xMalin1997

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Netwerk Support] 3G

Hoi!

Ik heb gisteren mijn nieuwe iPhone 4s 32gb gekregen.
Hij bevalt ongelofelijk goed, ik heb alleen een probleem met het internet. Wifi gaat prima, maar hij wil maar niet internetten op 3G. ANP is goed ingesteld, 3G staat aan, mobiele data staat aan, maar het enige internet wat ik naast wifi krijg is dat blauwe rondje. Ik heb gewoon een internet abonnement (1000mb).

Hoe krijg ik 3G werkend?
Gr. Malin
15 Reacties 15
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Malin,
 
welkom op het forum.
 
Heb je een "echte" microSIM in je iPhone, of een "geknipte" SIM?
 
Als je geen echte micro-SIM hebt, neem dan even je ID mee en ga naar een Vodafone-winkel om er eentje te halen. Dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.
 
Als je al een goede SIM hebt, ga dan eens naar Instellingen - Algemeen - Opnieuw instellen - Netwerk opnieuw instellen.
Zet daarna je toestel even helemaal uit en daarna weer aan.
 
Laat je het resultaat even weten ajb?
 
Succes.
xMalin1997
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Martin,
Ik heb er een echte micro sim inzitten. Jammer genoeg werkt jouw oplossing niet.
Misschien moet ik gewoon nog een paar dagen afwachten... Toch bedankt!

Malin
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Reset naar fabrieksinstellingen al geprobeerd? Dan moet je je apps opnieuw installeren en ben je ook foto's etc. die erop staan kwijt, dus denk even goed na voordat je dat doen. Zou echter goed kunnen dat dat het oplost.
 
Anders even klantenservice bellen idd.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Laatste post is van 08-07. Is het probleem opgelost?
WesselR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,
 
Ik heb sinds gisteren mijn iPhone 4s 16GB binnen gekregen, maar heb nu hetzelfde probleem als de topicstarter.
Wifi werkt prima, maar zodra ik dat uit zet heb ik geen 3G maar alleen maar een rondje. Ik heb alles geprobeerd wat in dit topic staat maar voor zover geen oplossing gevonden. Wat nu?
 
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi WesselR,

Vervelend dat het bij jou niet werkt. Doe ons een plezier en zet je instellingen eens online, god weet heb je hier een typvout gemaakt.

We lezen het wel!
WesselR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de snelle reactie alvast, bedoeld u de instellingen bij mobiele datanetwerk?
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Ja, precies 😉
WesselR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De instellingen:
 
Mobiele data
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: ********
 
Mms
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: ********
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
Mms-proxy 192.168.251.150:8799
Maximale mms-grootte: 307200
MMS UA prof URL
 
Internet-tethering
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: ********
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Malin,
 
Heb je dit probleem overal? Of enkel thuis?
dan kan het namelijk ook gewoon aan de dekking liggen....
 
EDIT: Wessel, aan jou dezelfde vraag. Dit blauwe rondje, heb je dat altijd overal?
Of enkel thuis bijvoorbeeld?
WesselR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het alleen pas thuis gekeken, ik ga zometeen richting de andere kant van NL dus dan kan ik even goed kijken of het aan de dekking hier ligt. Ik had gisterenavond wel even 10 seconde 3G. Ik laat het vanavond of morgen weten.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
En en en?
WesselR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja het ligt inderdaad aan de dekking hier. Na zo'n 5 km van mijn huis vandaan had ik gewoon 3G netwerk.
Ik vind het alleen wel vervelend dat hier in het dorp dus totaal geen 3G verbinding mogelijk is, terwijl T-Mobile en KPN hier wel gewoon 3G hebben. Weet iemand hier meer over of daar nog wat aan gaat gebeuren?
 
Alvast bedankt.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@WesselR,

Verwijder de Proxy en poort eens en probeer het dan nog eens. Niet alle toestellen hebben de proxy en poort nodig namelijk.

Succes iig!
WesselR

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de late reactie, waarschijnlijk is hier gewoon hele slechte 3G dekking. Zowat nergens 3G in het dorp, en af en toe als je het wel hebt 1 a 2 streepjes. 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic