kan Vodafone dit makkelijk doen want met kerst kreeg ook iedereen onbeperkt internet. Dus waarom zou dit nu, in crisis tijd, ook niet gewoon kunnen? 

Kuzmanovic

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Energieboy,

Om eerlijk te zijn bedoelde ik dit niet met een knipoog. Laten we realistisch blijven. Gratis bestaat niet! Links of rechtsom wordt het betaald door consument. Ik heb een RED abonnement i.c.m. Ziggo. Hierdoor heb ik 40 GB data en kan onbeperkt bellen. En laten we eerlijk zijn, als je onvoldoende data hebt kun je op meeste plekken WiFi gebruiken. Ik zit altijd op Vodafone netwerk en maak nooit 40 GB op. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar het gaat hier niet om niet voldoende data, ik heb het over onvoldoende belminuten. Er zijn ook mensen die graag willen bellen en geen belminuten meer hebben. Voor die mensen is er NIETS, niet eens de mogelijkheid om een extra BloX aan te schaffen met belminuten. Voor die mensen kan Vodafone best wel iets doen, denk ik. 

Dus het gaat mij niet om de data, want zoals je zegt, er zijn wifi punten genoeg waar mensen op kunnen. En ja, dan zou je ook whatsapp kunnen bellen, als je een modern toestel hebt en als ouderen is het niet altijd even makkelijk om daarmee om te gaan. Maar gewoon even snel een belletje plegen, zou toch geweldig zijn in deze barre tijden. Jammer dat je het niet met een knipoog bedoelde… Ik zelf help mensen nu graag, het is tenslotte crisis en dan help je elkaar toch een handje?!

En dan een TIP: neem een goedkoper abonnement, dan hoef je ook niet zoveel data over te houden 

Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Hoi @Vodnlru, met deze actie krijgt je telefoon tijdelijk een andere naam : VFNL #StayConnected. De boodschap is dat we juist in deze onzekere tijd de samenleving willen stimuleren om verbonden te blijven met je dierbaren. 

Op de volgende pagina vind je meer maatregelen die wij als telecombedrijf nemen tegen de gevolgen van het coronavirus; https://www.vodafone.nl/informatie/corona

Stefan37

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waardeloze en nutteloze actie... 

Snap de logica hierachter niet. 

Een ieder weet zijn of haar familie en vrienden te bereiken... 

Dit marketingbudget hadden ze beter aan de zorg kunnen overmaken.. 

Noedel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik wens iedereen heel veel gezondheid. Zeker nare tijden momenteel  

Maar zou Vodafone svp kunnen vertellen hoe ik de “netwerknaam”! kan verwijderen c.q. terug kan zetten? 

Een optie om iets uit/aan te zetten lijkt een prima middenweg. 
Ik realiseer dat het goed bedoelt is.
Echter, mijn mening, vind ik het niet acceptabel dat Vodafone dit doet zonder te vragen of ik dit wil en er tevens ook geen optie lijkt te zijn op de “netwerknaam” te herstellen. 

Dus, vriendelijk verzoek, zorg voor een optie dat ik/men een keuze heeft. En graag binnen een dag of twee. Heb vertrouwen dat Vodafone dit technisch gezien vlot kan implementeren. 
 

Alvast dank en afwachtend,

 

N

Bartenstein

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De enige reden die ik kan verzinnen voor Vodafone om dit te doen is om de aandacht op zichzelf te vestigen. Het is een slecht gecommuniceerde nutteloze actie waarvan ik me afvraag of jullie er over nagedacht hebben.... Ik vind het best als jullie je netwerknaam willen veranderen hoor maar ga dan niet doen alsof het iets bijzonders is wat jullie speciaal voor ons doen toch? Wat voor vreemde hersenkronkels hebben ze op jullie marketingafdeling? Want toen ik helemaal knettergek werd van die Ziggo spam actie die zo idioot lang geduurd heeft en duidelijk aangaf dat ik er geen behoefte aan had bleven jullie ook gewoon doorgaan. Daardoor heb ik onderhand bijna een hekel gekregen aan mijn eigen provider en zit ik alleen nog bij jullie omdat er weinig alternatieven zijn in Nederland. Zonde.

RoelW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Marketingtrucje?

 

Verdubbel dan minstens de belminuten of maak het onbeperkt. 

 

Deze hashtag heeft geen nut als Vodafone er niets substantieel aan toevoegt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic