PaulvdBerg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[Netwerk Support] Geen netwerk op nieuwe telefoon

Beste allen,

Gisteren ontving ik mijn nieuwe Samsung Galaxy S3. Eenmaal uitgepakt probeerde ik mijn oude simkaart van mijn Galaxy S1 over te plaatsen in de S3, dit ging natuurlijk niet want hij is te groot. Ik heb de oude weer terug geplaatst in de S1. De S1 geeft nu een icoontje weer in de statusbalk, een simkaart met uitroep teken. Ik heb geen toegang tot mobiel netwerk op deze telefoon.
In mijn S3 heb ik de kleine simkaart geplaatst die bijgeleverd was. Deze telefoon heeft echter ook geen toegang tot het netwerk. Nu heb ik dus twee telefoons zonder netwerk. Hoe los ik dit op?

Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik zou graag mijn oude S1 gebruiken tijdens het werk, maar mijn S3 prive. De S1 zou ik dan alleen in het weekend gebruiken, de rest van de week de S3. Is dit een simpele kwestie van de een uit zetten en de ander aan?

Alvast bedankt!
4 Reacties 4
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Voor het eerste probleem: 1 telefoontje naar de helpdesk, de micro-SIM moet nog geactiveerd worden.
 
Voor de 2e vraag: Met je ID-bewijs naar de winkel gaan en een Combi Duo-SIM aanschaffen (13,69 euro eenmalig).
 
Daarna kan je inderdaad wisselen van toestel door de 1 aan en de ander uit te zetten.
PaulvdBerg
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt!
 
De reden dat mijn S1 niet meer werkte was dat ik de SIM verkeerd geplaatst had. Ik heb gebeld met de helpdesk, die adviseren mij een backup te maken van mijn account gegevens voordat ik de sim activeer.
Dit heb ik zojuist gedaan door middel van de vodafone contact backup. Online kan ik nu mijn contacten inzien op vodafone.nl/contacten. Ik heb echter geen optie om mijn Galaxy S3 te selecteren als toestel om de contact personen op over te zetten. Hoe krijg ik de contacten van jullie website op de galaxy S3?
 
Alvast bedankt
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Paul,
 
mooi om te horen dat je al wat opgeschoten bent.
 
Wat betreft je vraag:
 
Op de S3 ook de contacten-backup-app (3x woordwaarde voor WordFeud) installeren en daarop inloggen met de gegevens zoals die op de S1 zijn aangemaakt door je (dat wachtwoord/pincode die je daar kreeg).
 
Dan moeten je contacten netjes op de S3 komen.
 
En anders gewoon met je S1 + oude SIM en de S3 + nieuwe SIM naar 1 van de vodafonewinkels met Smartphonecrew, daar kunnen ze het ter plekke voor je regelen, terwijl jij een lekker bakje koffie drinkt 😉
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@Paul,

Hebben de adviezen van Martin je problemen opgelost?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic