V70

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Netwerk Support] geen bereik binnenshuis

Hallo, mijn vrouw en ik hebben de laatste weken als wij thuis zijn geen of zeer slecht bereik, zijn vaak niet te bereiken of na een paar tellen valt de verbinding weg. Dit is zowel op mijn als op de telefoon van mijn vrouw het geval.
zijn we wat verder van huis is bereik er wel heb al jaren een abbonement, maar probleem is er pas een aantal weken.Postcode 6605sc
7 Reacties 7
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Vervelend dat je dit probleem momenteel ondervind, binnenhuis kunnen wij echter niet garanderen voor goede dekking. Al heb ik wel de volgende vragen die ik hieronder zal vermelden:


  • Is er ook slechte dekking op andere locaties?
  • Is er sinds het probleem ontstaan is, iets veranderd in de huis situatie? (Nieuwe TV, Radio of iets anders dat een draadloos verbinding kan geven of storen)?
'

JanB

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb zojuist even de dekkingskaart erbij gepakt: http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/internet_op_uw_laptop/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/
en uw postcode ingevoerd. Hierop is te zien dat u binnen het GPRS gebied valt.
 
Heeft u buiten het huis wel een stabiele verbinding?
 
Verder weet ik niet of er eventueel een mast is uitgevallen of dat ze bezig zijn met werkzaamheden.
Welk toestel heeft u? En hoe oud is uw toestel? Hoe oud is uw simkaart? 
 
Een verouderde simkaart kunnen deze problemen namelijk ook veroorzaken. Als deze ouder dan een 1-2 jaar is raad ik u aan om langs een Vodafone winkel te gaan en het probleem voor te leggen en te vragen voor een nieuwe simkaart. Dit kan gratis en snel gedaan worden mits u de contractant bent en uw legitimatie bij u heeft.
 
Mvg,
 
 
Jan
 
V70
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
op andere locaties is de ontvangst meestal goed,
laatste tijd geen veranderingen in huis.
We hebben al jaren een abonnement, en konden altijd in huis normaal bellen, alleen de laatste tijd niet.
Op het ene moment soms wel "3 streepjes"en twee tellen later niets meer.
Ook bezoek die achter in de tuin stond dicht bij huis had geen verbinding dit is ook een vodafone klant
 
 
V70
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor uw antwoord. Buitenshuis wat verder van huis is er wel een stabiele verbinding,  1 telefoon is een jaar oud en de andere 1,5 jaar denk dat de simkaart net zo oud is .HTC wildfire en  een samsung wave. Ga binnenkort langs bij de winkel en zal vragen om nieuwe simkaart.
vreemd blijft wel dat ook een kennis gisteren pal achter het huis geen verbinding haden dit is ook een vodafoneklant
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Vergeet ook het volgende niet:
 
door wetgeving vanuit Den Haag is in Nederland er maar een bepaald frequentie-spectrum beschikbaar voor ALLE draadloze communicatie.
 
Dus of we het nu hebben over babyfoons, wifi, dect-telefoons, digitenne of onze geliefde GSMs, dit zit allemaal bij elkaar in de buurt.
 
Het feit dat u plotseling een verslechtering in de ontvangst op een bepaalde locatie ervaart, hoeft dan ook helemaal niet te betekeken dat uw SIM-kaart niet goed is, uw toestel defect is, of uw provider iets verkeerd doet.
 
Het kan ook simpelweg zijn dat er recent een digitenne-mast in de buurt geplaatst is, er een nieuwe buurman is komen wonen die zendamateur is, of dat u een nieuwe WiFi-router heeft gekocht die invloed heeft.
 
Kortom: het is technisch gezien altijd bijzonder lastig om een exacte reden voor een ontvangstprobleem aan te duiden, aangezien er honderden factoren zijn om rekening mee te houden.
 
De tip om de SIM-kaart te wisselen is zeker een goede, maar het feit dat u vermeld dat andere mensen (met dus andere SIM-kaarten en andere telefoontoestellen) ook een slecht bereik op uw locatie ervaren, doet mij vermoeden dat er toch meer speelt.
 
We horen graag van u of de SIM-wissel geholpen heeft of dat we verder mee moeten denken om het probleem opgelost te krijgen.
V70
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zodra ik weggeweest ben voor een SIM wissel laat ik U wel weten wat het resultaat is Dank voor uw antwoord
Groet Hans
V70
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het gaat overigens om het bereik van de telefoon [bellen en gebeld worden], want sms, e.d werkt wel !
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic