dmb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nauwelijk bereik ontbinding abonnement

Ik heb diverse keren contact gehad met Vodafone betreffende het zeer slechte bereik op een aantal plaatsen waar ik vaak verblijf. Een medewerker van Vodafone heeft mij laten weten dat Vodafone hier niets aan kan veranderen en dat het contract dan maar ontbonden zou moeten worden. Ik heb vervolgens op 12 Augustus het feedback formulier ingevuld en verzonden en nu krijg ik vandaag het volgende antwoord terug:
 
"Geachte heer XXX,

Hartelijk dank voor uw feedback.

U wilt uw contract vroegtijdig stopzetten. De reden is de slechte netwerkdekking op de locaties waar u frequent verblijft. 

Het is niet mogelijk uw contract vroegtijdig zonder kosten stop te zetten. In onze Algemene Voorwaarden staat beschreven in welke uitzonderlijke omstandigheden het vroegtijdig stopzetten van een contract mogelijk is. Deze omstandigheden zijn niet op u van toepassing.

De 3G-netwerkdekking is op een aantal locaties in Oisterwijk niet optimaal. De 2G-netwerkdekking goed.
Bepalend is de 2G-netwerkdekking op uw woonadres. Ik adviseer u om op de probleemlocaties de optie 3G in uw mobiele telefoon uit te zetten.
Op deze manier maakt u alleen gebruik van het 2G-netwerk. De diensten van Vodafone blijven beschikbaar.

Ik realiseer mij dat bovenstaand antwoord u niet het beoogde resultaat biedt. Helaas kan ik u geen alternatieve oplossing bieden. De dienst is correct geleverd.

Met vriendelijke groet,

Dennis
Vodafone Online Service Team"
 
 
Nogmaals ik heb niet of nauwlijks bereik op een aantal plaatsen waar ik veel verblijf en ben afhankelijk van mij telefoon, het is toch niet normaal dat ik voor een dienst betaal en dat ik hier geen gebruik van kan maken.
 
Ik hoop dat er eens een serieus antwoord komt van Vodafone!
 
Ps. het is niet alleen mijn probleem, op het adres zijn vaak nog 3 andere Vodafone gerbruikers met allemaal het zelfde probleem!
8 Reacties 8
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Misschien heb je hier wat aan: http://www.deombudsman.nl/telecommunicatie/rechten/telecomabonnementen
Je Voorwaarden gaan niet boven wetten en aangezien jij voor een dienst betaald (ook internet) dient deze geleverd te worden. Kan men dit niet dan is men in gebreke en sta je in je recht de overeenkomst, zonder opzegtermijn, te beeindigen.
Lees even goed door en pak de voorbeeldbrief die er bij zit bij.
]Succes.
dmb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank voor je antwoord.
 
Maar het is toch belachelijk dat Vodafone hier zelf geen actie in onderneemt!
 
Zo ga je niet met je klanten om.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo dmb, de optie die poita biedt staat je uiteraard open.

Echter, op het moment dat mijn collega's de dekking op je thuispostcode hebben onderzocht en geconstateerd hebben dat die afdoende is om te kunnen bellen, sms'en internetten (al is dat dan via 2G) dan wordt de dienst geleverd die je bij ons afneemt en waar je volgens de algemene voorwaarden ook voor getekend hebt.

Hier op het forum niets voor je doen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Gelukkig wil 2G traag zijn en nog wel eens wegvallen. Opzicht grappig dat er nu wordt gezegd dat je op je thuis adres (waar je binnen woont) afdoende zou zijn. Ik meen dat men niets garandeerd mbt binnendekking. Vodafone kan dus helemaal niet constateren of je uberhaupt wel gebruik kan maken van hun diensten op 2G.
Oftewel, geregeld geen verbinding 😉
Pols het voor de zekerheid even bij juridisch loket ofzo.
Mag dit soort posts / advies blijkbaar niet geven 😄
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, je mag gerust advies geven. Ik denk dat ik, waar me dat terecht leek, heb aangegeven dat je advies klopt.

In dit geval heb ik dat bv gedaan. Of ontbinding terecht zou zijn, dat weet ik niet. Afgaand op het oordeel van mijn collega's niet. De optie die je noemt is echter een valide optie en dat zeg ik dan ook gewoon.

Waar je advies me niet goed lijkt, zeg ik het ook 😉
En als je (bijna) alleen daar reageert waar je iets negatiefs over Vodafone kan zeggen, tsja, dan is het niet raar dat ik eens ga vragen hoe dat komt toch? 😉
dmb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT
 
Lees nou eerst eens even jou eigen antwoord nog eens, en bedenk je dan of jij als klant ook zo behandelt zou willen worden.
 
Ik ben denk ik al bijna 10 jaar Vodafone klant, maar dat heeft blijkbaar geen enkele waarde.
 
Misschien is het tijd voor een "youpvanthekje"
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Waar in de Algemene Voorwaarden staat dat eigenlijk? Want ik kon het niet terugvinden een tijdje geleden.

Als je een Red Super afneemt en je blijkt op heel veel plekken waar je woont/werkt niet sneller te kunnen dan GPRS dan lijkt me toch dat er iets niet helemaal? 😛

Ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt over 4G, want dat zal een hoop van de dekkingsproblemen van 3G oplossen als Vodafone het net zo uitrolt als hun groene concurrenten. Helaas weten we nog niet wat de uitrolplannen van Vodafone zijn...
GsM29

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste, ook hier postcode 7348 bj (thuis) zowel binnen als buiten kan ik nauwelijks of zeg maar niet een fatsoenlijk gesprek voeren.
dit geldt trouwens voor zowel 2 g als 3 g.
 
toestel betreft een iphone 4s
 
Graag een mogelijkheid/oplossing bieden
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic