jimmy1987

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Netwerk Support] Slechte verbinding Hoogerheide

Is er misschien een mod hier die voor mij iets zou kunnen nakijken hetzij via private message,

Ik heb nu ongeveer 2-3 maanden een Vodafone abonnement maar ik ben er allesbehalve tevreden over, het is dat ik er nog bijna 2 jaar aan vast zit en dat afkopen teveel kost anders deed ik dat gelijk.. Tot zover even het geklaag.

Volgens jullie eigen dekkingskaart op: http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/internet_op_uw_laptop/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/ zou ik in mijn woonplaats HSDPA 3.6Mbps moeten kunnen halen. Dan ga ik voor het gemak er even vanuit dat ik buiten sta in de open lucht, immers binnenshuis zit je met allerlei andere factoren.

Maar ik vindt de dekking ronduit belachelijk te noemen en niet meer van deze tijd. Ik krijg zowel thuis en in de omgeving niet meer als een schamele gprs als ik geluk heb, gesprekken die continu haperen of wegvallen. Ik heb mijn simkaart ook getest in mijn tablet voor de internet ontvangst en in een andere gsm voor de gesprekken en ik heb daar dezelfde problemen.

Ik betaal Vodafone geen 40 euro in de maand om maar bij elk gsm gesprek wat ik moet voeren mijn werk telefoon te pakken, dat is geen oplossing.

Is hier iets aan te doen? En kom alstublieft niet aan met dit had je vantevoor kunnen weten want dan had ik Vodafone niet eens genomen als provider,

Met vriendelijke groet, een ontevreden vodafone klant.

Jimmy
6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Een rottige situatie en altijd lastig om precies de vinger op de zere plek te leggen.
 
Je hebt gelukkig al getest met een ander toestel  en daarmee uitgesloten dat het een toestelprobleem zou kunnen zijn.
Hebben anderen met Vodafone exact dezeflde problemen bij jou thuis?
Zo ja, dan zou het inderdaad mogelijk een netwerkprobleem kunnen zijn en moet Vodafone dat voor je gaan uitzoeken.
 
Mochten anderen echter geen problemen bij jou thuis hebben, dan zou net zo goed je SIM-kaart het probleem kunnen zijn. Deze kun je simpelweg in de dichtstbijzijnde Vodafone-winkel zonder kosten latern vervangen. Daarmee heb je in ieder geval dan de eerste twee "verdachten" (jouw toestel en jouw SIM) al uitgesloten.
 
Ik hoop dat je hiermee in ieder geval weer één stapje verder kunt komen in de richting van een definitieve oplossing.
jimmy1987
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Martin,
 
Bedankt voor je antwoord. Heb het eens nagevraagd aan onze achterburen maar die hebben hetzelfde probleem als ik, een haperende verbinding, gprs ipv 3g, wegvallende gesprekken.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
jimmy1987 schreef:
Hoi Martin,
 
Bedankt voor je antwoord. Heb het eens nagevraagd aan onze achterburen maar die hebben hetzelfde probleem als ik, een haperende verbinding, gprs ipv 3g, wegvallende gesprekken.
Ik zou voor alle zekerheid toch die SIM-wissel nog uitvoeren, dan kan je in ieder geval stellen dat je aan jouw kant alles hebt gedaan.
 
Daarna ook die buren vragen zich te melden. In de praktijk is het nu eenmaal zo (of je het nu over televisie, kabelinternet of mobiele telefonie hebt) dat wanneer een provider meerdere meldingen uit dezelfde buurt krijgt, dit eerder opgemerkt wordt en er een onderzoek naar de exacte problemen in die buurt wordt uitgevoerd. Dus hoe meer mensen uit jouw buurt zich melden bij de Helpdesk, des te eerder komt de prioriteit hoger te liggen.
 
Misschien kunnen de mods alvast een voorzetje geven voor je, ik weet natuurlijk niet wat voor hun de richtlijnen zijn om zoiets door te mogen/kunnen zetten naar de 2e lijn. Mogelijk kunnen zij wel voor je zien of er momenteel bekende problemen zijn in jouw directe omgeving, post voor de zekerheid even je postcode, zonder letters, hier.
jimmy1987
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat kan natuurlijk. Mijn postcode is 4631. Ik heb daarstraks een simkaartwissel gedaan met een collega die sinds vrijdag vodafone heeft ( wist ik ook niet 🙂 )  Maar dan blijft het exact hetzelfde. Ik weet niet of ik hier ook een melding van moet maken bij de helpdesk? Anders zal ik daar vanavond of morgen eens mail heen schieten. Want zover ik kan zien hebben we nu wel alles uitgesloten waardoor het bij mij zou kunnen liggen.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik stel voor om heel even te wachten of de mods kans zien om iets voor je te betekenen, als die met 2-3 dagen nog geen kans hebben gezien in te springen kan je inderdaad het beste de helpdesk inschakelen.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Jimmy,

Het best wat je momenteel kunt doen is even contact op te nemen met Klantenservice, zij kunnen namelijk direct een case insturen naar de technische dienst. Zij zullen een vragen lijst met je doornemen die ze nodig hebben om een onderzoek te kunnen beginnen. Waarom klantenservice en niet wij, omdat wij minimaal 3 a 4x een reactie in private message nodig hebben om exact alle informatie te hebben en kan uitlopen tot 2 dagen voordat de case is verstuurd.

Dan is klantenservice sneller, als je toch via ons wil doen, kun je mij een private message sturen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic