Hugo1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk Dekking (Telefonie) in Den Ilp slecht

Ik ben een poosje geleden overgestapt op Vodafone omdat er een stabiele dekking in mijn woon omgeving werd gegarandeerd t.o.v. andere providers. Ik woon in Den Ilp (6 km vanaf Amsterdam) dus niet in de middle of nowhere.
Helaas merk ik dat de dekking matig tot slecht is. Ik heb een samsung Galaxy S5. Mensen proberen mij te bereiken, maar krijgen vaak direct de voicemail te horen.
Zelf zie ik vaak in het scherm van mijn telefoon dat er alleen nood oproepen beschikbaar zijn.
Om een redelijk verstaanbaar gesprek te kunnen voeren moet ik naar de overkant van de straat lopen om een beetje ontvangst te kunnen garanderen.
De data varbinding laat ik maar even buiten beschouwing, maar dat is ook niet overeenkomstig met de gegevens van de dekkingskaart.
Graag advies voor een oplossing.

Hugo
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Hi Hugo1 , jammer om te lezen dat je deze problemen ondervindt. Heb je nog wat aan de tips van Steven- gehad?

Wanneer je problemen blijft ondervinden dan kun je het probleem ook aanmelden bij onze Network Crew. Zij kunnen het probleem dan verder voor je onderzoeken. Dit kan via de volgende link: Klik hier.
Doorloop te stappen van de Network Check om het probleem aan te melden.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Mocht er binnen 48 uur geen nieuwe reactie komen, dan zullen we dit topic sluiten
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic