niels1990

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Netwerk Support] bereik

Hallo
Sinds een week ofzo heb ik thuis geen bereik meer. Ook met een andere telefoon niet. Is er een storing rond Asperen ofzo? Ga ik 5 km verder heb ik wel bereik.
Groetjes
13 Reacties 13
ArnoldT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds 3 weken hetzelfde probleem, maar in mijn woning in den Haag nabij HS, postcode 2515 MX. 3G of HSDPA werkt ongeveer overal waar ik kom (op mijn werk in Delft, reizend door het land) met mijn Galaxy S2, zakelijk abonnement via werk. Maar in mijn straat: njet, nada, zilch. Sinds 2 dagen zelfs alleen GSM, zelfs geen 2G meer.Het is begonnen na een grote storing van het VOdafone netwerk 3 weken terug. Uiteraard alle raadgevingen opgevolgd: toestel uitgezet, batterij eruit, SIM kaart eruit en erin enzovoorts. Maar daar kan het niet aan liggen - het toestel werkt immer ongeveer overal als het moet, maar alleen thuis heb ik geen mobiel internet.
 
Een verklaring is mogelijk het volgende. Op het dekkingskaartje van Vodafone zie je overigens dat rond den Haag HS alleen maar GPRS mogelijk zou zijn. Met die 30 kbps kun je nagenoeg niets. Ook onbegrijpelijk dat je rond zo'n knooppunt alleen maar GPRS zou aanbieden - we zitten in dichtbevolkt gebied, niet op de Veluwe. Vodafone, graag uitleg - is er sinds 3 weken een mast weggehaald oid? Ik vind het uiteraard onbestaanbaar dat mijn werkgever voor een data-abonnement betaalt maar dat ik dat zeg 12 uur per dag of meer feitelijk niet kan gebruiken, juist als je dat het meeste nodig hebt (op mijn werk is uiteraard vast internet). Antwoord dus heel dringend gewenst.
 
Dank Arnold
Wouter1977

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem in Asperen sinds ongeveer een week bijna tot geen bereik meer.
Kan het zijn dat dit temaken heeft de aanleg van de glasvezel in Asperen?
 
Hoop dat dit probleem snel wordt opgelost.
 
Groetjes
Corrina83

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben sinds een half jr geen bereik. abbo van mijn vriend is ingekort met een jaar!!! Ik ben nu al 2 maanden bezig met opzeggen en ik word van het kastje naar het muurtje gestuurd! *** vodafone. ben blij als ik er vanaf ben, als dat lukt natuurlijk...
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Iedereen,

Er zijn geen bekende problemen rondom Asperen en Den Haag CS.
Hebben jullie dezelfde problemen als een ander toestel of andere sim gebruikt word?

Bedankt voor de reacties.
niels1990
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo

Dat is grappig want ik kreeg vrijdag nog een mail van de klantenservise

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u sinds een week slecht bereik heeft bij u thuis.

Ik zie in ons systeem inderdaad dat er op dit moment een storing is in uw woonplaats.

Wij werken er hard aan om deze zo snel mogelijk te verhelpen.

Namens Vodafone mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met het andere abo wat wij van jullie hebben het zelfde

Mvg
Niels
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Niels bedankt,

Ik kan hier echt niets van terugvinden. Er zit ook verschil in een storing of een overbelasting.

Anyhow, de problemen zijn nog niet opgelost. Zouden jullie mij een PM willen sturen met daarin jullie mobiele nummers? Ik ga dan kijken wat er concreet aan de hand is en wat we hieraan kunnen doen.

Mij een PM sturen? Klik op mijn naam en vervolgens rechts op 'deze gebruiker een privebericht versturen'

Thanks!

niels1990
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke zal ik doen.. Maar ik heb de problemen ook met andere toestelen en meerdere mensen die ken hebben het zelfde probleem.
oclee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook sinds 3 weken thuis in Apeldoorn. Soms valt de verbinding opeens weg, of heb ik 'no service'. Dit terwijl het voor het hele gebeuren in Rotterdam prima werkte. Lijkt er op alsof het Vodafone netwerk nog niet stabiel is.
niels1990
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij is alles weer in orde! Het bereik komt gewoon weet uit asperen. Wat was nu het probleem?
Mvg
Niels
Bouwpim

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bel al jaren met T-MOBILE. Nooit problemen gehad  met de ontvangst in huis.
Nu sinds 1-2-2012 bel ik met Vodafone, abonnement via de werkgever. Maar sinds 1 februari 2012 moet ik ook ongeveer met mijn hoofd tegen het voorraam van mijn woonkamer staan om normaal te kunnen bellen.
 
Sta ik in de woonkamer / keuken of boven dan krijg ik vanuit de andere kant van de lijn te horen dat ik niet te verstaan ben. In veel gevallen valt dan ook de verbinding volledig weg.
 
Dat kan toch niet waar zijn in deze tijd?
Ik woon in een normaal rijtjes huis. Met houten vloeren en plafonds.
 
Ik neig serieus om bij mijn werkgever een verzoek in te dienen om mijn nummer over te zetten naar een T-Mobile contract. Dit is gewoon balen.
 
Tja misschien zegt de werkgever wel....1 naar T-Mobile is allemaal naar T-Mobile.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Bouwpim,

Ik kop em ff in 😉 no pun intended. Maar je werktelefoon dien je ook te gebruiken op je werk. Of werkomgeving.

Nee, zonder gekheid. Er kan van alles aan de hand zijn. ZIjn er werkzaamheden in de omgeving? Dit kan signaal storen. Heb je al eens een ander toestel of andere sim geprobeerd. Je probleem kan aan het toestel of sim liggen.

Verder heeft iedere provider op een paar tiendes na, 100% landelijke dekking wat betreft bellen.

Succes iig!
ms

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.S.
Sinds een paar maanden heb ik geen tot erg slecht bereik met vodafone in iphone3g. Met sim kaart in ouderwetse nokia heb ik prima bereik. In huis is het  probleem opgelost met femtocel. Buitenshuis tussen Huizen en halve Gooi tot aan Den Haag geen bereik en ook of max 1 streep en geen tot nauwelijks 3g. Ook het advies opgevolgt 3g uit te zetten om te bellen, maar helaas zonder resultaat. Graag ontvang ik advies.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
ms schreef:
L.S.
Sinds een paar maanden heb ik geen tot erg slecht bereik met vodafone in iphone3g. Met sim kaart in ouderwetse nokia heb ik prima bereik. In huis is het  probleem opgelost met femtocel. Buitenshuis tussen Huizen en halve Gooi tot aan Den Haag geen bereik en ook of max 1 streep en geen tot nauwelijks 3g. Ook het advies opgevolgt 3g uit te zetten om te bellen, maar helaas zonder resultaat. Graag ontvang ik advies.
Eigenlijk geef je het zelf al aan: Met de iPhone geen/slecht bereik, met dezelfde SIM-kaart in een ander toestel geen probleem.
 
Dan ligt het dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan je toestel. Als je deze minder dan 2 jaar geleden hebt aangekocht, zou ik met de aankoopbon me melden bij de verkoper ervan en het toestel ter reparatie aanbieden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic