Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Nationale 'Op de fiets naar je werk'- dag!

Hoi Allemaal,
Ondanks dat het met de zomer nog niet zo wil lukken(:() gaan wij vandaag met goede moed op de fiets naar ons werk! Het is namelijk de nationale 'Op de fiets naar je werk'- dag. Ook Vodafone is erg bezig om een steentje bij de dragen aan een duurzame wereld. Op de fiets naar je werk is natuurlijk bij uitstek een manier om het milieu te sparen, omdat je dan de auto of bus laat staan.

Zo hebben wij als Vodafone medewerkers vouwfietsen die speciaal te gebruiken zijn tijdens werkuren. Op het moment dat je ergens naartoe moet (bijvoorbeeld een zakelijke afspraak) kun je deze fiets lenen. Goed voor jezelf én het milieu dus!

Uiteraard heb ik ook nog even een leuk Appje gezocht in het kader van fietsen. Die kan best handig zijn, vooral als je onderweg zin hebt in een kopje koffie met appeltaart of langs de weg komt te staan met een lekke band;).

De App heet ''Fietsen 123'' en je kunt er vanalles mee. Bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde fietsenmaker opsporen, de route naar rustplekken (lees: café's en restaurants;)) vinden, batterij oplaadpunten in de buurt vinden en natuurlijk allerhande fietsroutes! De App is beschikbaar voor zowel iPhone als Andriod toestellen. Lees alles over deze App HIER.







17 Reacties 17
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Tja. was laatst weer die dag.

Ik ga elke werkdag dag op fiets naar werk. Met Giant Revel, kamikaze fietsen tussen verkeer door.

(Gaat hier in de stad sneller dan met de auto.)
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
op de fiets na het werk gaat mij niet lukken beetje ver vanaf utrecht na veenendaal hahaha 😛
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Niet genoeg conditie om oppeens uit het niets 18 Kilimeter te fietsen naar Vodafone terwijl ik gewend ben met de trein te gaan.
Anonymous
Niet van toepassing
Gaat m bij mij ook niet worden. Reis dagelijks 27 km
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat een enthousiastelingen. Top dat je naar het werkt fietst Jeroensky
Jammer dat het de rest niet lukt. Jullie overwegen het in elk geval! Maar met die afstanden zou ik er ook 2x over nadenken.



davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
MrMister wrote:
Niet genoeg conditie om oppeens uit het niets 18 Kilimeter te fietsen naar Vodafone terwijl ik gewend ben met de trein te gaan.

Das een klein uurtje relax fietsen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hmm, ik voel een fiets challenge aankomen... Misschien is het tijd dat jullie aan je conditie gaan werken? 😉 #summerbodies #zwembadproof #doeeenslekkergezond #alsjulliegaanfietsendoeikdatook

@Annabelle @stevied86 @AstridG@MrMister patjuhw
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
Nou 40km is wel iets te veel van het goede vind ik hahaha
Anonymous
Niet van toepassing
Hahaha _Nadia_

Ik vond de trappen oplopen naar de 4e etage al genoeg hoor 😛
Maar voor de rest zie ik mezelf dit niet dagelijks doen hoor en zeker niet als ik een nachtdienst heb......
dan ben ik blij als ik gewoon in de trein half in slaap kan vallen haha

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
In Amsterdam moet je fietsen, dus gezond doe ik al zeker ;)! Gebruik me OV echt super weinig alsof ik 1 jaar met €20,- kan doen :D.

Mocht ik in de toekomst gaan voor me auto dan alsnog zal ik geen afscheid nemen van me fiets (zit gewoon eenmaal in me leven :)). Vrienden kopen en scooter maar ik blijf er gewoon bij, zonder fiets dan red ik het gewoon niet ;).

En aanrader de Sparta Pick Up als je voor style wilt gaan (aanrader 2, neem en dames fiets als mij dan en heren fiets.. scheelt zoveel)!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik heb net voor de grap eens opgezocht hoe lang ik onderweg zou zijn met de fiets naar het werk.

Reistijd op 3 juni 2015

1:58 uur 😄 Misschien moet ik maar een elektrische fiets aanschaffen! Kan ik volgend jaar ook meedoen aan de nationale op de fiets naar het werk - dag. 😉
Anonymous
Niet van toepassing
Nee Maartje,

Dat is vals spelen, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je zelf fietst 😛 haha
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Ik zie het al, dat fietsen wordt niets met jullie 😉

Wat moeten jullie allemaal ver reizen naar je werk, ik kan me voorstellen dat jullie dan niet snel de fiets pakken! Zelf heb ik het geluk dat ik een stuk dichterbij mijn werk woon.

Gezien het mooie weer is een terras challenge misschien een haalbare optie? 🙂 @SamsungExpert, @patjuhw, @MrMister
Annabelle
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Nou, ik kan je vertellen, ik heb niet echt liefde voor fietsen maar dés te meer voor het terras.

_Nadia_ en ik maken dan ook regelmatig gebruik van de leuke tentjes op de sfeervolle pleinen hier in de omgeving!

Heerlijk dat de zomer er weer aankomt! Of je nou van fietsen of terrassen houdt, het is altijd goed in deze tijd van het jaar:)
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Nou nou Annabelle_ en _Nadia_

Jullie humeur is echt te optimistisch, hoor.
Hebben jullie op de website van het KNMI al gezien wat voor een onweer zij verwachten ?

Geen fiets-weer. En geen terras-weer. Lekker weer om binnen te zitten. Stel die challenges maar behoorlijk uit. In de vrieskast met die challenges. Lekker weer voor een goed boek. Of je favoriete serie. Hopelijk zijn julle niet bang voor onweer.

Van de website van het KNMI:

"Morgenavond (5 Juni) en in de nacht naar zaterdag trekken er van het zuidwesten uit enkele regen- en onweersbuien over het land, mogelijk vergezeld van hagel en zware windstoten."
Ui.gifte: 04 Juni 2015 12:03 uur LT Succes! Netwerker
Anonymous
Niet van toepassing
Oh Netwerker toch, dat is pas morgenavond daar hoeven we ons vandaag geen zorgen over te maken 😛

Vandaag is het terras weer!!!
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Netwerker

Wat betreft het weer heb je volkomen gelijk, het is zelfs uitgekomen, hahaha. Gebeurt niet altijd hè? Dat iets "voorspeld" wordt en uitkomt....:D

Nou jongens en meisjes ik heb heeeeeel slecht nieuws... Van fietsuh naar het werk komt bij mij niks terecht. Dan heb ik meer werk met mijn fiets pakken dan fietsen. Jullie zullen denken..... Wa zeggie nou?
Dat zit zo ik heb een eigen bedrijfjuh. Je zou me kunnen noemen een Zzp-er, ook bekend als zelfstandige zonder poen.😄
Maar ga ik een stukkie biken voor fun pak ik mijn Trek Wahoo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic