Sfieda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nepfactuur/aanmaning Vodafone

Beste Vodafone abonnees,
Er is een valse aanmaning/factuur in omloop misschien hebben de Vodafonegebruikers hem al gekregen of nog niet.
Voor mij was deze nieuw en diegene die hem wel of nog niet hebben gekregen trap er niet in !!!
Grammaticaal zit er in deze factuur wat foutjes en wordt ook zonder Vodafone logo verstuurd en je kan hem ook nog eens betalen in bitcoins ??? ik wist niet dat bij Vodafone dat kon :D:D:D
Deze email heb ik gekregen op vrijdag 08-09-2017 en deze moest voor 11-09-2017 betaald zijn ( pressiemiddel )
De nepfacturen worden steeds beter en is vaak moeilijk van echt te onderscheiden met deze was ik er zelfs bijna ingetuind maar met het verifiëren met myvodafone bleek van deze hele factuur niets te kloppen.
Graag dit bericht delen voordat er heleboel mensen in de problemen komen


Uw betalingstermijn is verstreken

Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.
Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.
Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van
€ 45,20 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen.
Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven,
verzoeken wij u te betalen via iDEAL.

Het openstaande bedrag is momenteel € 45,20 (inclusief kosten).

Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van € 79,90
indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.
- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste bedrag: € 45,20 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Bij uw bitcoinsadres vult u: 1Hqp5nUKEH3PfWcq7o5gFK4u5gQB6pBfvR
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank.
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email.

Let op: Als wij uw betaling niet voor maandag 11 september 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

Met vriendelijke groeten,
Vodafone
Vodafone Libertel B.V.
KvK: 14052.264
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht
20 Reacties 20
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Sfieda,

Op de website maar ook het forum wordt gewaarschuwd voor nep mails die zogenaamd van Vodafone afkomstig zijn.

Leuk bitcoins betalen ;), ken alleen eurootjes en guldens :D. Om niet in een phishing mail te trappen check het mail adres, grammatica en taalfouten, lay-out van de mail en natuurlijk kun je altijd via MyVodafone je rekeningen controleren :)!

Bedankt voor het delen en waarschuwen van andere! Zal zeker meegenomen worden.

Fijne avond.
Stance73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb deze mail ook ontvangen. Schrok eigenlijk in het begin van de goede layout. Maar bij nadere inspectie zit hij vol met fouten. Blijf opletten dus ????.

Bedankt voor het delen.
Anonymous
Niet van toepassing
Helaas blijven ze steeds nieuwer phishing mails verzonden en uit sturen. Let daarom altijd goed op!. Vertrouwd je het niet, kijk dan altijd in my vodafone of er een bedrag open staat.

Wat kun je nog meer doen:
Graag ontvangt de fraudehelpdesk deze op hun speciale e-mailadres valse-email@fraudehelpdesk.nl om het bericht te analyseren.
Eventueel nemen ze verdere stappen, zoals het plaatsen van een waarschuwing op hun site. Met het doorsturen van phishingmails en andere misleidende berichten help je dus ook anderen! Bovendien krijg je van hen dezelfde dag nog een mail terug met daarin meer informatie over de valse mail, plus tips over hoe je er veilig mee om kunt gaan.
Daarnaast kun je ook in je mail de afzender blokkeren.
Morgen75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone IMG { DISPLAY: block } DIV { -webkit-text-size-adjust: none } P { -webkit-text-size-adjust: none } A { -webkit-text-size-adjust: none } LI { -webkit-text-size-adjust: none } TD { -webkit-text-size-adjust: none } .ReadMsgBody { WIDTH: 100% } .ExternalClass { WIDTH: 100%; LINE-HEIGHT: 100% } .ExternalClass * { LINE-HEIGHT: 100% } TABLE { BORDER-COLLAPSE: collapse; BORDER-SPACING: 0; mso-table-lspace: 0pt; mso-table-rspace: 0pt } TABLE TD { BORDER-COLLAPSE: collapse; BORDER-SPACING: 0; mso-table-lspace: 0pt; mso-table-rspace: 0pt; mso-line-height-rule: exactly } IMG { BORDER-LEFT-WIDTH: 0px; BORDER-RIGHT-WIDTH: 0px; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 0px; BORDER-TOP-WIDTH: 0px } HTML { HEIGHT: 100%; WIDTH: 100% } BODY { PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px; PADDING-LEFT: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-RIGHT: 0px }@media Unknown { *[class].ipad-fix-2-col { WIDTH: 310px !important } *[class].ipad-fix-2-col-inner { WIDTH: 290px !important } *[class].ipad-fix-3-col { WIDTH: 205px !important } *[class].ipad-fix-3-col-inner { WIDTH: 185px !important } *[class].full-width { WIDTH: 100% !important } *[class].auto-height { HEIGHT: auto !important } }
Uw betalingstermijn is verstreken
Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.

Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.
Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van
€ 42,45 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen.
Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven,
verzoeken wij u te betalen via iDEAL.


Het openstaande bedrag is momenteel € 42,45 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van € 79,90
indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen,
let op dat u de juiste bedrag: € 42,45 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Bij uw bitcoinsadres vult u: 1KoSCCqzgYqeaE5NUJD4BTtpZBjUmW1DT2
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank.
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email.


Let op: Als wij uw betaling niet voor dinsdag 14 september 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.



Met vriendelijke groeten,

Vodafone

Vodafone Libertel B.V.
KvK: 14052.264
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht
Nouellebos1971

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag ook deze mail gekregen en had gelijk zoiets van dat kan niet want factuur kan ten alle tijden geïncasseerd worden plus bijkomende kosten 79 euro is wel heel hoog bedrag en idd bitcoins????? Ik check of bel altijd even met de desbetreffende organisatie maar ik hoorde al op het bandje van de klantenservice dat het een fishing mail was. Ik vraag me altijd af nu al zolang dit soort nails verstuurd worden of ze nog wel wat verdienen want bijna iedereen herkent dit of belt het bedrijf . Verder hoop ik ooit dat ze dit soort gasten eens kunnen traceren en een giga boete geven .
Felria

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik krijg regelmatig nepfactuurs ben sinds 21 aug. klant Vodafone maar kreeg deze aanmaningen al bij Ziggo.
tontil

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
L.S.
Ook ik trof vanmorgen een dergelijke neprekening aan in mijn mail.
Alleen al de aanhef - We hebben je email ontvangen (welke email???) -deed mij meteen op mijn hoede zijn.
Daarom de website van Vodafone opgezocht en kwam toen terecht op de forumsite.
Heb me meteen aangemeld om dit bovenstaande door te geven.
Trap niet in dit soort mails. Afgelopen welken had ik zo'n zelfde mail maar toen kwam die van Telecom waar ik helemaal niets mee heb.
AJM

swan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Wat me verbaasd over deze mail is dat het email adres een echt vodafone adres is, hoe kan dat?

Groeten Ralph
Selwyn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag allemaal,
Vandaag had ik ook het genoegen een mail te ontvangen van 'Vodafone' i.v.m. een betalingsachterstand. Aangezien ik automatische incasso heb, had het betreffende mailtje direct mijn aandacht. Verzender was zowaar....een soort van van Vodafone.

Echter, als je kijkt naar de gegevens voor het betalen, krijg een je een wel heel bijzondere site. Enneu...sinds wanneer betalen we bij Vodafone met bitcoins?????
Kortom, blijven nadenken en niet klakkeloos klikken.






Uw betalingstermijn is verstreken




Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.

Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen een reactie.
Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van
€ 49,75 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen.
Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven,
verzoeken wij u te betalen via iDEAL.


Het openstaande bedrag is momenteel € 49,75 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van € 79,90
indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.


- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen,
let op dat u de juiste bedrag: € 49,75 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Bij uw bitcoinsadres vult u: 1MX7d5LXHdEiUSazSFkwTcEbgooBWNqg9x
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank.
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email.


Let op: Als wij uw betaling niet voor dinsdag 14 september 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.



SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi swan,

Ik zie dat je nog een vraag had!

Bedoel je met Vodafone mail adres dat er in het mail adres Vodafone staat? Als dat zo is heb ik helaas slecht nieuws voor je, het is zo dat iedereen een merknaam in een e-mail adres kan plakken. Daar ontkom je niet aan. De ene keer eindigt het op .com de andere keer op .nl, .eu, .amsterdam.

Vriendelijke groet,
Selwyn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Pedro,
Heb zojuist het betreffende mailtje nog opgezocht. Bij mij stond als 'afzender':
Vodafone

De link voor het betalen is: bitonic.nl
Allemaal een beetje dubieus zal ik maar zeggen.

Groet,

Selwyn
Anonymous
Niet van toepassing
Dubieus is het zeker Selwyn
Ook top dat je het is opgevallen en hier op let.

Wij zullen nooit vragen om te betalen in Bitcoins.
Als er al één factuur open staat dan zie je dit in my vodafone en indien je te laat bent met een betaling (wat voor kan komen), sturen we altijd eerst een sms. Daarna ontvang je een brief. Een email sturen wij niet uit betreft dit.
Emails die wij versture komen dan ook af@vodafone.com
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Selwyn,

Je kunt altijd dit soort dergelijke mailtjes altijd naar de Fraudehelpdesk doorsturen!

Het noreply@vodafone.com adres is wel bekend bij mij, dat is namelijk een officieel mail adres.

Vriendelijke groet,
Anonymous
Niet van toepassing
SamsungExpert het is donotreply@vodafone.nl volgens Selwyn

Dat is geen adres van ons. .com wel natuurlijk ????
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Oeps Steven- :$.
ximons

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb gisteren dezelfde mail ontvangen.
Wat ik vooral ontrustend vindt is dat het mail adres van de afzender donotreply@vodafone.nl is.
Daar kun je dus ook niet meer aan herkennen of de afzender betrouwbaar is.
Gr.
Klaas

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ximons,

Kan dat helemaal begrijpen en dat men dit ook doet is ten trieste. Helaas stop je de mensen achter deze nepfacturen niet en zullen ze maar door blijven gaan.

donotreply@vodafone.com is wel een officieel Vodafone mail adres.

Check vooral op spelfouten, vermeld men in de mail een bedrag van honderden euro's check eerst MyVodafone en als je over de link heen gaat met je muis kun je zien of dit een https:// verbinding is, zo niet is de mail niet in orde.

Met vriendelijke groet,
struup

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag 10 oktober ook een nepfactuur ontvangen kompleet met logo, ziet er zeer geloofwaardig uit maar betalen in bitcoins?????? Dat is wel heel discutabel.
Dus trap er niet in.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hiervoor bestaat inderdaad al een topic op https://forum.vodafone.nl/t5/Privacy-en-Veiligheid/Mobiel-SPAM-Phishing/td-p/78086. Dit topic zal dus worden gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic