Mijn favoriete Netflix Serie van dit moment is Daredevil, op de voet gevolgd door Jessica Jones.
Toen werd aangekondigd dat er een Netflix Original serie kwam van Dardevil kon ik niet wachten tot hij eindelijk in premiere ging.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn twijfels had bij de keuze van Charlie Cox als Matt Murdock. Ik kende hem alleen als de onhandige jongen uit Stardust. Maar Netflix heeft hem werkelijk weten om te toveren tot een 'hottie'.
Dat maakt de serie alleen al waard om naar te kijken.
Maar ik ben een echte Marvel fan, en Daredevil was altijd al één van mijn favoriete superhelden. Waarschijnlijk omdat hij zo anoniem mogelijk wil blijven. Het is al een tijdje geleden dat ik mijn comics heb afgestoft. Misschien wordt het tijd om de albums weer eens na te lezen en te vergelijken met de serie. Misschien... maar eigenlijk doe ik dat niet graag. Verfilmingen (over ver-serie'en in dit geval) wijken altijd af van het origineel. Ik vind dat geen ramp. Als het sfeertje maar goed is. En dat hebben ze bij Daredevil prima weten neer te zetten.
Hell's Kitchen is, zowel bij Daredevil als bij Jessica Jones, een buurt waar je 's avonds niet alleen wenst rond te lopen. Gelukkig kun je rekenen op een aantal superhelden die je kunnen helpen in geval van nood.
Ik keek het eerste seizoen van Daredevil binnen een paar dagen uit. En toen begon het lange wachten op seizoen 2. Nog heel even en dan is het zover. Vanaf 7 maart kunnen we weer!
Ik ben mega-jaloers op de winnaar van de Netflix actie, die naar de première in Parijs mag (zie
http://voda.fo/ne/l5fpt). Daar was ik zoooo graag bij geweest. Ik wens hem/haar daar in elk geval heel veel plezier.