Alhomaro

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Netwerk Support] bereikbaarheid in Hongarije

Sinds 4 jaar heb ik een huis in Hongarije, waar ik sinds 2 jaar permanent woon. De bereikbaarheid van Vodafone is hier heel slecht. Dat was in het begin geen probleem, omdat ik handmatig het netwerk van Telenor kon selecteren, die hier wel een goed bereik heeft. Maar tegenwoordig krijg ik steeds de melding NOT ALLOWED als ik Telenor of eventueel T-Mobile wil selecteren die hier ook een betere ontvangst heeft dan Vodafone. Ik ben dus verplicht om het netwerk van Vodafone Hu te selecteren, maar ben daadoor de helft van de tijd niet bereikbaar. En sinds die grote storing is de bereikbaarheid nog slechter geworden.
6 Reacties 6
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Alhomaro,

Welkom op ons forum....


De storing van Vodafone NL heeft natuurlijk helemaal geen invloed op het Hongaarse netwerk.
Tenzij vodafone Hongarije zelf problemen heeft zal het verbinden dan ook als vanouds moeten lukken.

Daarnaast zal ook het verbinden met de andere netwerken moeten blijven lukken.

Om te achterhalen wat hier aan de hand is wil ik je verzoeken contact op te nemen met onze klantenservice
die kunnen de aansluiting controleren, misschien is een foute netwerkaanmelding de oorzaak van dit probleem.

Groeten,

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Werkt dit ook niet als je het een paar keer na elkaar probeert?
 
Om geld te besparen probeert Vodafone je namelijk weg te houden bij die andere netwerken door eenmalig (of soms 2x) een foutmelding te geven als je bij een niet-Vodafone-netwerk wil aanmelden. Een telefoon blijft dan normaalgesproken toch proberen te verbinden in automatische modus totdat het lukt.
 
Om het handmatig te proberen moet je eerst even Telenor proberen, als dat niet lukt nog eens T-Mobile, als dat niet lukt weer Telenor. Hopelijk doet hij het dan wel weer.
 
Let sowieso even op hoe het met je bundels zit, want bij sommige mensen is Vodafone Passport automatisch uitgezet nu.
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo RuudNL,

Lang geleden dat ik zo'n broodje aap verhaal heb gelezen.
Het is absoluut niet zo dat Vodafone via een of ander trucje je op een bepaald netwerk wil hebben.

Vroeger was het zo dat je maar van bepaalde providers gebruik kon maken, tegenwoordig kan je met vrij wel alle
netwerken gebruik maken.En daar verdient Vodafone niet meer of minder door.
Alleen als een klant niet kan bellen verdient Vodafone geen geld, het is dan ook in het belang van Vodafone dat alles werkt.

Wat betreft het uitschakelen van Vodafone Passport, dit zal ook niet automatisch gebeuren, wel is het zo dat er abonnementen zijn
waarbij Vodafone Passport overbodig is, zoals de Smart abonnementen, wat dan kan je de bundel ook in het buitenland gebruiken.

Groeten,
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hoi Marco,

Voor de onduidelijkheid over passport zie mijn andere topic. Het is ineens weer in het overzicht terug verschenen bij mij nu trouwens (was eerst weg nadat het veranderd is naar alles-in-1). Maar geen idee hoe er nou precies kosten in rekening worden gebracht als die 20 (of zakelijk 40) minuten op zijn.

Wat betreft het sturen van roaming-klanten: dat is zeker geen broodje aap en Vodafone Nederland doet het ook. Het is ook helemaal niet erg dat dat gebeurt, want daarmee houdt Vodafone de kosten zo laag mogelijk (ook voor de klant) en daardoor kan Vodafone ook lage tarieven aanbieden voor roaming. Bijna elke provider doet het, dus niets raars en niets slechts. Google maar op "steering of roaming".

De tip die ik geeft sluit uit dat dit het probleem is bij Alhomaro; daarvoor moet je namelijk een paar keer achter elkaar een ander netwerk kiezen bij Vodafone weet ik uit ervaring.

Mocht mijn tip niet werken, dan zul je contact opnemen met de klantenservice om te vragen of er nog wel een overeenkomst is met Telenor in Hongarije en zo nee: of die weer terug zal komen. Ben alweer even niet in Italië geweest maar ik vraag me af of je daar intussen wel weer met TIM kunt bellen met Vodafone.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Volgens het overzicht van de roamingpartners van Vodafone is Telenor geen ondersteund netwerk in Hongarije.
TIM is wel een roaming partner van ze.
 
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Pannon = Telenor.
 
Deze lijst van Vodafone is minimaal 2 jaar oud, waarschijnlijk nog ouder.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic